op 01-12-2017 08:31 PM
Hoi allemaal,
Op mijn Samsung 6edge heb ik een vingerafdrukbeveiliging. En voor de zekerheid ook een wachtwoord. Wanneer ik mijn toestel uitschakel en ik zet hem weer aan moet ik eerst mijn pincode intoetsen, en daarna mijn wachtwoord. Dit wachtwoord is al dik een jaar onveranderd, maar toen ik mijn toestel gister uit gezet had en ik zette hem weer aan gaf mijn toestel nadat ik mijn wachtwoord had ingevoerd opeens aan dat deze niet klopte. Na meerdere keren te proberen en 100% zeker te weten dat ik het juiste wachtwoord had ingevoerd besloot ik in te loggen op de laptop op mijn samsung account omdat ik wist dat deze via die weg ook kan worden ontgrendeld. Via findmymobile kan ik precies zien hoeveel procent de telefoon heeft, en waar deze zich bevind (op mijn eigen adres). Bij het kopje ''meer'' kun je kiezen voor toestel ontgrendelen, dus dit heb ik ook gedaan. Wat er dan komt te staan is ''Als het apparaat tijdens de wachtperiode verbinding maakt met het netwerk wordt de functie geactiveerd'' maar mijn apparaat wordt niet ontgrendeld. Wat ook gek is is dat linksboven ''Samsung galaxy S4 GT 19505'' staat terwijl ik dat toestel hiervoor had en dat toestel stuk was, niet meer aanging en ergens in de vuilnis heb gegooit destijds. Uit pure wanhoop heb ik ook gekozen voor toestel blokkeren ( ja dom ik weet het) en daar moest ik een wachtwoord invoeren en die staat nu met koeienletters op het beginscherm van mijn telefoon.
Ik heb gebeld met de Samsung klantenservice en daar gaven ze aan dat ik langs moet komen bij de winkel maar aangezien de dichstbijzijnde 25km verderop is en ik met het OV moet hoop ik het via een andere weg nog op te kunnen lossen. Hoe kan ik mijn toestel unlocken? Hoe kan het zijn dat ik mijn batterijpercentage en precieze locatie kan vinden op findmymobile, er ''heen'' kan bellen maar dat er wel een verkeerd apparaat staat? En ik mn toestel ook niet kan unlocken"?
Het gekke is dat dit mijn dochter ook overkomen is een aantal weken terug, en aangezien daar nog geen samsung account aangekoppeld was is die gereset en daar kunnen we nu helemaal niets meer mee. Omdat findmymobile deels mijn huidige telefoon laat zien en deels mijn oude toestel durf ik geen harde reset te doen omdat ik bang ben dat daar hetzelfde mee gebeurd als met het toestel van mijn dochter.
Ik hoop op de gouden tip!
Groetjes,
Joelle
02-12-2017 11:24 AM - bewerkt 02-12-2017 11:34 AM
Misschien een hard reset uitvoeren. (Factory reset)
Het is dan niet meer mogelijk om een back-up te maken van de gegevens op je toestel.
Zie hier de instructies.
http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1068711
Update:
Sorry, Verhaal niet helemaal compleet gelezen... lees net dat je dit niet durft...
Hmm.. tsjah... Dan toch naar service punt ofzo. Of wachtten op een reactie van een Samsung moderator.
op 04-12-2017 10:58 AM