Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

vocht gedetecteerd bij oplaadpunt

(Onderwerp aangemaakt op: 15-01-2018 10:37 AM)
6745 Weergaven
Shinan
Student
Opties

hallo, alle 

ik heb bijna een jaar de samsung galaxy S7 edge het is een fijn toestel maar ik heb dinsdag perongeluk in het water laten vallen voor paar sec maar daarna heb ik hem keurig afgedroogd, daarna deed ik hem in de oplader was er nog niks en sinds vandaag (Donderdag) krijg ik een melding met daarin dat er vocht gedetecteerd is bij mijn oplaadpunt/oplader. 

Ik heb de nieuwste software erop staan en ik heb hem opnieuw gestart maar niks werkt 😞 

kunnen jullie mij helpen? 

0 Likes
120 Antwoorden
Tim
GrandMaster
Opties

Hi @Els1992, wat jammer dat je dit probleem ook ervaart 😞 Wat heb je zelf al geprobeerd?

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Els1992
First Poster
Opties
Uitschakelen in veilige modus.
Oplaadstation droog maken met fijne doek.
0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Ah oké, in dat geval mag je nog een back-up en reset proberen. Mocht ook dat geen oplossing bieden, dan kun je langs één van onze servicepunten met de aankoopbon en een identiteitsbewijs.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Just-Jeffry
First Poster
Opties

Bij mijn s7 heb ik nu al 4 tot 5 dagen het probleem ik heb de hierboven staande oplossingen geprobeerd, helaas heeft niks geholpen. Ik heb mijn telefoon ook de rest van de dagen leeg laten lopen en gereset ook dit hielp niet.

De enige manier voor mij is draadloos opladen. Ik heb van vrienden een dock geleend, nu is mijn telefoon wel weer vol maar de melding blijft.

Ik heb mijn telefoon nu bijna 2 jaar en was van plan om een s8 te halen, met dit probleem weet ik het niet zo zeker.

0 Likes
Ardje
Navigator
Opties

Even voor de duidelijkheid: ik ben geen samsung medewerker,  en alles wat hieronder volgt kan ook negatief uitpakken.

Jeffry, je hebt je telefoon al 2 jaar, het is onwaarschijnlijk dat je dus een fabrieks mankement hebt. (In tegenstelling tot de Galaxy S2, waar een knoopcel in gesoldeerd zat die na 1.5 jaar begon te lekken en de PCB stuk maakt, inclusief de wifi antenne). Mijn inziens is de melding dus wel correct. Het kan zijn dat ondanks je grote zorg de contacten in je usb connector en van je usb kabel toch is gaan oxideren.

Je kan proberen om met de telefoon uitgeschakeld, en een niet aangesloten goeie usb kabel een beetje contactspray in de connector te spuiten, en dan de kabel er herhaaldelijk (maar niet te vaak) in te stoppen.

Laat het geheel een paar uur drogen voordat je hem aanzet.

Het hebben van draadloze laders is geen overbodige luxe... Ik heb ze nog niet, maar ik heb een extra waterdichte behuizing voor mijn waterdichte note 8. Wat betreft nederlands weer en zweet... Daar heb ik nog niks voor.

Anyway: het probleem is dit: als je stroom door een metaal hebt, en er zit water bij, dan kan je er van uitgaan dat het metaal (hoe edel het metaal ook is) gaat oxideren. Geoxideerd metaal is een slechte geleider. Dit wordt waarschijnlijk door de telefoon gedetecteerd. Als je een slechte geleider hebt, en je probeert toch je telefoon met 10...15W te laden, dan zal dat punt van oxidatie zich gedragen als een soldeerbout, en daarmee je hele telefoon kapot maken.

(Dit is mij regelmatig overkomen met een laptop, waarbij de stroomaansluiting zichzelf losgesoldeerd had).

Draadloos laden is dus geen luxe, het is een methode om te voorkomen dat je connector vroegtijdig gaat oxideren.

Persoonlijk denk ik dat al die "reset de telefoon" en andere "truukjes" meer een methode is om de symptomen te onderdrukken. De telefoon zal niet voor niets detecteren dat hij niet de volledige stroom kan trekken. (Ge-oxideerd metaal heeft ook een grotere spanningsval).

Persoonlijk ben ik blij dat een telefoon dat nu ook gewoon weet te detecteren. Ik ben er alleen nog steeds niet over uit welke draadloze laders ik ga installeren door mijn huis :-(.

0 Likes
Roel79
Student
Opties
Werkte perfect.
Bedankt voor de tip.
0 Likes
Yorphim
First Poster
Opties

:smiling-face: mooi

0 Likes
Rsmeijer1962
First Poster
Opties

Gewoon even schoonspoelen met water, dan droog maken of droog laten worden en dan verdwijnt na een tijdje de melding. Als je telefoon in contact komt met zeewater, daar kan de USB poort niet tegen, ook schoonspoelen met water.

0 Likes
elitehunter
First Poster
Opties

Nee, een censor was defect. Hij is kosteloos gemaakt

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Beide kunnen kloppen. Zee- en chloorwater zijn niet ideaal voor de sensor. Maar in dit geval was de sensor kapot, wat ook een mogelijkheid is. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes