27-10-2017 02:06 PM - bewerkt 27-10-2017 02:10 PM
Beste,
De S5 Neo SMG903-W (Canadese versie) heeft de update naar Nougat 7.1 ongeveer 2 maanden geleden mogen ontvangen. Is er een tijdskader voor de update naar 7.1 voor de SMG903f (Europese versie).
De twee verschillen niet zoveel van elkaar, je kan zelfs de Canadese firmware versie op je Europese versie installeren als je wat handig bent
Ik ben hoopvol dat we de update naar 7.1 voor de Europese variant binnenkort mogen verwelkomen, samen met de laatste security updates...
op 30-10-2017 12:59 PM
Hey @WoutCam,
Wat goed dat jij onlangs de update naar Nougat op jouw S5 Neo hebt gekregen! Jammer genoeg hebben wij geen informatie over eventuele toekomstige updates, dus daar kun je het beste je toestel voor in de gaten houden.
op 30-10-2017 02:59 PM
???
Ik heb helemaal geen update naar Nougat mogen ontvangen. Ik zei enkel dat de Canadese versie van de Samsung S5 Neo deze update heeft ontvangen maar de Europese versie niet terwijl er eigenlijk geen verschil op zit (buiten de carrier apps en settings die in de OS zijn opgenomen). Je kan dus perfect via een custom recovery software de Canadese versie op je smartphone zetten, maar dan geven sommige apps verkeerdelijk aan dat deze geroot is wat dus een probleem veroorzaakt voor sommige apps.
Ook met de Blueborne fix, de Nederlandse variant heeft deze mogen ontvangen, maar de Belgische variant niet, wij zitten nog altijd op de maart update patch. Het lijkt me dus dat Samsung enkel voor bepaalde providers een update maakt en voor andere dan weer niet wat compleet absurd is, aangezien de blueborne fix zelf niet carrier gebonden is...
Ik heb mijn carrier (Proximus) ook gecontacteerd en deze zeggen nog helemaal niks ontvangen te hebben ivm fixes of OS upgrades. Ze lieten me ook weten niks tegen te houden, dus van zodra Samsung een update stuurt, geeft Proximus deze vrij.
Samsung weigert dus gewoon moedwillig een deel van hun Europese S5 Neo's te updaten terwijl er al een compatibele update voorhanden is in Europa (in geval van de Blueborne Fix) en de OS te upgraden terwijl er OOK REEDS een update voorhanden is in Canada, hetzij met bepaalde carrier apps die makkelijk kunnen verwijderd worden.
Raar dat jullie geen informatie hebben hieromtrent. Jullie Duitse Samsung collega's zeggen dat er momenteel niks gepland is voor een OS upgrade in Duitsland maar dat ze het wel kunnen opvolgen...
Mij lijkt het duidelijk dat Samsung er gewoon voor kiest om zijn klanten te forceren naar het kopen van een nieuwe smartphone...
op 30-10-2017 03:47 PM
Ah excuses, dat heb ik dan verkeerd begrepen. Ik had vernomen dat jij de Candese versie had. Updates voor het toestel worden uitgerold, wanneer blijkt dat deze voldoen aan onder andere onze beveiligingseisen. Daarnaast snap ik dat je graag de update ontvangt, maar zoals gezegd heb ik geen informatie over of en wanneer deze eventueel uitkomt voor het toestel. Wel kan ik nagaan of het klopt dat jouw toestel op dit moment moet draaien op het huidige besturingssysteem van jouw toestel. Verder kan ik je helaas geen info geven over een toekomstige update, omdat ik die info simpelweg niet heb.