op 19-07-2020 09:42 PM
Ergens op Internet gevonden dat Xcover 4s Ant+ ondersteunde, hoewel door Samsung niet genoemd.
Aangeschaft en inderdaad. Hard en software ondersteuning van Ant+
Enige tijd terug werd er een sys. update naar Android 10 aangeboden. Achteloos geinstalleerd. Dat bleek stom, geen firmware meer voor Ant+ (de hardware is natuurlijk niet verdwenen)
Nieuw toestel aangeschaft en heel wat moeite moeten doen om Android 10 buiten de deur te houden bij dit nieuwe toestel. (ADB command line)
Iedere maand update ik toestel 1 in de hoop op een reparatie van de Ant+ firmware. Tot nu toe geen enkel resultaat.
Mijn vraag: Blijft dit ijdele hoop en waarom is deze uitstekend werkende feature disabled. Voor een outdoor toestel toch wel voor de hand liggend!
op 22-07-2020 10:03 AM
Hi @BenBos,
Welkom op de Community.
Waar wil je Ant+ precies voor gebruiken? Met een third party app uit de Play Store, kun je bijvoorbeeld de Ant+ ontvanger testen. Had je dat al geprobeerd?
op 22-07-2020 10:31 AM
met Ant Tester kun je zien dat er Ant hardware aanwezig is maar ook dat Android 10 daar ggen firmware ondersteuning meer voor heeft. alles allang uig geprobeerd
je koopt niet zomaar een nieuw exemplaar......
op 23-07-2020 02:47 PM
op 24-07-2020 12:02 PM
dank voor je antwoord. ik zal kijken of me dat lukt.
inderdaad fijn dat ik een voor updates geblokkeerde Xcover 4s heb. maar dat is natuurlijk niet echt de bedoeling
op 24-07-2020 12:58 PM
op 07-04-2022 08:52 PM
Het wordt steeds gekker! sloopte Samsung in de update naar Android 10 de Ant+ feature uit mijn 1ste Xcover 4s, nu met de update naar Android 11 gaan ze nog een flinke stap verder: nu wordt zinnig gebruik van de SD kaart de nek om gedraaid.
bv. Osmand opstarten tot zichtbare kaart android 9: 2,5 a 3 sec. android 11: 2min35 sec. 60X zo traag!!! heleboel apps die gebruik maken van SD werken zelfs niet meer.
Lachwekkende work arround: gewoon alles op intern geheugen installeren. Van de 32 gb 20? voor eigen gebruik, SD kaart van 256Gb alleen voor fotos.....? Als Google / Samsung niet snel een eind maken aan deze "beveiligings update" ga ik toch eens bij het verfoeide Apple shoppen.....
op 11-04-2022 04:11 PM
Zijn je apps verder ook allemaal up-2-date? Wanneer je een software update uitvoert op je telefoon zullen ook de apps bijgewerkt dienen te worden. Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.
Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.
We zouden het natuurlijk erg jammer vinden als je ons gaat verlaten.
Groeten,
Martijn
op 11-04-2022 06:59 PM
ach Martijn,
Mijn eerste klacht omtrent Ant+ is keihard de schuld van Samsung. Maar de 2de is het doorgeslagen "veiligheidsbeleid" van Google de schuld. Google is autistisch doof voor de klachten uit de community rond toegang tot SD kaart wat sinds A11 totaal gestoord is. Als Samsung ooit Android verlaat dan ga ik mee. Mijn probleem is ook bij Osmand bekend en daar staan ze ook met lege handen.
Op dit apparaat Galaxy S5e heb ik geen problemen, want 128Gb intern geheugen. Als Samsung mocht beslissen om legale terugkeer mogelijk te maken naar Android 10 ivm deze zaak zou ik ze zeer erkentelijk zijn. Want om nou ook deze Xcover 4s te hacken gaat me te ver. groet, Ben Bos