Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Toestel laadt niet meer snel op

(Onderwerp aangemaakt op: 14-02-2017 05:06 PM)
22829 Weergaven
Jeroenduif
Apprentice
Opties

Sinds een dag of 4 wilt mijn toestel (Edge S7) niet meer 'snel opladen'. Ik heb gister een nieuwe oplader gekocht, volgens de winkel lag het daar aan.. Maar nu werkt het nog steeds niet. 

Wat kan er kapot zijn? En als ik mijn toestel eventueel moet opsturen, hoe lang ben ik hem dan kwijt?

Alvast bedankt,

Jeroen

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Dat klinkt niet best. Ik ben bang dat je dan toch aanspraak moet maken op de fabrieksgarantie. Als je in de buurt van een Premium Support Center woont kun je daar langsgaan, dan kunnen ze gelijk testen of het misschien toch aan de opladers ligt, of aan het laadmechanisme in de telefoon. Anders kun je de telefoon aanmelden voor de ophaalservice. Meer informatie kun je hier vinden: https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/How-To-Waar-kan-ik-terecht-voor-reparatie-van-....

Als je gebruik maakt van de ophaalservice heb je je toestel vaak binnen 3 werkdagen terug. Als je wilt kun je ook bijbetalen om hem binnen 1 werkdag al terug te hebben. Bij een Premium Support Center wordt waar mogelijk gerepareerd terwijl je wacht.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Jeroen,

Gebruik je nu wel de oplader die bij je telefoon is geleverd om te snel laden? Je kunt namelijk alleen hiermee de functie snel opladen gebruiken. Vanwege de veiligheid wordt het gebruik van een niet door Samsung gecertificeerde lader dringend afgeraden, zoals te lezen in de 'veiligheidsbijsluiter'.

Nadat je die nieuwe oplader gebruikt hebt, moet je de functie snel laden mogelijk opnieuw aanzetten in je Systeeminstellingen --> Batterij --> Snel opladen via kabel, zoals hieronder geïllustreerd:

Screenshot_20170214-171354.jpg

Is er trouwens nog een bijzondere reden dat je een andere oplader wilde gebruiken? Was er een probleem met de oude?

kevin-sig
0 Likes
Jeroenduif
Apprentice
Opties

Hoi Kevin,

Ze zeiden in de winkel dat er een knak in het draadje zat, de knak was ook goed zichtbaar. Ik heb toen een nieuwe Samsung oplader gekocht. Inderdaad wat je zegt, een andere soort oplader is niet echt goed voor de telefoon. 

Alleen daardoor is het 'snel opladen'-probeem niet opgelost. De functie staat wel aan, voordat ik mijn telefoon in de oplader doe.

Jeroen

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Bedankt voor je terugkoppeling. Staat er wel 'Adaptive fast charging' op de oplader zoals op de lader op de foto hieronder? Anders heb je misschien wel een Samsunglader, maar geen snellader gekregen in de winkel. Als de kabel het enige probleem was kun je de nieuwe kabel op de oude adapter aansluiten. Werkt het dan wel naar behoren? 

20170214_174503.png

kevin-sig
0 Likes
Jeroenduif
Apprentice
Opties

Staat er inderdaad op, express opgelet. Nu heb ik mijn oude adapter en het nieuwe draadje gebruikt maar dan laadt die helemaal niet op. Een van de redenen ook dat ik een nieuwe oplader hebt gehaald. Met mijn vorige oplader deed die het heel af en toe nog.

Maar nog steeds niet het 'snel opladen'.. Ook met andere Samsungopladers geprobeerd, maar dan ook geen resultaat. 

0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Dat klinkt niet best. Ik ben bang dat je dan toch aanspraak moet maken op de fabrieksgarantie. Als je in de buurt van een Premium Support Center woont kun je daar langsgaan, dan kunnen ze gelijk testen of het misschien toch aan de opladers ligt, of aan het laadmechanisme in de telefoon. Anders kun je de telefoon aanmelden voor de ophaalservice. Meer informatie kun je hier vinden: https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/How-To-Waar-kan-ik-terecht-voor-reparatie-van-....

Als je gebruik maakt van de ophaalservice heb je je toestel vaak binnen 3 werkdagen terug. Als je wilt kun je ook bijbetalen om hem binnen 1 werkdag al terug te hebben. Bij een Premium Support Center wordt waar mogelijk gerepareerd terwijl je wacht.

kevin-sig
0 Likes
Jeroenduif
Apprentice
Opties

Bedankt voor je hulp en snelle antwoorden. Ik ga even bij ze langs. 

Fijne avond!

0 Likes
RdeRuiter
First Poster
Opties

Ik had ook problemen dat toestel niet meer snel ging laden.

Van alles geprobeerd en uiteindelijk bleek dat stekker oplader rechtstreeks in stopcontact of stekkerdoos moet. Geen hulpstukken gebruiken >> opgelost

0 Likes