op 14-02-2017 05:06 PM - laatst bewerkt op 23-02-2017 02:23 PM door Lot
Sinds een dag of 4 wilt mijn toestel (Edge S7) niet meer 'snel opladen'. Ik heb gister een nieuwe oplader gekocht, volgens de winkel lag het daar aan.. Maar nu werkt het nog steeds niet.
Wat kan er kapot zijn? En als ik mijn toestel eventueel moet opsturen, hoe lang ben ik hem dan kwijt?
Alvast bedankt,
Jeroen
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 14-02-2017 06:11 PM
op 14-02-2017 05:21 PM
Hoi Jeroen,
Gebruik je nu wel de oplader die bij je telefoon is geleverd om te snel laden? Je kunt namelijk alleen hiermee de functie snel opladen gebruiken. Vanwege de veiligheid wordt het gebruik van een niet door Samsung gecertificeerde lader dringend afgeraden, zoals te lezen in de 'veiligheidsbijsluiter'.
Nadat je die nieuwe oplader gebruikt hebt, moet je de functie snel laden mogelijk opnieuw aanzetten in je Systeeminstellingen --> Batterij --> Snel opladen via kabel, zoals hieronder geïllustreerd:
Is er trouwens nog een bijzondere reden dat je een andere oplader wilde gebruiken? Was er een probleem met de oude?
14-02-2017 05:42 PM - bewerkt 14-02-2017 05:42 PM
Hoi Kevin,
Ze zeiden in de winkel dat er een knak in het draadje zat, de knak was ook goed zichtbaar. Ik heb toen een nieuwe Samsung oplader gekocht. Inderdaad wat je zegt, een andere soort oplader is niet echt goed voor de telefoon.
Alleen daardoor is het 'snel opladen'-probeem niet opgelost. De functie staat wel aan, voordat ik mijn telefoon in de oplader doe.
Jeroen
op 14-02-2017 05:52 PM
Bedankt voor je terugkoppeling. Staat er wel 'Adaptive fast charging' op de oplader zoals op de lader op de foto hieronder? Anders heb je misschien wel een Samsunglader, maar geen snellader gekregen in de winkel. Als de kabel het enige probleem was kun je de nieuwe kabel op de oude adapter aansluiten. Werkt het dan wel naar behoren?
op 14-02-2017 06:02 PM
Staat er inderdaad op, express opgelet. Nu heb ik mijn oude adapter en het nieuwe draadje gebruikt maar dan laadt die helemaal niet op. Een van de redenen ook dat ik een nieuwe oplader hebt gehaald. Met mijn vorige oplader deed die het heel af en toe nog.
Maar nog steeds niet het 'snel opladen'.. Ook met andere Samsungopladers geprobeerd, maar dan ook geen resultaat.
op 14-02-2017 06:11 PM
op 14-02-2017 06:35 PM
Bedankt voor je hulp en snelle antwoorden. Ik ga even bij ze langs.
Fijne avond!
op 12-02-2020 07:57 PM
Ik had ook problemen dat toestel niet meer snel ging laden.
Van alles geprobeerd en uiteindelijk bleek dat stekker oplader rechtstreeks in stopcontact of stekkerdoos moet. Geen hulpstukken gebruiken >> opgelost