Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Terug knop Galaxy S6 wordt geactiveerd zonder aanraking

(Onderwerp aangemaakt op: 19-03-2017 02:57 PM)
17104 Weergaven
TimvK
Apprentice
Opties

Beste community,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ongeveer vier maanden geleden heb ik mijn Samsung Galaxy S6 weer ontvangen nadat deze is vervangen van een vorige reparatie. Deze nieuwe Galaxy S6 heeft het volgende probleem: De back button (rechts naast de home knop) wordt vaak automatisch ingedrukt door het apparaat. Hierdoor worden alle apps, webpagina's en gesprekken weggeklikt. Het beperkt zich vaak ook niet tot een enkele keer dat het apparaat zelf op terug "klikt", het gebeurt dan verschrikkelijk vaak waardoor het apparaat onbruikbaar is. Op internet heb ik dit probleem al even opgezocht en kwam bijvoorbeeld op de volgende pagina uit: http://android.stackexchange.com/questions/149886/samsung-galaxy-s6-back-button-presses-by-itself

Ik heb heel weinig zin om mijn telefoon naar de Samsung reparatie service te sturen, omdat ik hierdoor mijn telefoon de vorige keer ruim 2 maanden kwijt ben geweest! Hebben jullie tips?

Groeten,

Tim

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoi Tim,
zou je eens kunnen proberen om het toestel op te laten starten in veilige modus? Dit kun je zo doen: http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/925591
Gebeurd het dan nog steeds?

Zoja dan raad ik je aan om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Wat je ook nog kunt proberen is om de cache te legen. Dit doe je zo:

Systeemcache wissen (eigenlijk voor de S7 maar denk voor de s6 ook)

Om de cachepartitie van het Android systeem zelf te wissen, schakel je je Galaxy S6 allereerst volledig uit. Als het toestel helemaal uit staat, schakel je ‘m weer in door tegelijkertijd op Home, Power en Volume omhoog te drukken. Houdt deze ingedrukt tot het blauwe scherm in beeld verschijnt, en wacht af tot het zogeheten Android Recovery menu te zien is.

In het Android recovery menu kun je items selecteren met de volume knoppen: omhoog, omlaag. Kies de optie Wipe cache partition door vijf keer op Volume omlaag te drukken. Druk op Power om te selecteren, en nog een keer Volume omlaag om Yes te selecteren – gevolgd door Power om te bevestigen.

Als de cache gewist is – dit duurt slechts een ogenblik – druk je nog een keer op de Power knop om Reboot systeem now te kiezen, en dus je telefoon normaal op te starten.
Stars-Moderator-signature-800x200-2

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
TimvK
Apprentice
Opties

Hoi Jeroen,

Ik had niet verwacht hier nog eens terug te komen en heb inmiddels een nieuwe telefoon. Geen idee meer welke app dit was, maar dat moet vast met behulp van Google te achterhalen zijn.

De oplossing was uiteindelijk terug sturen ter reparatie: Het bleek een probleem met mijn scherm te zijn. Ik heb dit toen nog net binnen de garantie laten repareren, hopelijk kan dat voor jou ook nog.

Tim

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
12 Antwoorden
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoi Tim,
zou je eens kunnen proberen om het toestel op te laten starten in veilige modus? Dit kun je zo doen: http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/925591
Gebeurd het dan nog steeds?

Zoja dan raad ik je aan om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Wat je ook nog kunt proberen is om de cache te legen. Dit doe je zo:

Systeemcache wissen (eigenlijk voor de S7 maar denk voor de s6 ook)

Om de cachepartitie van het Android systeem zelf te wissen, schakel je je Galaxy S6 allereerst volledig uit. Als het toestel helemaal uit staat, schakel je ‘m weer in door tegelijkertijd op Home, Power en Volume omhoog te drukken. Houdt deze ingedrukt tot het blauwe scherm in beeld verschijnt, en wacht af tot het zogeheten Android Recovery menu te zien is.

In het Android recovery menu kun je items selecteren met de volume knoppen: omhoog, omlaag. Kies de optie Wipe cache partition door vijf keer op Volume omlaag te drukken. Druk op Power om te selecteren, en nog een keer Volume omlaag om Yes te selecteren – gevolgd door Power om te bevestigen.

Als de cache gewist is – dit duurt slechts een ogenblik – druk je nog een keer op de Power knop om Reboot systeem now te kiezen, en dus je telefoon normaal op te starten.
0 Likes
TimvK
Apprentice
Opties

Hoi Rohit,

De veilige modus heb ik al een keer geprobeerd. Dat werkte helaas niet.

Ik heb net de systeemcache gewist en voorlopig lijkt dit te helpen. Hopelijk blijft het probleem weg en hoef ik niet nog een keer de fabrieksinstellingen terug te zetten (afgelopen jaar al genoeg moeten doen voor een vorig probleem).

Bedankt voor het mee denken.

Tim

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Top!! Mocht dit de oplossing zijn dan kan je mijn antwoord als oplossing accepteren!
0 Likes
Renee2110
First Poster
Opties

Beste allen,

ik heb hetzelfde probleem. De terugbutton leidt een eigen leven waardoor de telefoon niet meer te gebruiken is. Ik alles al geprobeerd, het legen van de cage, hard reset/boot, niets helpt.

Wie weet een oplossing?

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Hi Renee2210,

Wat ontzettend balen zeg ☹️ Hebben de bovenstaande tips van Rohit niet mogen helpen hierbij? In dat geval ben ik bang dat er een monteur naar zal moeten kijken. Je kunt je toestel via onze Ophaalservice aanmelden voor reparatie. Zolang er geen sprake is van gebruikersschade én het toestel nog binnen de 24 maanden fabrieksgarantie valt, kan dit kosteloos gerepareerd worden.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
TimvK
Apprentice
Opties

Hoi Tim,

Ook bij mij werkt de terug knop weer niet. Ik heb nu door middel van een app de terug knop uit weten te zetten en maak nu gebruik van het hulpmenu knopje op mijn scherm.

Dit is de tweede keer dat ik een Samsung Galaxy S6 naar de reparatie ga sturen. De vorige keer heeft deze twee maanden bij de reparatie "service" gelegen en heb ik veelvuldig gebeld met jullie om mijn klacht duidelijk te maken. Ik wil hier dan ook even kwijt dat ik zeer ontevreden ben dat twee Galaxy's S6 allebei op een ander onderdeel kapot gaan of niet fatsoenlijk functioneren.

Ik zal snel weer eens gaan bellen met het kantoor van Samsung..

Tim

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Hey naamgenoot, dat klinktk allemaal niet best! Ik kan me goed voorstellen dat je niet blij bent met de situatie en had je ook graag een andere oplossing gegeven. In dit geval zul je 'm inderdaad opnieuw moeten aanmelden voor reparatie. Zie je dat toch niet zitten (wat ik kan begrijpen), dan kun je dit eventueel nog bespreken met de verkoper. Misschien heeft die een andere oplossing voor je.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Renee2110
First Poster
Opties
Ik heb 'm nu voor de 2e keer gereset naar fabrieksinstellingen, het leek even te werken, maar het gaat nu heel langzaam weer verkeerd.... het lijkt of het aan een app ligt. Als het toestel slechter wordt ga ik m zeker aanbieden voor reparatie, want dan kan je er echt niet mee werken!
0 Likes
Jeroen82
First Poster
Opties

Hier hetzelfde probleem. Wat is de app om de terugtoets uit te schakelen?

0 Likes