Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Sim netwerk

(Onderwerp aangemaakt op: 21-07-2017 08:11 PM)
3522 Weergaven
Alperen
First Poster
Opties
 Ik ben nu op vakantie en wil een lokale simcard gebruiken maar hij doet het niet. Het ligt niet aan het simcard want met andere telefoons werkt het wel. Volgens mij is het telefoon simlock, maar ik heb het wel simlock vrij gekocht. Het telefoon zegt het volgende: pincode sim netwerk geblokkeerd. Voer puk van sim netwerk in. 
Ik hoop dat u z.s.m geageerd want ik ben nu niet berijkbaar op vakantie.
0 Likes
24 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hi @Alperen,

 

Dat is vervelend om te horen 😞 Ik denk dat dit de regiolock is. Om een regiolock eraf te halen, moet je eerst 5 minuten aaneengesloten bellen met een Europese simkaart. Dit is om massa-import te voorkomen.

 

Als je in staat bent om 5 minuten met een Europese simkaart te bellen, kun je dat doen. Anders kun je het beste even via Messenger contact opnemen met Samsung. Als het niet te druk is, dan kun je nog op zaterdag antwoord krijgen (kan ik niet garanderen). Als je geen Messenger hebt, kan ik deze thread doorsturen naar de klantenservice zodat iemand hier contact met je opneemt, maar dat gaat hoogstwaarschijnlijk pas na het weekend zijn.


kevin-sig
0 Likes
Jaimy
Helping Hand
Opties

Hoi Alperen,

 

Is het nog gelukt aan de hand van het antwoord van Kevin?


-----------------------------------------------------------------------
"It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."
0 Likes
Bella-rus
Journeyman
Opties

Hallo, ik heb ook dit probleem. Enige tijd geleden heb ik Samsung j3 (2016) gekocht voor mijn zoon, met Lebara sim. Het werkte perfect totdat op een dag een bericht op het scherm verscheen. IMG_20170915_162538.jpgIMG_20170915_160557.jpg

Als je "uitzetten" drukt werkt hij alleen op wi-fi, maar kan niet via mobiel netwerk bellen enz. Hetzelfde verhaal met sim van Telfort, hoewel allebei de sim-kaarten op andere toestellen zonder problemen werken. Hoe los ik het op?

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Hi @Bella-rus, het lijkt om een regiolock te gaan zoals @kevin ook al zei. Heb je de tips die hij in dit topic aankaart, uitgeprobeerd? Heeft dat geen succes opgeleverd?

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Bella-rus
Journeyman
Opties

Hoi Tim, bedankt voor je reactie. Het advies van KevinW zou ik graag willen uitproberen, maar het probleem is dat ik met dit toestel niet kan bellen of sms versturen. 

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Ah oké. Ben je op  het moment toevallig in het buitenland?

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Bella-rus
Journeyman
Opties

Hallo Tim. Mijn zoon was in juli met vakantie met de grootouders naar Wit-Rusland geweest,  wij wisten er niets van regiolock. Daar heeft hij een MTS (locaal bekend bedrijf) kaartje gekocht en het werkte ongeveer een week goed totdat het gebeurde. Jongen is allang terug en Samsung ligt doelloos in de la. MVG, Ella

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties
Dat is zeker niet hoe de regio lock hoort te werken, Ella. Als er een niet Europese simkaart in geplaatst wordt, hoort hij gelijk dat scherm weer te geven en zodra de Europese sim er weer in gaat hoort dat scherm te verdwijnen. Daar is dus iets helemaal niet goed gegaan. Woon je toevallig in de buurt van een servicepunt? Ik denk namelijk wel dat het het beste is als er even naar gekeken wordt. http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/

kevin-sig
0 Likes
Bella-rus
Journeyman
Opties

Dank je wel KevinW, ik zie er ook geen andere optie meer in. Gelukkig valt dit toestel onder de garantie. Hartelijk dank voor jullie met Tim reacties, groetjes, Ella.

0 Likes