Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung SSD T5 werkt niet meer na aansluiten op Samsung TV

(Onderwerp aangemaakt op: 29-03-2018 03:48 PM)
3972 Weergaven
wietsej
First Poster
Opties

Op de  Samsung TV kun je een externe harde schijf aansluiten op programma's op te nemen. Hiervoor heb ik mijn SSD T5 gebruikt. Ik moest hem hiervoor eerst formatteren. Het opnemen en afspelen van programma's lukt uitstekend. Echter toen ik hem weer terug wou aansluiten op mijn laptop brandde het lampje niet meer en wordt hij niet gezien door de computer. Als ik de app op mijn GSM wil gebruiken zegt hij dat er geen SSD is aangesloten. 

Ik denk zelf, dat door het opnieuw formatteren door de Samsung TV het probleem ontstaan is. Op de Samsung TV kan ik alleen opnieuw formatteren. Dit zal niets oplossen.

Ik heb de SSD net vorige maand tijdend bezoek aan mijn dochter in Australie cadeau gekregen.  Om die reden valt hij hier niet onder de garantie. Daar heb ik begrip voor.

Het lijkt mij wel zinvol dat  bij aankoop vermeldt wordt, dat je hem niet op de TV moet aansluiten.

Weet iemand of dit op een simpele manier oplosbaar is voor ik hem terug stuur naar mijn dochter in Australie.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Werkt hij op de TV nog wel? Misschien een andere usb kabel of poort gebruiken op je laptop? Of een andere laptop/pc gebruiken?
Ik zou anders nog even langs een computerzaak in de buurt gaan laat hun even 2min kijken of ze hem kunnen formatteren.

Anders hiermee proberen: http://download.cnet.com/HP-USB-Disk-Storage-Format-Tool/3000-2094_4-10974082.html

Heb je de drivers ook geïnstalleerd op de laptop?
http://www.samsung.com/semiconductor/minisite/ssd/download/tools/
Stars-Moderator-signature-800x200-2

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Werkt hij op de TV nog wel? Misschien een andere usb kabel of poort gebruiken op je laptop? Of een andere laptop/pc gebruiken?
Ik zou anders nog even langs een computerzaak in de buurt gaan laat hun even 2min kijken of ze hem kunnen formatteren.

Anders hiermee proberen: http://download.cnet.com/HP-USB-Disk-Storage-Format-Tool/3000-2094_4-10974082.html

Heb je de drivers ook geïnstalleerd op de laptop?
http://www.samsung.com/semiconductor/minisite/ssd/download/tools/
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hoi @wietsej,

Vanwege de geavanceerde versleuteling en andere veiligheidsmatregelen op de Samsung T5 SSD's, kun je deze alleen herstellen met een tool van Samsung zelf. Dit staat ook in de handleiding. Hier kun je bij de servicedesk van Samsung naar vragen. Misschien kan je dochter contact opnemen met Samsung Australië, mogelijk kan dit gewoon op afstand en hoef je de SSD niet eens op te sturen naar Australië.

kevin-sig
0 Likes
wietsej
First Poster
Opties

Ik heb hem ook nog aangesloten op een oude vaste computer. Daar ging het lichtje wel branden. 

Na formatteren brandde het lichtje ook weer op mijn laptop en kan ik hem weer normaal gebruiken.

Bedankt voor de hulp

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Kijk eens aan goed om te horen! Je mag mijn antwoord als oplossing markeren!
0 Likes
darkwintucker
First Poster
Opties

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn SSD T5 harddisk speelt wel af op pc en laptops. Mijn smart tv herkend wel de harddisk en ook de bestanden, alleen speelt al mijn video’s en afbeelding niet af.   Formateren ik heb alles al geprobeerd. Naar NTFS of naar exFAT, allebei zonder resultaat. Probleem blijf bestaan,

Al mijn oude usb-sticks en harddisks, die geen SSD zijn worden allemaal wel herkend door mijn tv en spelen wel af. 

Ik heb Samsung gebeld en die vertelde mij dat deze harde schijf niet compatible zijn met smart tv's.

Dus de conclusie is je kan er alleen maar data mee opslaan en mee aflezen op de pc en verder niets. Ik vind het schandalig van Samsung. Een hoop geld betaald voor een Harddisk met beperkingen. Je kan er dus niets mee, dan alleen domweg data opslaan, lezen en verplaatsen via de pc.  Geen Samsung producten meer voor mij. #Samsung Limited us.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @darwintucker, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community!

Zo te lezen heb je zelf al een hoop geprobeerd om dit te verhelpen. Wat is het modelnummer van jouw TV? De andere harde schijven die je hebt uitgetest, hebben die een eigen voeding?

De USB poort op een TV heeft niet de mogelijkheid om naast stroom te leveren ook data uit te wisselen. 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Spaansebrabande
First Poster
Opties

Dat antwoord begrijp ik niet. Ik kan via de USB poort van mijn Philips Smart TV wel USB sticks afspelen en ook een SSD die uit een oude laptop komt, maar niet video's die op een portable SSD T7 staan.  Hoe kan dat?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Spaansebrabande, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Hebben de video's op de USB stick en de harde schijf ook hetzelfde format? Wordt de harde schijf wel herkend door je TV? Hoe is de harde schijf ingesteld? Ondersteund je TV dit ook?

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes