08-02-2017 09:38 AM - bewerkt 08-02-2017 09:43 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
hoi,
heb een samsung s6 edge plus en merk dat er nu wat 4 vlekjes in mij scherm zitten , weet niet of het dode pixels zjin etc..maar het is hinderlijk. ik heb nog garantie ( weet het niet meer zeker kan de factuur niet meer vinden, maar wel de originele doos met imei etc.. nog wel) en valt dit nog onder de garantie te reparatie?
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Tags:
- s6 edge
1 Oplossing
Geaccepteerde oplossingen
op 09-02-2017 12:17 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 08-02-2017 11:27 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Het is vanaf een afstand heel moeilijk vast te stellen of iets onder de fabrieksgarantie valt, dat ligt er namelijk aan waar de schade door komt. Als het door val-, stoot- of waterschade zou komen valt het buiten de garantie, en dat weet je pas zeker na onderzoek.
Je hebt in elk geval nog wel fabrieksgarantie, omdat het toestel nog geen twee jaar op de markt is en je twee jaar na aankoop garantie hebt. Hier heb je wel een factuur voor nodig. Misschien heb je een digitale factuur gekregen die je in je mailbox kunt vinden? Anders kun je proberen contact op te nemen met de verkoper om te kijken of zij de gegevens nog hebben en je een nieuw bewijs van aankoop kunnen geven.
08-02-2017 11:36 AM - bewerkt 08-02-2017 11:37 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Maar ik kreeg te horen dat je het ook via imei en - /of type de garantie kunt achterhalen zonder de factuur? het is niet door het vallen etc..
als ik je een imei en of type doorgeef, kan je het dan achterhalen?
wat kan ik het beste doen?
verkoper inschakelen heeft geen zin omdat ie aangaf destijds met samsung contact op te nemen.
op 09-02-2017 12:02 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Helaas kunnen we met een IMEI of typenummer niets doen. Er is echt een aankoopbewijs nodig.
Ik snap dat jouw verkoper je voor de garantie/reparatie doorstuurt naar Samsung zelf, maar zoals Kevin al zei: je kunt natuurlijk wel aan jouw verkoper vragen of zij jou een nieuw aankoopbewijs kunnen geven.
-----------------------------------------------------------------------
"It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."
op 09-02-2017 12:08 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Reden dat ik het vraag is omdat mjin collega op het werk, met zijn note 4 hetzelfde probleem had en gewoon met de telefoon en doos naar de winkel kon gaan en voldoende was omdat ze daaruit konden halen of er nog garantie aan zit etc..
ik heb ook even hier rond gekeken op google samsung en blijkt dat je op samsung site dvm s/c nummer en of imei dus de garantie kon achter halen.
https://www.unlocksamsungonline.nl/?snr=RF8G823XRED&page=warranty
ik heb een samsung s6 edge en garantie is toch 2 jaar, de gsm is eind 2015 uitgebracht, dus normaal zou het sowieso binnen de garantie periode zijn van 2 jaar?
de meeste fabrikanten halen ook alles uit een type/serie nummer de garantie uit zonder de factuur bv philips etc..
op 09-02-2017 12:17 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 09-02-2017 12:31 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
dus alleen omdat ik de factuur niet heb en kan krijgen maar wel origine doos etc.. met barcode stickers van de type imei etc, erop staat vermeldt en de gsm binnen de 2 jaar grantie valt en dus vlekken op mijn gsm heb wat vanuit de site samsung aangeeft dat ie onder de garantie vallen omdat er veel gebruikers erover hebben geklaagt dat gebeurt op de samsung s6 , edge en de plus. ik had er ook over gebeld en kreeg ook de bevestiging erover