op 13-03-2017 02:58 PM
Dag,
Sinds een aantal weken wil mijn samsung galaxy s7 geen telefoontjes of smsjes ontvangen. Ook mijn mobiele netwerk doet het niet waardoor ik 4g niet kan gebruiken. Heel soms komt het netwerk er wel maar dit lijkt heel willekeurig te zijn. Ik heb ook gemerkt dat contacten heel vaak gewoon vastloopt.
Wat ik al gebrobeert heb:
- netwerkinstellingen herstellen
- telefoon naar fabrieksinstellingen terug zetten
- simkaart in een ander toestel geprobeert ( werkte wel gewoon prima in een samsung galaxy s6 en s5)
- geprobeert terug te zetten naar alleem 3g netwerk. Wilde de telefoon niet doen. Elke keer als ik het veranderde zet de telefoon het terug naar automatisch.
- in veilige modus opgestart. Werkte ook niet
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? En hoe ik het eventueel zou kunnen oplossen? Vind de s7 een goede telefoon heb ook sinds de s3 altijd een samsung gehad en nooit problemen ondervonden. Dank jullie wel voor de antwoorden.
op 14-03-2017 09:27 PM
16-03-2017 01:28 PM - bewerkt 16-03-2017 01:28 PM
Hi Ironhand,
Balen dat je zo slecht bereikbaar bent met je S7. Wat vaak voor issues zorgt, is inderdaad een oudere simkaart zoals Steffenm aangaf.
Meestal kan je deze bij je provider kosteloos laten vervangen, als je daarna nog issues ondervind en je hebt al een reset uitgevoerd, lijkt het mij dat het toch hardwarematig is.
De provider kan vaak uitlezen hoe sterk de verbinding is die je op je toestel ontvangt, mocht het met een nieuwe simkaart nog niet goed werken zou ik hem toch eens na laten kijken.
Je kan hem dan via onze ophaalservice ter reparatie aanbieden, of je kan een van onze servicepunten bezoeken.
Laat je weten hoe het is gegaan?
op 20-10-2018 09:54 PM
Hallo,
Hier hetzelfde probleem.
Bij nieuwjaar dit jaar kreeg ik mijn Samsung Galaxy S7 cadeau. Tot een maand geleden zeer tevreden over geweest tot mijn toestel ook geen netwerk meer had. Ik kan niet meer sms'en, bellen of internet gebruiken. Ik probeerde eerst een nieuwe sim-kaart en men adviseerde om bellen over 4g uit te schakelen. Geen resultaat. Sim-kaart in een ander toestel werkt wel perfect.
Toestel terug gebracht voor herstelling en men zei dat er iets mis was met de updates. Volledige reset gehad, zonder resultaat. Opnieuw terug gebracht voor herstelling en moederbord is nu vervangen maar helaas zonder resultaat. Iemand enig idee wat er nog meer mis kan zijn?