Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy Note 4 EMMC kapot?

(Onderwerp aangemaakt op: 01-05-2017 10:30 AM)
5854 Weergaven
Mnouck
Explorer
Opties

Hallo,

Ik heb op 12 januari 2015 een Samsung Galaxy Note 4 gekocht. Nooit laten vallen, geen reperaties aan gedaan en het toestel was na 2 jaar nog steeds heel snel. 

Helaas is vorige week het toestel ineens gecrasht (of zoiets). Ik had het toestel een dag niet gebruikt en toen ik het wilde gebruiken zag ik dat het uit was. Hij ging niet meer aan dus ik deed hem in de oplader. ik kreeg dit te zien:

Could not do normal boot
ddi : mmc_read failed
ODIN MODE (HIGH SPEED)
Product Name: SM-N910F
Current binary: Samsung Offical
SYSTEM STATUS: Custom
REACTIVATION LOCK: OFF
KNOX WARRANTY VOID: 0x0
QUALCOMM SECUREBOOT: ENABLE (CSB)
AP SWREV: S1, T1, R1, A1, P1
SECURE DOWNLOAD: ENABLE
UDC START

DOWNLOADING.... DO NOT TURN OF TARGET. 

Dit stond er ongeveer 4 uur en toen heb ik toch maar de batterij eruit gehaald. Helaas hielp dit niets. De telefoon deed daarna helemaal niks meer, maar als ik er een dag niet aan kom en dan weer in de oplader doe, krijg ik precies dezelfde melding. Ik heb op internet gezocht en heb geprobeerd om Samsung KIES te gebruiken, maar mijn computer vindt de telefoon niet eens (ook niet na het installeren van de stuurprogramma's). Ik heb van alles geinstalleerd op mijn computer (ODIN, Firmware, img bestanden) om de telefoon aan de praat te krijgen, maar het is voor mij allemaal een beetje te ingewikkeld. Ik heb de telefoon toen naar een telefoonwinkel gebracht in de hoop dat zij het wel konden fixen en zij zeiden na 5 dagen (ik heb ze zelf gebeld omdat ik maar niks hoorde) dat de telefoon helaas overleden is. Ze konden niet precies vertellen wat er mis mee was. 

Vanmorgen deed ik de telefoon in de oplader en kreeg ik dit:

ODIN: flash read failure

ERROR: there is no pit binary

Heeft iemand dit probleem ook gehad? en is dit op te lossen en zo ja, hoe? 

Ik heb op internet gezocht en het zo ook de EMMC (ofzoiets) kunnen zijn. Is dat ook te repareren?

Alvast bedankt!

Gr,
Manouck
0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

De bestanden die niet op een SD -kaart of in de cloud stonden ben je inderdaad kwijt 😞

Wat je zelf nog kunt proberen om je telefoon te redden is via een PC waar Samsung Smart Switch op staat een noodherstel van de firmware uit te voeren. Rechtsboven op meer klikken, noodherstel en de stappen volgen. Als dat niet werkt heeft toch echt je geheugen het begeven.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Mnouck
Explorer
Opties

okeee... ik heb de telefoon eindelijk in recovery mode gekregen en ik kon via Smart Switch software updaten.

Dit heb ik dus gedaan en het ging (dacht ik) helemaal goed, tot de telefoon opnieuw opstartte en nu dus alleen nog maar opstart in recovery mode...

Het samsung logo komt in beeld en dan komen er linksboven blauwe lettertjes met: booting recovery. en dan krijg ik dit scherm:

thumbnail_IMG_0867.jpg

Gr,
Manouck

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
25 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoi Mnouck,

waarschijnlijk is het geheugen waar de besturingssysteem opstaat overleden.. Dit kan je alleen laten repareren door het moederbord te laten vervangen, mijn oom heeft dit ook gehad en het geluk ook gehad dat het onder de garantie gewoon is vervangen. Bij jou gaat dat helaas niet meer omdat hij bijna 4 maanden buiten de garantie valt helaas! Ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar een nieuwe s7 of s8 of anders een 2e handse note!
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Mnouck
Explorer
Opties
Halllo Rohit,
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik begrijp hier uit dat er ook 0 % kans is dat ik mijn bestanden die op de telefoon stonden terug krijg?
Gr,
Manouck
0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Had je er geen SD kaart in? Als je alles goed hebt ingesteld zouden de foto's op de SD kaart staan. Ook maakt hij een back-up als je dat had ingesteld. Ik zou je ook aanraden om in het vervolg Google Foto's te installeren, die op hoge kwaliteit te zetten i.p.v. origineel. Dan zijn alle foto's en video's onbeperkt gebackupped!

(toevallig in de buurt van eindhoven een keer? dan kan ik er nog wel naar kijken, ik weet wel hoe odin werkt enz.)
0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

De bestanden die niet op een SD -kaart of in de cloud stonden ben je inderdaad kwijt 😞

Wat je zelf nog kunt proberen om je telefoon te redden is via een PC waar Samsung Smart Switch op staat een noodherstel van de firmware uit te voeren. Rechtsboven op meer klikken, noodherstel en de stappen volgen. Als dat niet werkt heeft toch echt je geheugen het begeven.

kevin-sig
0 Likes
Mnouck
Explorer
Opties
Ik had wel een SD-kaart, maar daar stond helaas niet alles op. Google foto's is wel een goede tip voor de volgende keer (al hoop ik dat het niet nog een keer gebeurd).
Toevallig ben ik af en toe in Sint-Oedenrode en dat is vlakbij Eindhoven
Gr,
Manouck
0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Ah jammer! (je weet zeker dat je google foto's nog niet op je telefoon had?)
https://photos.google.com/ als je hier op inlogt met je gmail krijg je de foto's te zien die eventueel al gebackupped zijn!

Laat maar iets weten via een priveberichtje ofzo als je in de buurt bent!
0 Likes
Mnouck
Explorer
Opties
Hoi Kevin,

Bedankt voor je antwoord. Ik zou dit willen proberen, maar het probleem is dan mijn computer de telefoon niet herkent. De PC herkent wel iets, maar herkent het niet als een Samsung telefoon en ik krijg dan de melding dat het besturingsprogramma niet kan worden geïnstalleerd.
Gr,
Manouck
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hey Manouck,

Als het goed is, regelt Smart Switch (downloadlink, sorry, had ik in de eerste post moeten vermelden) zelf de stuurprogramma's na het invoeren van je modelcode onder Noodherstel. Er zijn eigenlijk twee mogelijkheden; of een aantal cruciale bestanden van het besturingssysteem zijn 'corrupt' geraakt, of je geheugen is kapot en in beide gevallen kan Windows niets meer herkennen, maar Smart Switch kan in het eerste geval helpen. Dus maar hopen dat het aan het besturingssysteem ligt...

kevin-sig
0 Likes
Mnouck
Explorer
Opties

Hoi Kevin,

Dat klopt inderdaad. Het zag er veelbelovend uit, totdat ik mijn telefoon in recovery modus moest krijgen. Dat gaat dus niet. De telefoon doet niet meer dan het 'downloading... do not turn of target' dus ik zette de telefoon uit en dan kan ik hem pas na een halve dag weer aanzetten en dan gaat hij gewoon weer naar hetzelfde scherm terug. Ik heb zoals werd gezegd volume down, power en home button ingedrukt  (voor minstens 3 minuten, ik overdrijf niet), maar er gebeurt echt helemaal niets. 

Ik ben nu bezig met SDK tools, maar nu heb ik weer een bat bestand die mijn PC niet opent... dit is echt het laatste wat ik ga proberen (snap niet wat ik aan het doen ben, maar er staan goede how to's en veel meer kan er toch niet kapot  aan gaan).

Gr,
Manouck
0 Likes