Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung account verwijderen op telefoon voor reparatie.. OF alleen fabrieksinstellingen terugzetten?

(Onderwerp aangemaakt op: 04-08-2017 05:03 PM)
38698 Weergaven
Jan43
First Poster
Opties

Wil mijn Samsung- (middels Privacy etc.) en Gmailaccount van mijn mobiel verwijderen omdat ik hem aan iemand anders wil geven. Moet echter eerst Samsungaccount verwijderen voordat ik Gmail kan verwijderen. Weet echter mijn wachtwoord van Samsung niet meer. Heb via Samsung een account met dezelfde inlognaam met bijbehorend wachtwoord, maar dat werkt niet op de telefoon. Weet iemand hoe ik toch de Samsung account kan verwijderen?

Groetjes

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Mijn idee ging helaas niet door. Als het via de app telefoon niet lukt om die code in te toetsen, kun je een harde reset uitvoeren via het herstelmenu. Controleer voor je dit doet eerst of je het wachtwoord van het Samsungaccount dat op de telefoon staat weet door op een PC ermee in te loggen op Samsung.com. Dit is namelijk een abnormale fabrieksreset en er moet meestal bevestigd worden dat de telefoon niet is gestolen door eenmalig het wachtwoord in te vullen. Zie het kopje 'hard reset' hier voor instructies: https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Toestel-vastgelopen-Zo-kun-je-hem-resetten-of-...

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
14 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Jan,

Je kunt je account zoeken aan de hand van je naam en geboortedatum. https://account.samsung.com/mobile/account/find/accountFindEmailEdit.do?serviceID=k2jxgrvd6k (zorg ervoor dat je niet ingelogd bent op bijvoorbeeld de Community wanneer je op deze linkt klikt, anders werkt hij niet).

Met dat account kun je via de Systeeminstellingen een fabrieksreset uitvoeren. Na een fabrieksreset zijn al je persoonlijke gegevens verwijderd en kun je met een gerust hart je telefoon geven.

Let op: voer de reset via de Systeeminstellingen uit en niet via het herstelmenu. Via het herstelmenu kun je daarna alleen inloggen met je eigen Samsungaccount, en dan heeft de ontvanger er niks aan!

kevin-sig
0 Likes
Jan43
First Poster
Opties

KevinW,

Bedankt voor je tip, maar als ik de link aanklik kom ik op een site waar ik niks mee kan.

Mijn mobiel is al op leeftijd en ik kan bepaald instellingen niet vinden, zijn er waarschijnlijk niet.

Toch bedankt, misschien iemand anders die raad weet.

Groetjes

Jan43

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Jan,

Bedankt voor je terugkoppeling! Kun je aangeven welke telefoon je hebt? Dan kunnen we verder voor je kijken.

kevin-sig
0 Likes
Jan43
First Poster
Opties

Galaxy y young
0 Likes
Jan43
First Poster
Opties

Galaxy Y Young, is al een oudje maar voor sommigen goed genoeg. Hoop dat er redding is!!

Groetjes

Jan

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Precies, dat is nog een prima toestel voor niet zware apps :face-with-tears-of-joy:

Als het goed is kun je als volgt het toestel resetten. Zorg er dus voor dat al je persoonlijke gegevens die je wilt bewaren ergens anders staan en een eventuele SD kaart of simkaart niet meer in het toestel aanwezig zijn.

Open de telefoon app en 'bel' naar:
*2767*3855# (inclusief de twee sterretjes en het hekje ter afsluiting).
Het toestel zal opnieuw opstarten en alle gegevens verwijderen, zodat alle privacygevoelige gegevens eraf zijn en de telefoon als nieuw is zodat je hem door kunt geven.

Laat je nog weten of dat lukt? Anders kijk ik vanavond even voor de stappen vanuit het instellingenmenu op een telefoon waar dezelfde Android-versie op staat als de Galaxy Y Young, zodat ik je aan de hand daarvan kan laten zien hoe het anders kan.

kevin-sig
0 Likes
Jan43
First Poster
Opties

Beste Kevin W,

Kan deze aktie niet uitvoeren omdat er geen simkaart in het toestel zit. Is groot model en ik kan er geen kleine inzetten. Kan pas met nieuwe eigenaar. Mocht er nog een andere mogelijkheid zijn, dan hoor ik dat graag. Vast bedankt.

Groetjes

Jan43

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Wat vreemd dat het toestel aangeeft dat er een simkaart in moet zitten, deze code hoort juist te werken zonder simkaart. Ik zal wanneer ik thuis ben op een van mijn oudere Galaxy's kijken. Je hoort van me!

kevin-sig
0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Mijn idee ging helaas niet door. Als het via de app telefoon niet lukt om die code in te toetsen, kun je een harde reset uitvoeren via het herstelmenu. Controleer voor je dit doet eerst of je het wachtwoord van het Samsungaccount dat op de telefoon staat weet door op een PC ermee in te loggen op Samsung.com. Dit is namelijk een abnormale fabrieksreset en er moet meestal bevestigd worden dat de telefoon niet is gestolen door eenmalig het wachtwoord in te vullen. Zie het kopje 'hard reset' hier voor instructies: https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Toestel-vastgelopen-Zo-kun-je-hem-resetten-of-...

kevin-sig
0 Likes