op 05-11-2017 07:34 AM
Van de een op de andere dag is mijn S3 ongevoelig geworden.
Ik moet nu binnen een straal van 4 meter van een WiFi router zijn om te kunnen internetten.
Ik heb via Smart Switch de software vervangen (ziet er nu heel anders uit) maar dat mocht niet baten.
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Ruud
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 07-11-2017 04:36 PM
Ik heb het toestel meerdere keren teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dit ook meerdere keren "geforceerd" gedaan met de aan knop, volume omlaag en home knop. Heeft niets opgeleverd.
Daarna via Smart Switch volledig nieuwe software gedownload en geïnstalleerd (duurt bijna een uur). Geen apps geladen en nog steeds geen verbetering.
Reparatie plus een nieuwe batterij wordt een beetje te duur dus het wordt de recycle container.
Ik had al een nieuwe gekocht, een J2prime.
Dank voor je hulp,
Ruud
op 06-11-2017 04:33 PM
op 06-11-2017 05:16 PM
Hi Bruce,
Het probleem is met alle netwerken. Vroeger kon ik buiten de supermarkt, koffieshop etc. internetten.
Nu moet ik naar binnen om 1 of 2 streepjes signaal te krijgen.
Ruud
op 06-11-2017 05:57 PM
Ah okay, apart dat het zo achteruit gaat. Kun je het eens in de veilige modus testen of je hetzelfde ervaart?
op 06-11-2017 07:03 PM
Getest in veilige modus en doet precies hetzelfde. Na 4 of 5 meter bij de router vandaan komt de mededeling dat de verbinding niet schijnt te werken.
op 06-11-2017 07:06 PM
op 07-11-2017 12:35 PM
Kan ik me voorstellen. Als het in de veilige modus ook gebeurd kun je er vanuit gaan dat het probleem in de hardware zit.
Wellicht doordat de batterij wat zwakker is, heeft hij minder kracht om bijvoorbeeld de wifi module aan te sturen, maar dat is slechts een gok.
Je zou het toestel nog kunnen resetten, en dan wel even een back-up maken. Test na de reset zonder de back-up te herstellen of je dezelfde issues ervaart met wifi, zo ja, komt er toch een reparatie bij kijken.
op 07-11-2017 04:36 PM
Ik heb het toestel meerdere keren teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dit ook meerdere keren "geforceerd" gedaan met de aan knop, volume omlaag en home knop. Heeft niets opgeleverd.
Daarna via Smart Switch volledig nieuwe software gedownload en geïnstalleerd (duurt bijna een uur). Geen apps geladen en nog steeds geen verbetering.
Reparatie plus een nieuwe batterij wordt een beetje te duur dus het wordt de recycle container.
Ik had al een nieuwe gekocht, een J2prime.
Dank voor je hulp,
Ruud
op 08-11-2017 10:11 AM