Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S3 GT-I9300 WiFi ongevoelig

(Onderwerp aangemaakt op: 05-11-2017 07:34 AM)
347 Weergaven
Ruud_Coco
Explorer
Opties

Van de een op de andere dag is mijn S3 ongevoelig geworden.

Ik moet nu binnen een straal van 4 meter van een WiFi router zijn om te kunnen internetten.

Ik heb via Smart Switch de software vervangen (ziet er nu heel anders uit) maar dat mocht niet baten.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Ruud

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Ruud_Coco
Explorer
Opties

Ik heb het toestel meerdere keren teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dit ook meerdere keren "geforceerd" gedaan met de aan knop, volume omlaag en home knop. Heeft niets opgeleverd.
Daarna via Smart Switch volledig nieuwe software gedownload en geïnstalleerd (duurt bijna een uur). Geen apps geladen en nog steeds geen verbetering.

Reparatie plus een nieuwe batterij wordt een beetje te duur dus het wordt de recycle container.

Ik had al een nieuwe gekocht, een J2prime.

Dank voor je hulp,

Ruud

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
8 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Ruud_Coco,

heb je hier alleen last van op je eigen wifi netwerk?

rsz-846676
0 Likes
Ruud_Coco
Explorer
Opties

Hi Bruce,

Het probleem is met alle netwerken. Vroeger kon ik buiten de supermarkt, koffieshop etc. internetten.

Nu moet ik naar binnen om 1 of 2 streepjes signaal te krijgen.

Ruud

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ah okay, apart dat het zo achteruit gaat. Kun je het eens in de veilige modus testen of je hetzelfde ervaart? 

rsz-846676
0 Likes
Ruud_Coco
Explorer
Opties

Getest in veilige modus en doet precies hetzelfde. Na 4 of 5 meter bij de router vandaan komt de mededeling dat de verbinding niet schijnt te werken.

0 Likes
Ruud_Coco
Explorer
Opties
Misschien van belang, de batterij haalt het einde van de dag niet. Deze staat op de nominatie om vervangen te worden maar dat heeft weinig zin als het WiFi probleem niet eerst wordt opgelost.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Kan ik me voorstellen. Als het in de veilige modus ook gebeurd kun je er vanuit gaan dat het probleem in de hardware zit.

Wellicht doordat de batterij wat zwakker is, heeft hij minder kracht om bijvoorbeeld de wifi module aan te sturen, maar dat is slechts een gok.

Je zou het toestel nog kunnen resetten, en dan wel even een back-up maken. Test na de reset zonder de back-up te herstellen of je dezelfde issues ervaart met wifi, zo ja, komt er toch een reparatie bij kijken.

rsz-846676
0 Likes
Oplossing
Ruud_Coco
Explorer
Opties

Ik heb het toestel meerdere keren teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dit ook meerdere keren "geforceerd" gedaan met de aan knop, volume omlaag en home knop. Heeft niets opgeleverd.
Daarna via Smart Switch volledig nieuwe software gedownload en geïnstalleerd (duurt bijna een uur). Geen apps geladen en nog steeds geen verbetering.

Reparatie plus een nieuwe batterij wordt een beetje te duur dus het wordt de recycle container.

Ik had al een nieuwe gekocht, een J2prime.

Dank voor je hulp,

Ruud

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Hey Ruud, wat jammer dat ook de reset niet heeft geholpen 😞 In ieder geval fijn dat je zelf een oplossing hebt kunnen bedenken!

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes