op 18-02-2020 11:49 PM
Ik viel zojuist bijna in slaap toen ik een beetje chemische brandlucht rook. Als snel zag ik dat er een beetje rook van de USB c connector van mijn S10 kwam. Ik trok de kabel er snel uit waarbij ik mijn vingers bijna brande; het plastic rond de connector was super heet en al een beetje gesmolten.
Iemand die dit ook heeft gehad en een idee wat nu te doen?
De telefoon laadt nu wel weer gewoon, maar ik laad hem maar eventjes draadloos tot ik mijn zojuist extra bestelde brandmelders in huis heb.
op 19-02-2020 11:49 AM
Ai @Ookhoi,
Dat klinkt niet best! Maakte je gebruik van de originele oplader die werd meegeleverd bij je S10? Ik ken dit soort verhalen eigenlijk alleen van mensen die niet originele accessoires gebruiken (een niet originele kabel, niet originele oplader of allebei) waardoor de warmte niet goed kan worden afgevoerd. Hiermee zeg ik natuurlijk niet gelijk dat jij daarom ook niet originele accessoires moet hebben gebruikt, maar als dat zo is dan is mijn eerste advies in elk geval om die niet langer te gebruiken.
Als het wel om de meegeleverde oplader en kabel gaat, dan raad ik je zeker aan om eens langs een van de servicelocaties te gaan. Het is sowieso een goed idee om je oplaadpoort na te laten kijken na dit voorval. Neem ook je oplader en kabel mee, om aan te tonen dat het om originele accessoires ging. https://eu.community.samsung.com/t5/Other-Smartphones/Waar-kan-ik-terecht-voor-reparatie-van-mijn-Sa...
Via de klantenservice kun je ook eenmalig een nieuwe oplader met kabel aanvragen onder de garantie, maar als zoiets gebeurd is zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen en ook een reparateur naar je toestel laten kijken.