op 07-12-2017 09:28 PM
Beste,
Vanmiddag de SM-N950F/DS gekocht. Waarschijnlijk pincode voor het scherm ingesteld, maar ook de vingertopscan. Ik kan daarmee gewoon mijn toestel in, maar moet/wil voor een eventuele aanpassingen t.z.t. wel met pincode weten... Die ben ik dus vergeten. Hoe kan ik die pincode achterhalen en/of aanpassen?
op 11-12-2017 10:34 AM
Dat is een lastige, Wilson! Wat je nog kunt proberen is Findmymobile. Je kunt dan inloggen via je Samsung account, links bij de toestellen jouw mobiel kiezen en daarna rechts onder het pijltje jouw toestel ontgrendelen. Daarna kun je een nieuwe pincode invoeren.
op 09-12-2018 09:25 PM
Hi,
Ook ik weet mijn pincode niet meer...
Via find my mobile geprobeerd maar in de lijst staat alleen mijn oude S4, niet mijn huidige S8.
Wat kan ik doen?
op 10-12-2018 07:27 AM
Hoi @NoëlleA,
Als je geen Samsung account gekoppeld hebt aan je telefoon, dan zal deze niet in Find My Mobile staan. Heb je misschien een nieuw account aangemaakt voor je S8? Dan kun je dat account proberen.
Anders heb je slechts twee opties; je kunt het blijven proberen met steeds langer durende tussenpozen, of je kunt een harde reset uitvoeren. In dat laatste geval is wel alles waar je geen back-up van hebt gemaakt voor altijd verwijderd. https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Toestel-vastgelopen-Zo-kun-je-hem-resetten-of-...
op 20-11-2019 11:55 AM
Ik heb een iets ander probleem, maar mogelijk is er sprake van een security-issue.
Gistermiddag wilde ik toestel (Galaxy S8) openen met pin-code en kreeg melding dat dit onjuist was. Dus nog een keer, en nog eens heeel rustig, maar mijn code werd niet geaccepteerd. Gelukkig heb ik ook vingerherkenning, dus kan wel mijn toestel in.
Op forum van T-mobile lijkt dat er sprake is van een structureel probleem: https://community.t-mobile.nl/samsung-362/vergrendeling-pincode-ineens-veranderd-samsung-s8-edge-315...
Het op afstand ontgrendelen werkt niet, omdat ik die functie niet aan had staan op mijn toestel. En je raad het al, om vergrendeling te kunnen aanpassen moet je eerst je pincode invullen. Herkenning met vingerafdruk werkt daar niet, wat eigenlijk heel stom is. Maar ik hoop dat Samsung onderzoekt wat hier aan de hand is. Kans dat mijn dochtertje (die code kent) via Instellingen en andere submenu's mijn pin heeft aangepast lijkt mij onmogelijk. Plus het was op werk en van ene op andere moment werktte pincode niet meer 😞
op 15-12-2019 01:14 PM
Ik zit idd met het zelfde probleem.
Ik was s'morgens bezig om een route uit te stippel om te gaan fietsen, nadien stond ik op en ik ben iets gaan eten.
Na het eten heb ik me aangekleed mijn gsm genomen ik kon toen mij niet meer aanloggen.
Ik woon alleen, dus er is niemend die mijn GSM gebruikt heeft. Hij was wel in mijn lader aan het laden na dat ik opstond en vertok om te fietsen.
Mijn GSM ontgrendelen lukt niet via "Find my mobile" aangezien de vergrendeling niet aktief is voor op afstand te ontrgrendelen.
Wat nu ?
op 15-12-2019 02:21 PM
Ik heb hetzelfde probleem, sinds vanmorgen werkt mijn toegangscode niet meer. Maar hoe kunnen we dit oplossen samsung
op 15-12-2019 10:47 PM
!! UPDATE!!
Ik heb deze morgen stom weg mijn telefoon herop gestart en alles werkte terug zoals tervoren.
Wel raar dat zoiets kan gebeuren.
Ik heb deze morgen ook gelezen (op andere sites) dat er nog een update van de telefoon in wacht staat en na het updaten van de telefoon het probleem opgelost is.
--> Update van het toestel nazien en herop starten.
Good luck
op 22-02-2020 12:27 PM