Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Note 4 camera probleem

(Onderwerp aangemaakt op: 22-09-2018 06:47 PM)
605 Weergaven
Henkie63
First Poster
Opties

Geachte leden,

Sinds kort valt mijn toestel uit na het nemen van foto's. (met of zonder flits?) Sinds gisteren is het zo dat wanneer ik de cameratoets indruk het toestel uitvalt en niet meer wil opstarten. Het blijft hangen met Samsung logo in beeld, en dat herhaald zich. Met snellader verbonden is er met opstarten na uitval geen probleem en ook foto's nemen gaat normaal. Accu kan soms van vol naar bijna tot volledig leeg gaan na dit conflict. Verder geen accu problemen buiten dit.

Toestel is ca. 3 jaar oud. Na 2 jaar is nog binnen garantietermijn  moederbord vervangen omdat ik video opname problemen had. (streperige opnamen)

Voordat ik uit onwetendheid een nieuwe accu ga plaatsen of een hard reset ga uitvoeren, waarvan ik niet zeker ben of het de oorzaak is en het probleem daarmee verholpen is, graag uw mening /advies.

Met vriendelijke groet,

Henk

0 Likes
14 Antwoorden
Tim
GrandMaster
Opties

@Henkie63 wat vreemd dat jouw Note 4 uitvalt na het maken van foto's! Je mag bellen naar *#0*# (hardwaretest) en kiezen voor zowel 'Mega Cam' als 'Front Cam'. Valt jouw toestel dan ook direct uit?

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Henkie63
First Poster
Opties

Hoi Tim,

Bedankt voor je reactie. Na 2e x inschakelen "Mega Cam" weer uitval. Net even weer geprobeerd en nu direct uitval.

0 Likes
Henkie63
First Poster
Opties

Eerst maar aan lader voor opstarten...

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Oei, dan is er echt wat mis met de hardware en moet het toestel gerepareerd worden om dit weer werkend te krijgen. Je kunt 'm aanmelden voor reparatie via onze Ophaalservice. Buiten de twee jaar fabrieksgarantie, zullen er wel kosten in rekening worden gebracht.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Henkie63
First Poster
Opties

Kan het geen batterij probleem zijn?

0 Likes
Henkie63
First Poster
Opties

Kan het geen batterij probleem zijn?

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Dat is een mogelijkheid, maar het is wel erg toevallig dat hetzelfde probleem voorkomt in de hardwaretest. De test is namelijk om uit te sluiten of het aan de hardware ligt. Je kunt altijd proberen om de batterij te vervangen, maar ik kan niet garanderen dat het de oplossing is.

0 Likes
Henkie63
First Poster
Opties

Goed, ik dank u voor eerst alsnog voor uw hulp. Zal eens kijken of ik van iemand een accu even kan lenen of het uit te sluiten.

Reparatie zal wel een dure worden..en dat terwijl er net 1 jaar terug een nieuw moederbord in gekomen is.

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Ah ja, dat zou ideaal zijn. Hopelijk kun je een vervangbare batterij vinden. Mocht dat niet zijn, dan zal het echt op een reparatie uitkomen. Ik hoop dat het snel is opgelost, Henk!

0 Likes