Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Mijn Samsung A50(gsm) is in het water gevallen

(Onderwerp aangemaakt op: 27-06-2019 08:15 AM)
13404 Weergaven
Lauwenaar
Apprentice
Opties

Beste

Gisteren is mijn A50 in het water gevallen. Ik heb hem vanacht in de rijst gelegd, maar na vanochtend bleek dat het niet geholpen heeft. Nu maakt hij constant een geluid, wat kan daar aandoen voor dat het desbetreffende geluid stopt? Is mijn gsm ook helemaal kapot nu of niet?

Alvast Bedankt

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Gmusing
Pathfinder
Opties

Dit is wat Proximus (Belgische provider) als raad geeft:

Dat je telefoon in het water belandde, betekent niet dat hij reddeloos verloren is, ook al is hij niet waterdicht. Dit stappenplan brengt soelaas:

• Haal de gsm zo snel mogelijk uit het water en zet hem meteen uit. Hoe lang hij kopje onder blijft, hoe groter de kans op schade.
  • Haal, indien mogelijk, direct de batterij uit het toestel. Water en stroom zijn nooit vrienden geweest.
  • Haal ook alle geheugen- en sim-kaarten uit het toestel en verwijder het achterste hoesje. Schudt zo veel mogelijk het overtollige water uit het toestel en gebruik keukenpapier om te deppen.
  • Gebruik nooit een haardroger: de lucht is vaak te warm voor de gevoelige gsm-onderdelen en blaast het water ook nog verder in het toestel.
  • Leg je GSM minstens 24 uur (en liefst zelfs nog langer) in… kattenbakvulling. Die vulling is extreem absorberend en zal het water als het ware uit je telefoon “zuigen”. Droge rijst en muesli hebben ongeveer dezelfde eigenschap, maar de absorptiegraad van kattenbakvulling is ongeëvenaard.
  • Probeer nu pas je telefoon terug op te starten. De kans is behoorlijk dat hij het weer doet.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
6 Antwoorden
Oplossing
Gmusing
Pathfinder
Opties

Dit is wat Proximus (Belgische provider) als raad geeft:

Dat je telefoon in het water belandde, betekent niet dat hij reddeloos verloren is, ook al is hij niet waterdicht. Dit stappenplan brengt soelaas:

• Haal de gsm zo snel mogelijk uit het water en zet hem meteen uit. Hoe lang hij kopje onder blijft, hoe groter de kans op schade.
  • Haal, indien mogelijk, direct de batterij uit het toestel. Water en stroom zijn nooit vrienden geweest.
  • Haal ook alle geheugen- en sim-kaarten uit het toestel en verwijder het achterste hoesje. Schudt zo veel mogelijk het overtollige water uit het toestel en gebruik keukenpapier om te deppen.
  • Gebruik nooit een haardroger: de lucht is vaak te warm voor de gevoelige gsm-onderdelen en blaast het water ook nog verder in het toestel.
  • Leg je GSM minstens 24 uur (en liefst zelfs nog langer) in… kattenbakvulling. Die vulling is extreem absorberend en zal het water als het ware uit je telefoon “zuigen”. Droge rijst en muesli hebben ongeveer dezelfde eigenschap, maar de absorptiegraad van kattenbakvulling is ongeëvenaard.
  • Probeer nu pas je telefoon terug op te starten. De kans is behoorlijk dat hij het weer doet.
0 Likes
Lauwenaar
Apprentice
Opties

Bedankt! Maar er is één probleem, ik kan hem niet uitzetten want mijn scherm is zwart. Is er nog een manier op mijn gsm uit te zetten?

0 Likes
Gmusing
Pathfinder
Opties

als je scherm zwart is, dan is hij meestal uit...tenzij je scherm beschadigd is geraakt door waterschade.

de enige 2 manieren om hem uit te zetten is de aan/uit knop of...wachten tot de batterij leeg is.

Maar die laatste is niet ideaal in jouw situatie.

Ik zou hem voor de zekerheid naar een service center brengen.

0 Likes
Lauwenaar
Apprentice
Opties

En weet u toevallig wat ik kan doen tegen dat verschrikkelijk geluid dat mijn gsm op dit moment maakt. Hij deed het gisteren niet nadat hij in het water gevallen was, maar vanochtend is hij het geluid beginnen maken. je kan het vergelijken met een soort alarm.

0 Likes
Gmusing
Pathfinder
Opties

Goeie vraag.

nee zou ik zo onmiddellijk niet weten.  Omdat je scherm zwart is, kan je natuurlijk ook niet zien waar je moet klikken om hem uit te zetten nadat je de aan/uit knop hebt ingedrukt.

kan je het volume lager zetten? indien dit lukt, dan ben je al van het vervelende geluid af.  Zo niet, dan vrees ik dat je daar niets aan kan doen.  Misschien hem in een dikke handdoek wikkelen om het geluid te dempen?

0 Likes
Lauwenaar
Apprentice
Opties

De handdoek dempt inderdaad het geluid. Bedankt!