Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Locatie in locatietags foto's niet correct op Galaxy S8 (loopt achter)

(Onderwerp aangemaakt op: 08-08-2017 01:26 PM)
2989 Weergaven
Frank1978
Journeyman
Opties

Sinds anderhalve week ben ik de trotse bezitter van de Galaxy S8. Ik ben er erg tevreden mee. De foto's die ik ermee maak zijn erg mooi. Ik loop echter tegen het volgende probleem aan:

De locatie die wordt opgeslagen in de locatietag bij de foto's is niet de correcte locatie van waar ik echt was. Het is meestal de locatie van waar ik een paar uur van tevoren aanwezig was.

Het ligt niet aan het GPS systeem (niet aan de hardware). Want gedurende deze periodes heb ik vaak de navigatie van Google Maps aanstaan en die laat mijn correcte locatie zien. Ook 'Mijn tijdlijn' in Google Maps laat de juiste locaties van waar ik wanneer geweest ben.

GPS werkt dus prima, maar op de een of andere manier heeft de camera-software geen toegang tot de meest actuele locatie. De camera koppelt een oude locatie aan de tag.

Heeft iemand deze ervaring ook? En wellicht ook de oplossing?

Dank alvast!

Groet Frank

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Frank1978
Journeyman
Opties

Hi Nick! Dank voor je antwoord. Als je lang op één plek bent lijkt het ook goed te gaan. Maar het probleem is, dat als je net op een nieuwe locatie arriveert en dan daar foto's maakt, deze een locatietag hebben, van de locatie waar ik daarvoor was. Ik had al door dat het geen hardware probleem van de GPS kan zijn, aangezien navigatie en flitsmeister steeds juiste locatie (bewegend) lieten zien. Het probleem was steeds tijdelijk verholpen na een herstart van de telefoon (tweede signaal dat het waarschijnlijk een software-probleem is en geen hardware). Telefoon ook al drie keer terug gebracht naar fabrieksinstellingen, maar probleem kwam steeds terug.

Uiteindelijk heb ik een andere camera-app geinstalleerd (Google Camera voor Android 7.0 via APK-file). Toen het probleem zich weer voordeed, heb ik snel om en om met de twee camera apps foto's gemaakt. De Samsung-camera-app lieten een veroudere locatie zien, de Google Camera app steeds de goede.

Via facebook messenger heb ik vaak overleg gehad met jullie klantenservice. Uiteindelijk was de conclusie dat het aan de software van de Samsung camera app ligt (ik heb versie 7.0.93).

Het zal waarschijnlijk heel veel mensen gewoon niet opvallen. Wie kijkt er nu vaak welke locatietag er bij zijn foto zit, en daarbij valt het probleem alleen op als je veel gereisd hebt (en onderweg foto's maakt).

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Frank1978
Journeyman
Opties

Hi Nico (SubTer)!

Ja, heel herkenbaar. Samsung Klantenservice heeft bij mij ook een paar keer aangegeven dat het waarschijnlijk om een technische/hardware fout zou gaan en dat ik het apparaat het beste zou kunnen laten repareren. Ik weigerde dat echter te geloven, aangezien alle symptomen op een software fout in de camere app leken te wijzen.

Toen ik een alternatieve app geinstalleerd had (Google Camera) en om en om foto's maakte met beide camera apps, toen werd het helemaal bevestigd dat het aan de Samsung Camera app software lag. Samsung klantenservice was het uiteindelijk ook met me eens.

Iedereen met een S8 moet dit probleem dus met deze app hebben (versie 7.0.93). Maar ja, zoals ik hierboven al aangaf: Het zal waarschijnlijk heel veel mensen gewoon niet opvallen. Wie kijkt er nu vaak welke locatietag er bij zijn foto zit, en daarbij valt dit probleem alleen op als je veel gereisd hebt (en onderweg foto's maakt).

Ik ben blij dat ik in elk geval bij mijn standpunt ben gebleven en mijn S8 niet ter reparatie heb weggebracht. Dat zou niets geholpen hebben.

Ik hoop dat de Samsung Camera app snel een update krijgt (dus nieuwer dan versie 7.0.93) en dat dit probleem dan verholpen wordt. Want los van dit probleempje, vind ik het wel de beste camera app voor de S8 (beter dan Google Camera app).

Groet Frank

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Hi Frank, misschien heeft je GPS jou wel heel ergens anders heen gestuurd :winking-face: Maar inderdaad, heel apart! Wat je kunt proberen is via Instellingen > Apps > Camera > Opslag > Cache legen en gegevens wissen > daarna één optie terug en gegevens wissen. Kun je het daarna allemaal nog eens testen?

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Frank1978
Journeyman
Opties

Hi Nick! Dank voor je reactie. Cache en gegevens wissen had ik al gedaan.

Ik heb gisteren zelfs de hele telefoon gereset. Daarbij heb ik bewust geen backup van vorige instellingen teruggezet. Ik heb de telefoon dus helemaal opnieuw ingesteld vanaf fabrieksinstellingen. Maar nog heb ik het GPS-probleem met mijn foto's (vanochtend diverse malen onderweg foto's gemaakt, maar hadden allemaal mijn thuisadres al locatie). Dit is heel vreemd en vervelend. 

Wellicht is het iets waar andere S8's ook last van hebben en dat het in een volgende software update kan worden opgelost. Ik kan me voorstellen dat dit probleem de meeste gebruikers niet eens zou opvallen (niet iedereen bekijkt de geotag van zijn foto's).

Ik hoop dat je een oplossing hebt.

Dank alvast!

0 Likes
Frank1978
Journeyman
Opties

Ter aanvulling: na nog wat testen met foto's maken, trek ik voorzichtig de volgende conclusie. Het lijkt erop dat de camera locaties bepaalt enkel op basis van WiFi triangulation. Foto's onderweg (trips van 70km) blijven persistent op thuisadres getagd. Maar arriveer ik op mijn werk, dan komen snel genoeg de juiste locatiegegevens bij de foto's (werkadres). Dus het lijkt wel alsof de camera software alleen gebruik maakt van WiFi triangulation (en dus niet van het GPS systeem). Dit blijft vreemd, want in settings is 'hoge precisie' ingesteld en de Google Maps dienst (en ook Flitsmeister) geeft wel de exacte realtime locatie aan op basis van GPS, ook onderweg...

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Vreemd .. Ik heb alles hier even getest op een S8+, zonder WiFi, toch krijg ik dan de correcte locatie te zien. Ik zou het anders nog even op een andere locatie moeten testen, maar dat kan ik nu niet doen. Je hebt op het moment van het maken van de foto wel gewoon je data aanstaan? Ik heb verder ook hoge precisie aanstaan, maar dat heb je dus zelf ook al aanstaan. Locatietags staat dus ook goed ingesteld via de camera-instellingen. Zijn er verder nog apps die iets met jouw locatie kunnen doen? Het kan zijn dat één van deze issues veroorzaakt.

---------
Signature-Note10
0 Likes
Oplossing
Frank1978
Journeyman
Opties

Hi Nick! Dank voor je antwoord. Als je lang op één plek bent lijkt het ook goed te gaan. Maar het probleem is, dat als je net op een nieuwe locatie arriveert en dan daar foto's maakt, deze een locatietag hebben, van de locatie waar ik daarvoor was. Ik had al door dat het geen hardware probleem van de GPS kan zijn, aangezien navigatie en flitsmeister steeds juiste locatie (bewegend) lieten zien. Het probleem was steeds tijdelijk verholpen na een herstart van de telefoon (tweede signaal dat het waarschijnlijk een software-probleem is en geen hardware). Telefoon ook al drie keer terug gebracht naar fabrieksinstellingen, maar probleem kwam steeds terug.

Uiteindelijk heb ik een andere camera-app geinstalleerd (Google Camera voor Android 7.0 via APK-file). Toen het probleem zich weer voordeed, heb ik snel om en om met de twee camera apps foto's gemaakt. De Samsung-camera-app lieten een veroudere locatie zien, de Google Camera app steeds de goede.

Via facebook messenger heb ik vaak overleg gehad met jullie klantenservice. Uiteindelijk was de conclusie dat het aan de software van de Samsung camera app ligt (ik heb versie 7.0.93).

Het zal waarschijnlijk heel veel mensen gewoon niet opvallen. Wie kijkt er nu vaak welke locatietag er bij zijn foto zit, en daarbij valt het probleem alleen op als je veel gereisd hebt (en onderweg foto's maakt).

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Dit lijkt dan toch het geval te zijn. Ik kan het in dit geval doorgeven, maar meer helaas niet. In de hoop dat er snel naar gekeken wordt, want het is natuurlijk niet handig. Bedankt voor het troubleshooten, zo samen met mij. 

---------
Signature-Note10
0 Likes
Frank1978
Journeyman
Opties

Dankjewel Nick! Heel fijn als je dat wilt doorgeven. Ik heb Lily (contact via Samsung service op Facebook messenger) ook gevraagd om dit aan de software ontwikkelaars door te geven. Zij gaf aan dat het taggen van de locatie inderdaad is vertraagd in de app. Hopelijk kunnen ze de bug in een volgende update van de camera app oplossen. Dankjewel.

0 Likes
SubTer
Pioneer
Opties

Hoi Frank,

Ik ervaar dezelfde problemen als jij met de geo-tagging in de foto-app in mijn S8. Ook ik heb circa 2 weken geleden diverse malen kontakt gehad met de servicedesk van Samsung en bij hen was het probleem niet bekend. Zij hebben mij geadviseerd om het toestel ter reparatie in te sturen, hetgeen ik ook gedaan heb. Ik kreeg het toestel terug met de mededeling: Wij hebben jouw toestel uitvoerig gestest en ondanks alle inspanningen hebben wij geen defect aan jouw toestel ontdekt. Ik heb de cache partitie gewist met de Vol+/Bixby/A-U methode en dan zie je dat de juiste locatie weer wordt weergegeven, alleen dit duurt maar even, want verplaats je je b.v.naar een andere stad, dan blijft de laatste locatie hangen. GPS werkt prima met ong. 5 meter afwijking. Ook navigatie werkt perfect. Het lijkt dan ook inderdaad op een software probleem van de foto-app uit te draaien. Dus nu maar hopen dat dit opgepikt wordt en dat Samsung hier wat mee doet.

Groet Nico (SubTer)

0 Likes
Oplossing
Frank1978
Journeyman
Opties

Hi Nico (SubTer)!

Ja, heel herkenbaar. Samsung Klantenservice heeft bij mij ook een paar keer aangegeven dat het waarschijnlijk om een technische/hardware fout zou gaan en dat ik het apparaat het beste zou kunnen laten repareren. Ik weigerde dat echter te geloven, aangezien alle symptomen op een software fout in de camere app leken te wijzen.

Toen ik een alternatieve app geinstalleerd had (Google Camera) en om en om foto's maakte met beide camera apps, toen werd het helemaal bevestigd dat het aan de Samsung Camera app software lag. Samsung klantenservice was het uiteindelijk ook met me eens.

Iedereen met een S8 moet dit probleem dus met deze app hebben (versie 7.0.93). Maar ja, zoals ik hierboven al aangaf: Het zal waarschijnlijk heel veel mensen gewoon niet opvallen. Wie kijkt er nu vaak welke locatietag er bij zijn foto zit, en daarbij valt dit probleem alleen op als je veel gereisd hebt (en onderweg foto's maakt).

Ik ben blij dat ik in elk geval bij mijn standpunt ben gebleven en mijn S8 niet ter reparatie heb weggebracht. Dat zou niets geholpen hebben.

Ik hoop dat de Samsung Camera app snel een update krijgt (dus nieuwer dan versie 7.0.93) en dat dit probleem dan verholpen wordt. Want los van dit probleempje, vind ik het wel de beste camera app voor de S8 (beter dan Google Camera app).

Groet Frank