Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Kwetsbaar, zeer krasgevoelig scherm galaxy S8

(Onderwerp aangemaakt op: 12-09-2017 06:29 PM)
1996 Weergaven
Galaxy-user84
Apprentice
Opties

Sinds een maand de eigenaar van een galaxy S8. Gebruik deze met Flip cover na elders gelezen te hebben over de kwetsbaarheid van de S8. Zelfs met flip cover nu een diepe kras in het zogenaamde gorilla glas. Ik heb elke s versie van de galaxy gehad en nog nooit een kras gehad. Sterker nog, ik vond juist altijd dat galaxy phones duurzamer waren dan iPhones. 

Begrijp me niet verkeerd, de S8 is een prachtige, krachtige telefoon, maar ik vind wel dat de glassoort die ze voor de s8 gebruikt hebben veel te krasgevoelig is. Voor een telefoon van 800 euro vind ik het echt onacceptabel dat die na 1 maand al diepe krassen vertoont ondanks gebruik van een officiële Samsung Flip cover. Ja het is glas en een gebruiksvoorwerp maar ik vind de slijtage gevoeligheid van de S8 echt heel erg slecht. 

Hoe is jullie ervaring met krassen op het scherm? 

0 Likes
16 Antwoorden
Florispieter
Apprentice
Opties

Ik ben helaas ook slachtoffer van dit kwetsbare product.ko

Mijn telefoon was een cadeau na een zware operatie in het ziekenhuis.

De eerste keer dat ik mijn s8 in handen had kreeg ik een kleine duizeling waardoor hij van bed op de grond viel.

Gelijk was het scherm gebroken.

Mijn toestel was beschermd met een flipcover.

Maar toch was mijn dure aanschaf kapot.

Mijn vorige toestel was een s5 en die was nog in nieuwstaat na 3 jaar gebruik.

Ik vind de S8 een slecht toestel.

En ik heb hier erg veel verdriet door.

Reparatie gaat 300 euro kosten en dat heb ik niet.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Mijn Nokia 3410 is ook nog in nieuwstaat.. 

Probeer je inboedelverzekering eens.. soms ben je daar gewoon voor verzekerd namelijk. En misschien een tip om in het vervolg een keycord of iets aan de telefoon vast te maken en die om je nek te hangen, dan kan hij ook niet meer vallen als je duizelig word. 

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Zark
Apprentice
Opties

Rohit,

Wat een zwaar teleurstellend en denigrerende reactie. Gelukkig niet richting mij maar de "oplossingen" en alternatieven die jullie hier aandragen zijn van een belachelijk niveau.

Als jouw Nokia inderdaad nog in nieuwstaat is zou het je sieren toe te geven dat betreffende Nokia veel robuuster is dan dat de Samsung telefoons sinds de S8 zijn. De S6 en S7, voorzien van de metalen randen waren een stuk steviger.

Vervolgens gooi je het maar op één of andere verzekering. Dus omdat Samsung een fragiel product levert moet iedereen zijn verzekering daar maar op aanspreken? Zo kom je er als Samsung mooi vanaf, zeg.

Het zou Samsung sieren om net als elke andere fabrikant een terughaalactie/reparatieactie uit te voeren, desnoods eenmalig, voorzien van een waarschuwing over de fragiliteit van het geleverde product. Net zoals andere electronica- en bijvoorbeeld ook autofabrikanten doen bij een geleverd product wat niet aan de eisen voldoet.

Ik heb de hoop op een concrete reactie oplossing al lang opgegeven. Maar ik kan je verzekeren dat ik je een S8 kan overhandigen zonder stootschade aan de zijkant waarvan het scherm gewoon afbrokkelt en stukken glas in je broekzak achterlaat. En begin nou ook niet over een beschermhoes. Met een beschermhoes valt namelijk de gehele functionaliteit van het Edge scherm weg.

Jullie Superusers en de rest van de Samsung geilers hier zijn in ieder geval niet onbevoordeeld. Wellicht kun je toch eens overwegen om e.e.a. eens door te spelen naar je opdrachtgever in plaats van je hier belachelijk te maken met je vergelijking met een Nokia3410 en een koord om je nek voor het dragen van een telefoon.

0 Likes
Phamersma
First Poster
Opties

Helemaal mee eens. Heb al veel Samsung s telefoons gehad. Nog nooit een cover of andere protectie gehad en niet 1 was zo krasgevoelig als deze. Binnen 2 maanden al meerdere diepe krassen aan voorkant en 1 aan achterkant. Ik verwachtte juist nog beter glas. Blijkt aardig tegen te vallen.!

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

4da03efa3cfbac5c69610a3d20dd9e95--humor.jpg 

Grappenmaker, dus jij denkt serieus dat een telefoon stootschade moet hebben om een scherm stuk te krijgen? Je doet alsof alleen Samsung dit heeft maar ga je eens echt verdiepen in alles dan kom je er snel achter dat alle merken dit hebben, het glas is wat zachter gemaakt zodat het niet snel kan breken. En er valt bijna niet te bewijzen dat je hem niet hebt laten vallen. Dus enige wat je kunt doen is voorzichtig ermee zijn en screenprotector erop is altijd handig, zo een harde is ook beter als die daarop valt dan blijft meestal het scherm nog intact. En over verzekering gesproken, we betalen hier in NL toch premie? Dus mag je er gerust gebruik van maken, mensen weten vaak niet eens dat ze gewoon verzekerd zijn voor schade aan hun eigendommen, zelf soms als ze die zelf veroorzaakt hebben! De mensen die hier roepen dat het scherm uit het niets beschadigd of kapot is stelt niks voor tegenover de hoeveelheid verkochte telefoons waar dus niks mee mis is.... Dus wel heel raar dat het 1 op de 131624312131 toestellen is.... Als het echt een groot aantal was, kijk maar naar de Note 7 die terug geroepen is omdat de accu niet goed was, dan hadden ze dat zeker wel gedaan!

En ga je echt verdiepen in de kwaliteit aub, check filmpjes of wat dan ook op youtube.. dan zul je zien dat het scherm en kwaliteit nog niet eens zo slecht is als jij denkt... En over belachelijk maken gesproken, een toestel die zomaar afbrokkelt? geloof je het zelf? Je bent vast ergens tegen aan gestoten met je toestel in je broekzak... En zo kan je nog 1000 andere opties verzinnen hoe dit is gebeurd... En volgens mij weet je ook niet wat denigrerend inhoud...

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Zark
Apprentice
Opties

Hé mafklapper,

Wie denk jij te zijn om mij uit te maken voor grappenmaker? Toestellen van ruim 800,- die binnen een half jaar niet meer bruikbaar zijn zijn geen grappen. 

Ga je je nu verschuilen achter andere merken? Als Samsung de prijs van de S8 nog eens verhoogt vanaf de S7 en S6 ga ik er vanuit dat de degelijkheid en robuustheid (die deze series inderdaad wel hadden) op zijn minst voortgezet of verbeterd zijn. 

En welke info kan ik inwinnen over ervaringen en robuustheid als ik een S8 besteld heb middels een pre-order? Dan zijn die toestellen net nieuw en wellicht getest op valschade. De zwakheid van dit toestel wordt pas bekend nadat deze enkele maanden in de markt is. En dan is het voor degenen die er een aangeschaft hebben al te laat. En dan vind jij dat de verzekering maar mag opdraaien? En leg ook nog even uit wat de zwakheid van dit toestel te maken heeft met een batterij failure van een geheel ander product.

Dan de betekenis van denigrerend; Dat is in dit geval dat je de ervaringen van mensen niet serieus neemt en afdoet met drogredenen waarbij je alternatieven aandraagt om zelf de verantwoordelijkheid niet te hoeven nemen. Iets wat je bij de vorige melder deed door zijn toestel te vergelijken met een oude nokia en het alternatief om een telefoon middels een koord om zijn nek bij zich te dragen. Iets wat je bij mij doet door mij grappenmaker te noemen. 

Hoe weet je trouwens hoeveel toestellen hier last van hebben? Heb je enig idee hoeveel mensen het niet eens melden omdat ze van te voren al weten dat ze nul reactie krijgen van Samsung, omdat ze dit reeds te horen hebben gekregen van hun provider? Waar denk je dat al die adverteerders van schermreparaties/vervangers van leven? Die groeien als paddestoelen uit de grond. Ooit op marktplaats gekeken hoe groot het aanbod van dit soort bedrijven is?

Stel je mening bij over mij als grappenmaker en denk niet dat ik geen ervaring heb met dergelijke producten. Ik heb een S6 die ik in beginsel op straat heb laten vallen. Schermschade als gevolg, eigen schuld, zelf betalen voor de reparatie. Nooit mijn provider of Samsung op aangesproken.

De S8 daarentegen is een brak product waarvan nu toch echt wel eens toegegeven mag worden dat het op het gebied van robuust- en stevigheid onderdoet voor zijn voorgangers. 

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Hi allemaal. Ik ga hier even instappen voordat het nog verder escaleert. Krassen en barsten zullen bijna altijd gezien worden als gebruikerschade, dit komt omdat ze uiteindelijk komen door gebruik. Of dit netjes is gegaan is bijna onmogelijk te controleren, vandaar dat we dit vasthouden. Dit betekent natuurlijk niet dat wij het niet per case willen bekijken, maar dit kan alleen de monteur.

Helaas zul je bij verzending, indien het buiten garantie valt, altijd kosten ontvangen. Je kunt wel altijd even langs een servicepunt gaan om het te laten controleren. Verder is het voor mij onmogelijk om vanuit hier aan te geven of het binnen garantie valt of niet, aangezien een foto niet genoeg zegt.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes