Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Kan promotie niet ontvangen omdat ik mijn Note8 te vroeg heb gekocht

(Onderwerp aangemaakt op: 28-12-2017 08:09 PM)
832 Weergaven
Holiday
Journeyman
Opties

Samsung schijnt er niets van te leren, eind december koop ik een nieuwe Note 8 in een winkel van Samsung.

Betaal bijna € 900,00 contant voor de telefoon en 1 week later verneem ik dat er een promotie is waarmee je € 50,00 terug kan krijgen.

Ondanks dat het abonnement pas 22 december in gaat en ik de nieuwe telefoon nog niet hoef te gebruiken, is Samsung niet te vermurven om mij die € 50,00 te gunnen.

Zou het niet eerlijker zijn geweest als de verkoper mij ingelicht zou hebben om even een week te wachten omdat ik dan gebruik had kunnen maken van de promotie.

Klantenservice van Samsung beweerd dat zij het ook pas één dag van te voren weten, dus liegen kunnen ze ook bij Samsung. Zo hou je wel tevreden klanten Samsung.

0 Likes
8 Antwoorden
Jan
Helping Hand
Opties

Wanneer de verpakking nog verzegeld is dan breng je hem toch terug en koop je hem opnieuw.

Maar wat moet Samsung hiervan dan leren? Dit geldt toch voor nagenoeg alle acties/aanbiedingen, ongeacht welk bedrijf?

Deze worden toch nooit vooraf aangekondigd. Je hebt een begin datum en je hebt een einddatum. En ja, dat is dan zuur.

Ik denk inderdaad dat een verkoper er niets van weet. Dat wordt meestal de dag dat de actie ingaat "groots" gecommuniceerd. Anders zou er in de voorliggende periode niets worden verkocht.

Holiday
Journeyman
Opties

Wanneer de verpakking nog verzegeld is dan breng je hem toch terug en koop je hem opnieuw.

1. Als je een telefoon koopt voor € 800,00, dan maak je die doos meteen open om te zien of er geen blok hout in zit.

Maar wat moet Samsung hiervan dan leren? Dit geldt toch voor nagenoeg alle acties/aanbiedingen, ongeacht welk bedrijf?

Deze worden toch nooit vooraf aangekondigd. Je hebt een begin datum en je hebt een einddatum. En ja, dat is dan zuur.

2. Juist veel bedrijven kondigen hun acties van te voren aan, dat is wel zo netjes. Bij het vooruit kenbaar maken, zouden ze net die koper die eerst een iphone wou kopen over de streep kunnen halen.

Ik denk inderdaad dat een verkoper er niets van weet. Dat wordt meestal de dag dat de actie ingaat "groots" gecommuniceerd. Anders zou er in de voorliggende periode niets worden verkocht.

3. Als je dat denkt, dan weet je er niet veel van af. Acties worden al maanden van te voren bedacht en worden echt niet één dag voor de actie aan het personeel bekend gemaakt.

0 Likes
Jan
Helping Hand
Opties

1. Als je een telefoon koopt voor € 800,00, dan maak je die doos meteen open om te zien of er geen blok hout in zit.

Mijn doos met een S8 zit al bijna 2 maanden nog steeds verzegeld dicht.

2. Juist veel bedrijven kondigen hun acties van te voren aan, dat is wel zo netjes. Bij het vooruit kenbaar maken, zouden ze net die koper die eerst een iphone wou kopen over de streep kunnen halen.

Of de potentiele koper stelt de aankoop uit waarmee de producent het risico loopt dat deze potentiele koper niets koopt of op een andere aanbieding ingaat.

3. Als je dat denkt, dan weet je er niet veel van af. Acties worden al maanden van te voren bedacht en worden echt niet één dag voor de actie aan het personeel bekend gemaakt.

Denk dat ik aardig weet hoe het spel gespeeld wordt. Dat acties inderdaad al ruim van te voren worden voorbereid wil niet zeggen dat iedereen er al vanaf weet. Dat is maar een select gezelschap en die mensen staan niet in de winkel.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Wat @Jan zegt klopt inderdaad. Zulke informatie wordt verspreid op need-to-know basis om lekken te voorkomen. En waarom dat is? Als vroegtijdig bekend wordt dat er in een bepaalde week een promotie is, worden aankopen uitgesteld en daarmee de verkooppartners benadeeld. Buiten het feit dat dit ervoor zorgt dat er minder partners met Samsung willen samenwerken (en dus nadelig is voor de consument) kan dit ook nog eens juridische gevolgen hebben voor Samsung.

Verder kun je zien dat er met regelmaat een promotie is. Als je het meedoen aan een promotie zo belangrijk vindt, dan stel je de aankoop toch even uit tot de volgende?

kevin-sig
Holiday
Journeyman
Opties

Ooh nou begrijp ik waarom al die reclame blaadjes in mijn brievenbus liggen, al die andere winkeliers denken er kennelijk toch anders over.

Als ik niet toevallig een nieuwe Samsung voor mijn vrouw had gekocht, dan had ik helemaal niets van deze promotie afgeweten. Nee dat is goede reclame of heet dat stille reclame.

Het verbaast mij ook dat mensen het hier voor Samsung opnemen, maar dat Samsung zelf niet reageerd.

Net zoals aan de telefoon trouwens, daar krijg je ook een hele koude reactie van Samsung, regel is regel.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

In die blaadjes staan alleen aanbiedingen van de winkeliers zelf en eventueel promoties die eerder in zijn gegaan. Dat is natuurlijk een heel andere situatie dan die jij schetst, namelijk promoties vroegtijdig aankondigen. Dat zou heel andere gevolgen hebben.

Sorry dat we niet aan je verwachtingspatroon hebben voldaan door het nu niet met je eens te zijn. Samsung reageert overigens altijd, maar pas na een bepaalde periode tenzij eerder geëscaleerd door ons.

kevin-sig
Holiday
Journeyman
Opties

Volgens mij maakt Samsung ook alleen maar aanbiedingen voor Samsungs en niet voor Nokia of iphone en al die reclame blaadjes die ik elke week in mijn brievenbus vind, is reclame voor de week daarop, dus niet zoals jij suggereert dat ze eerder zijn ingegaan.

Maar ik had zo'n nietszeggende antwoord wel verwacht.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Met als verschil: promoties gelden in meerdere winkels. Niet alleen bij Samsung, maar ook een Mediamarkt, Coolblue, Vandenborre, enz. Dat zijn de partners die dan benadeeld worden, omdat zij dan hun verkoopcijfers voor een bepaalde periode zien dalen als mensen van te voren kunnen zien welke promoties wanneer geldig zijn en dus hun eigen promotie uitkiezen.

Maar goed, als je werkelijk het verschil niet ziet tussen een promotie die bij tientallen winkels geldig zijn en een kortingsactie van één verkoper zelf, heeft het verder ingaan op deze discussie geen enkele zin en wens ik je vast een fijn weekend en een prettige jaarwisseling.

kevin-sig