02-09-2016 01:55 PM - bewerkt 21-03-2019 05:41 PM
Er zijn een aantal manieren om een screenshot te maken met je smartphone of tablet. Het is afhankelijk van je toestel en de Android versie welke manier voor jouw toestel van toepassing is.
LET OP: Zorg bij iedere manier dat het beeld waarvan je een screenshot wilt maken, zichtbaar is op het scherm.
LET OP: Het is bij gebruik van sommige apps en functies niet mogelijk een schermafbeelding te maken.
Schermafbeelding smartphone
1. Houd de starttoets en de aan/uit-toets tegelijkertijd ingedrukt. Je kunt opgeslagen afbeeldingen opslaan in de Galerij (bij een S8 (Plus) of Note8 druk je de aan/uit-toets en de volume omlaag toets ingedrukt).
2. Je kunt ook schermafbeelding maken door je hand naar links of rechts te vegen op het scherm.
Bij sommige toestellen met je eerst hiervoor de functie voor bewegingsherkenning inschakelen en de instellingen te wijzigen die de bewegingsherkenning op je apparaat regelen.
- Tik op het scherm Instellingen op Bewegingen en gebaren
Schermafbeelding tablet
Ook voor tablet zijn er twee manieren om een schermafbeelding te maken.
1. Houd de starttoets en de aan/uit-toets tegelijkertijd ingedrukt. Je kunt opgeslagen afbeeldingen opslaan in de Galerij.
2. Je kunt ook schermafbeelding maken door je hand naar links of rechts te vegen op het scherm.
op 03-08-2017 10:00 PM
op 04-08-2017 10:52 AM
Hey @galaxy321, wellicht is 'ie jou voorbij gegaan, maar daar is een ander topic over geschreven! Hier zie je meer informatie over o.a. 'Slim selecteren'.
04-08-2017 12:36 PM - bewerkt 04-08-2017 12:37 PM
Goed dat er al wat over geschreven is!
Het leek mij dus een goed idee als die opties ook hier, waar screenshots het onderwerp zijn, aan bod kwamen. Vooral omdat je specifiek het gebied van je screenshot kunt kiezen. Hoef je achteraf niet te bewerken in Gallerij!
Aan de andere kant is 'slim selecteren' volgens mij alleen voor de S8 beschikbaar, dus of het hier echt thuishoort weet ik niet.
Maar die keuze moet uiteraard een medewerker maken.
Groet
op 04-08-2017 12:49 PM
Ah ja, ik snap je punt! Wellicht wordt 't aangepast, maar dat is in dit geval inderdaad aan @RobertS