Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy S4 mini gereed maken voor verkoop

(Onderwerp aangemaakt op: 05-11-2019 09:56 PM)
1522 Weergaven
Fifagek
Explorer
Opties

Afgelopen weekend kwam ik nog een (oude) Samsung Galaxy S4 mini tegen die ligt te verstoffen. Ik dacht dat daar bijna geen geld meer voor gegeven werd maar een rondje marktplaats leert me dat je toch nog zeker 25 euro kunt krijgen. Dat is dus wel het proberen waard leek mij zo.
Echter blijft een smartphone een apparaat waar persoonlijke gegevens op staan. Het eraf halen lijkt niet het grootste probleem, maar ik heb er toch wat vragen over voor ik meer kapot maak dan ik wil.

1. Als ik de knop 'Standaard gegevens herstellen' zoals hieronder gebruik, wordt dan alleen mijn Samsung Galaxy S4 mini leeggemaakt? Of heel mijn Gmail account en dus ook mijn Google Nexus 7 tablet en Samsung Galaxy S7 die ik nu in gebruik heb? En men heeft het over alle instellingen terugzetten en alle gegevens op het apparaat wissen.
Houdt dit ook in dat de pincode als de telefoon uit is geweest en weer opnieuw opgestart wordt dan weer terug naar de fabriekinstellingen is (4x 0 waarschijnlijk)? Of is het dan nog wel mijn persoonlijke pincode? Hoe kan ik deze dan weer wijzigen?

S4 mini standaard gegevens herstellen.jpg

2. Foto 2 is het startscherm van het tabje 'Accounts'. Alleen Back Up maken en terugzetten is hier dus een fabriekskeuze net als Cloud. Hier zou ik de pincode dus niet kunnen wijzigen als dat niet zoals bij stap 1 gaat. Moet ik dan bij 'Beveiliging' ofzo zijn?

Overzicht Accounts.jpg

0 Likes
5 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Fifagek,

Je kunt het beste alle accounts van het toestel wissen en vervolgens de standaard instellingen resetten, alles wordt dan verwijderd (GMail etc. blijven intact)

Je tweede vraag is me niet helemaal duidelijk, wat wil je hier precies doen?

rsz-846676
0 Likes
Fifagek
Explorer
Opties

Hi @BruceH,

Ik ga morgen even kijken hoe ik de accounts van mijn toestel kan wissen (kan nooit moeilijk zijn volgens mij) en dan de knop 'Standaardgegevens herstellen' gebruiken zoals op foto 1 te zien is. Ik neem aan dat de accounts wel intact blijven op andere devices (Fox Sports, Whatsapp, Google).
De 2e vraag is inderdaad niet duidelijk gesteld. Wordt met de knop 'standaardgegevens herstellen' ook de pincode nadat de telefoon uit is geweest gereset naar de fabrieksinstelling? Of moet ik dat via een andere weg doen?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Alle accounts blijven intact met een reset! Als je die knop gebruikt, wordt inderdaad alles gewist, dus ook de pincodes (niet die  van de SIM-kaart)

Als je eerst de reset uitvoert, zonder de accounts te wissen, schiet de heractiveringsbeveiliging aan en zou je eerst moeten inloggen met het Google en/of Samsung-account dat is ingesteld op het toestel.

Laat je weten of het is gelukt?

rsz-846676
0 Likes
Fifagek
Explorer
Opties

De accounts zijn inderdaad allemaal intact gebleven! Ik kon alleen het Account van Fox Sports verwijderen. Google en Whatsapp deden het al niet meer, maar de telefoon lag natuurlijk ook al 1,5 jaar in een kast te verstoffen.
Bij de knop 'standaardgegevens herstellen' gaf hij ook aan Whatsapp en Google mee te zullen verwijderen. 
De simkaart was natuurlijk allang verwijderd omdat ik deze nu in mijn huidige telefoon gebruik.
Het is dus gelukt! Zie foto!

Foto fabrieksinstelling.jpg

0 Likes
NadiaS
Supervisor
Opties

Super! Succes verder 😁

---------
Signature-Note10
"Open different doors, you may find a you there that you never knew was yours. Anything can happen.“
0 Likes