Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Gear S2 loopt na update zeer snel leeg

(Onderwerp aangemaakt op: 07-05-2017 05:12 PM)
4918 Weergaven
Martin66
Apprentice
Opties

Na de laatste update van mijn Gear S2 afgelopen week loopt de accu van mijn Gear S2 zeer snel leeg. Vóór de update kon ik bijna 2 volle dagen met een acculading doen. Nu is dat ongeveer 8 uur. Iemand ervaring mee?

Halve dag later:

Ik heb inmiddels een reset uitgevoerd naar de fabrieksinstellingen en het probleem is deels verholpen. Direct na de update liep de accu van het horloge in ongeveer 8 uur leeg. Na de reset is dat naar schatting ongeveer 20 uur geworden. Dat is al iets acceptabeler dan de 8 uur van na de update maar nog steeds twee keer zo snel als vóór de update. Met andere woorden: ik kan nog steeds tips gebruiken!

0 Likes
16 Antwoorden
Martin66
Apprentice
Opties

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Martin,

8 uur is inderdaad wel extreem snel! Fijn om te horen dat dat inmiddels verbeterd is naar 20 uur.

In de Samsung Gear app kun je kijken wat de meeste stroom gebruikt op je Gear. Open de Samsung Gear app in je geïnstalleerde applicaties, via de notificatiebalk door op je verbonden Gear te drukken of via Snel Verbinden. Ga vervolgens naar het tabblad Info en druk op Batterij. Na ongeveer een dag gebruik kun je een goed inzicht krijgen in welke applicaties de grootverbruikers zijn. Je kunt vervolgens de instellingen van die applicaties wijzigen afhankelijk van hoe je die applicaties gebruikt om het beste uit je batterij te halen.

Mogelijk zijn er ook updates voor applicaties op je Gear. Soms worden applicaties batterijzuiniger gemaakt met een update. Open Galaxy Apps onder je geïnstalleerde applicaties, druk rechtsboven op de drie puntjes --> Bijwerken --> Gear en kijk of er updates beschikbaar zijn.

Ik hoor graag of je hier wat aan hebt!

kevin-sig
Davey
Helping Hand
Opties

Hi Martin,

Fijn dat een reset de duratie van je Gear batterij van 8 naar 20 uur heeft gebracht. Heb je nog wat gehad aan het handige antwoord van Kevin? Let me know :winking-face:

---------
Signature-S10
0 Likes
JStegeman
First Poster
Opties

Hoi,

Ik ervaar precies hetzelfde probleem. Ik heb zo'n 4 weken geleden dit bericht gelezen en vervolgens ook teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Verder heb ik de smartwatch inmiddels ook zo ingesteld, dat het scherm altijd uit staat en een donkere wijzerplaat enz m het batterijverbruik te verminderen. Het is een tijdje goed gegaan echter, loopt de smartwatch inmiddels weer binnen 8 uur leeg. Moet ik nu steeds weer terug naar de fabrieksinstellingen om het batterijverbruik weer te optimaliseren? Na 4 weken alweer? Alle updates heb ik altijd netjes gedaan.

Gr. JStegeman

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @JStegeman,

Elke paar weken terugzetten naar de fabrieksinstellingen kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Kun je na je Gear enige tijd gebruikt te hebben eens kijken in de Gear App wat de meeste stroom verbruikt op je Gear S2 volgens de instructies in mijn eerste post in deze thread?

kevin-sig
0 Likes
JStegeman
First Poster
Opties

Hoi,

Ik heb precies gedaan wat je omschrijft.

Ik snap alleen niet hoe je kan zien hoeveel elke app gebruikt, dit zie ik namelijk niet.

Er staat wel algemeen hoe ik batterijvoeding kan sparen, dat heb ik al gedaan.

0 Likes
Martin66
Apprentice
Opties
Hoi JStegeman,

Na het in totaal 3 keer terugzetten naar de fabrieksinstellingen en het installeren van een update werkte mijn GearS2 ineens weer naar behoren. Dat was begin januari, ongeveer 5 maanden geleden. Het probleem is gelukkig niet teruggekomen. Tot mijn spijt heb ik dus niet de supertip voor je waarmee dit probleem verholpen kan worden. De laatste twee factory-resets heb ik direct achter elkaar uitgevoerd. Wellicht dat dat hetgeen geweest is waardoor mijn probleem verholpen is. Ik weet het niet. Ben in ieder geval blij dat hij het weer naar behoren doet. Frustrerend dat ik niet weet wat het probleem veroorzaakt heeft en hoe het even plotseling verdwenen is als dat het gekomen was. Ik heb zelf het vermoeden dat het probleem veroorzaakt werd door een app die het horloge leeg trok. Ik zou na een dubbele reset even geen extra apps installeren. Kijken wat hij dan doet.

Ik wens je sterkte!

Groet, Martin
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Als het goed is krijg je door hier op batterij te drukken een lijstje met apps en percentages:

20170507_211804.jpg

Op mijn Gear S2 ziet het er bijvoorbeeld zo uit:

Screenshot_20170507-211137.jpg

Dit maakt het makkelijker om de schuldige te vinden. Ik vermoed ook dat het door een app wordt veroorzaakt, gezien hij het een aantal weken goed heeft gedaan. Als het aan de hardware of de firmware zou hebben gelegen zou de reset niet hebben geholpen - al was dat maar voor een paar weken.

kevin-sig
jraatjes
First Poster
Opties

Ik heb sinds dit weekend dat mijn Gear S2 na 2,5 uur al weer leeg is, terwijl dit normaal gesproken echt wel bijna een dag was. Ik heb werkelijk geen idee hoe dit kan. Heb alle instellingen op zo energiezuinig mogelijk staan en ook in het batterijverbruik in de Gear-app is niets vreemds te zien.
Bijzonder irritant.

Graag tips

0 Likes