24-09-2017 08:45 AM - bewerkt 25-09-2017 01:25 PM
Hallo allemaal,
Ik ben sinds dit weekend in het bezit van een Galaxy S8 met een Samsung Clear View Standing Flipcover.
Ik ben gewend om mijn telefoon 's nachts op te laden, terwijl deze naast me ligt op mijn nachtkastje met het scherm naar boven zodat ik de klok en led kan zien wanneer ik dat zelf wil. Daarom leg ik het toestel ook niet met het scherm naar beneden.
Nu ervaar ik een probleem wanneer de S8 volledig opgeladen is terwijl ik lig te slapen. Het scherm gaat dan continu volledig aan om te melden (1) dat de batterij volledig opgeladen is òf (2) dat er toch weer gestart wordt met (snel)laden. Alsof de oplader dus iedere keer opnieuw wordt aangesloten, terwijl dit natuurlijk niet het geval is.
De slaapkamer wordt hierdoor flink verlicht en ik word hier wakker van. Soms zit er maar 30 seconden tussen. Het irritante piepje heb ik al uitgeschakeld. Dit alles gebeurt zowel met de cover open als gesloten. Het gebeurt ook overdag bleek uit wat testjes, maar dan valt het amper op.
Kan deze -voor mij- nutteloze en storende functie uitgeschakeld worden ergens in het instellingenmenu (of is het een defect)? Ik lig 's nachts liever te slapen dan dat ik weet dat de batterij vol is of dat er weer gestart wordt met laden. Ik ontkoppel de oplader wel weer als m'n wekker 's morgens gaat. Dat scheelt bovendien ook wat extra uren dat het toestel nog geen gebruik maakt van stroom van de batterij.
Ik heb al uitgebreid gezocht naar een manier om deze melding uit te schakelen, maar tot nu toe helaas onsuccesvol.
Alvast bedankt voor jullie reactie,
Opgelost! Ga naar oplossing.
29-09-2017 09:44 AM - bewerkt 16-01-2019 02:25 PM
Heb een nieuwe S8 en deze heeft de afgelopen dagen geen last van het issue gehad. Ik heb alle instellingen etc. van de eerste S8 zonder problemen via Smart Switch (S8 >> PC >> S8) overgezet.
Ik vermoed dat het een technisch mankement was bij het vorige toestel.
DUS LET OP! Tot op heden (januari 2019, lees maar verder in het topic) lijkt er nog geen oplossing te zijn door zelf iets aan te passen aan het probleemtoestel.
op 26-09-2017 11:39 AM
Hi @NielsV,
ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is als je aan het genieten bent van je welverdiende nachtrust. Ik durf niet direct te zeggen wat de oorzaak kan zijn. Blijft het scherm dan ook echt aanstaan of gaat hij naar verloop van tijd wel weer uit?
Kun je jouw toestel voordat je gaat slapen eens in de veilige modus opstarten?
Ik ben benieuwd of je er dan nog steeds last van hebt!
op 26-09-2017 12:30 PM
Het scherm gaat na een paar seconden weer uit. Alleen kort daarna weer opnieuw aan. En dan weer uit. Eindeloos... Opstarten in de veilige modus maakt helaas geen verschil.
op 26-09-2017 02:56 PM
op 26-09-2017 03:03 PM
I will let you know 😉
29-09-2017 09:44 AM - bewerkt 16-01-2019 02:25 PM
Heb een nieuwe S8 en deze heeft de afgelopen dagen geen last van het issue gehad. Ik heb alle instellingen etc. van de eerste S8 zonder problemen via Smart Switch (S8 >> PC >> S8) overgezet.
Ik vermoed dat het een technisch mankement was bij het vorige toestel.
DUS LET OP! Tot op heden (januari 2019, lees maar verder in het topic) lijkt er nog geen oplossing te zijn door zelf iets aan te passen aan het probleemtoestel.
op 29-09-2017 10:32 AM
op 29-09-2017 10:33 AM
Dank voor de hulp!
Groet,
Niels
op 09-02-2018 06:38 AM
Beste,
hier het zelfde probleem.
Ook veilige modus geeft geen oplossing.
Heb twee S8 toestellen met hetzelfde probleem.
Geluidje + scherm aan wanneer de batterij 100% is opgeladen.
Scherm springt de hele nacht aan en uit.
Heeft u hiervoor een oplossing ?
Groetjes,
Kris
09-02-2018 11:08 AM - bewerkt 09-02-2018 01:20 PM
Beste Kris,
Vervelend dat je dit probleem ook meemaakt. Helaas is het mij nooit gelukt om het issue zelf op te lossen. Ik ben teruggegaan naar de winkel (Mediamarkt), heb het probleem aan de servicebalie laten zien, en heb een nieuwe S8 gekregen. Dit tweede toestel werkt nog altijd zonder het irritante geluidje en het oplichtende beeldscherm.
Het verbaast me dat je al twee toestellen hebt met het issue. Ik had verwacht dat Samsung (in het geval van een software issue) dit inmiddels al tijden geleden door middel van een update verholpen zou hebben.
Succes met alles!