Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy A5 maakt geen wifi verbinding

(Onderwerp aangemaakt op: 12-11-2017 09:20 PM)
33278 Weergaven
Mar63
Journeyman
Opties

Mijn Galaxy A5 viel sinds gisteren steeds uit mijn thuis wifi-netwerk.
Na aan/uit zetten in Instellingen liep hij weer even en dan was hij weer weg.
Melding: Verificatiefout opgetreden

Idem in Veilige Modus.

De wifi verbinding naar mijn laptop werkt wel goed.

Experia Box is gereset.
Mobiel uitgezet en weer opgestart. Probleem blijft.
KPN kan me niet verder helpen.

Weet hier iemand raad misschien?
Groet, Marion

0 Likes
Spring naar oplossing
186 Antwoorden
Mar63
Journeyman
Opties

Dag Nick,

dat is mooi want het werd wel erg stil van jullie kant...

De Experia 10 geeft de mogelijkheid voor het gebruik van 2 fequenties maar de 5 gHZ was (bij mij in elk geval) niet geactiveerd, alles liep via 2,4.

En wat betreft de update: die heb ik geinstalleerd maar het probleem bleef. Daarna heb ik de 5 gHZ-frequentie geactiveerd en dat lijkt te werken.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Daarom zijn en blijven we meekijken en heb ik om de nummers gevraagd (Baseband). We houden het in de gaten. Fijn dat 5Ghz het issue voor jou oplost. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Juist Mar63, het was misschien voor jullie wat stil maar er zijn er maar een paar hier waaronder jij die de oplossing willen proberen.. RobertS heeft deze oplossing namelijk 3 weken geleden voorgelegd hier in dit topic... Bijna niemand wou die toen uit proberen en wachten op de update.. Toen de update uitkwam en het probleem bij sommige er nog was dus is er ook meerdere malen aangegeven om het SSID te wijzigen.. De laatste reactie van Nick is van maandag, dus dat valt toch nog aardig mee met het stil zijn toch? En je hebt toch liever een oplossing dan elke dag discussie voeren?

Wel handig trouwens van KPN dat ze die 5Ghz standaard bij jou uit hadden staan... (maar niet heus) Er zijn al zoveel 2.4Ghz netwerken daarom is het echt wel handig tegenwoordig om ook een aparte 5Ghz te hebben.. Als het goed is dan heb je nu ook een veel snellere verbinding! Ik haal thuis met Ziggo en de Note 8 een speedtest van 411 Mbps! Op 2.4 is dat toch echt een stuk lager.. Wat wel een klein nadeel is aan 5Ghz is dat het bereik minder ver is dan de 2.4Ghz..

Voor de nieuwelingen in deze topic:

Werkt het veranderen van SSID niet en je hebt de laatste update ook geïnstalleerd, stuur dan een berichtje naar Nick met de baseband van je telefoon. Die kun je vinden : Instellingen > Info telefoon > Softwaregegevens > Baseband-versie.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Sander3
First Poster
Opties

Beste allen,

Helaas een oude modem van ziggo. De ubee modem wisselt automatisch tussen 2.4 en 5 ghz. Deze heeft 1 naam en is niet afzonderlijk te wijzigen.

Tevens heb je met alleen het wijzigen van je eigen ssid niet de problemen opgelost met de ziggo hotspots..... 😞 Dus is alleen een optie voor thuis. Mocht je modem het toelaten althans.

Houdt mij aanbevolen voor andere oplossingen.

0 Likes
Rickos
Apprentice
Opties

Nu sinds een week de SSID aangepast.

En ja ik kan nu zeggen dat alles stabiel is.

De A5 blijft op de WIFI zitten en functioneert als voorheen.

JA het blijft vreemd dat het niet functioneerde na de update, maar ik ben blij dat het nu is opgelost.

Kan ik weer rustig aan doen met mijn MB's.

Mijn provider voor mijn mobiel is KPN en thuis heb ik ook KPN met een router EXperia V10.

Erg makkelijk om de naam te veranderen en KPN wil ook graag helpen om dit aan te passen.

Iedereen succes met het oplossen.

En Samsung, je dient iets beter je updates te testen.

Jan29
Explorer
Opties
Ook bij ons sinds de SSID is aangepast geen verificatiefout meer.
Week geleden veranderd.
0 Likes
heidstra
First Poster
Opties

Bij ons het SSID veranderd, maar de problemen houden aan

0 Likes
Jan
Helping Hand
Opties
Wel op toepassen geklikt?
0 Likes
Rob45
Apprentice
Opties

Dank je wel Jan voor je tekst en uitleg voor een mogelijke oplossing.

Helaas gaat alles boven mijn pet, ik ben blij met je advies, alleen ik snap er niks van.

Ik ga iemand zoeken die mij (misschien) kan helpen en ik betwijfel of er uberhaupt oplossing voor te vinden is, gezien de vele, vele klachten over dit zelfde onderwerp van vele, vele Samsung gebruikers.

Waarom is dit allemaal zo moeilijk gemaakt voor de mensen die niet zo thuis zijn in deze materie.

Je koopt een dure telefoon en je verwacht dat deze ook goed zou werken. Niet dus.

Nogmaals bedankt, als iemand mij echt kan helpen en het is opgelost laat ik je dat weten.

Fijne feestdagen en leuke jaarwisseling.

Rob

Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Rob zoals vaker hier gemeld, bel je provider gewoon op die fixen het voor je! En waarschijnlijk heb je vast wel iemand in je familie/vriendenkring die er wel verstand van heeft dan kan die je helpen..

1e paar resultaten brengen je naar KPN of Ziggo of Telfort.. Als je de handleiding goed volgt dan kan zelf een kind van 10 het..

https://www.google.nl/search?q=ssid+veranderen&oq=ssid+veranderen&aqs=chrome..69i57j0l5.3352j0j7&sou...

Als je dit gedaan hebt en het werkt nog niet dan graag je baseband versie noteren en hier melden zodat Samsung dit kan doorgeven aan de ontwikkeling afdeling.

Als je in Eindhoven zou wonen dan was ik je graag komen helpen!

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes