op 12-11-2017 09:20 PM
Mijn Galaxy A5 viel sinds gisteren steeds uit mijn thuis wifi-netwerk.
Na aan/uit zetten in Instellingen liep hij weer even en dan was hij weer weg.
Melding: Verificatiefout opgetreden
Idem in Veilige Modus.
De wifi verbinding naar mijn laptop werkt wel goed.
Experia Box is gereset.
Mobiel uitgezet en weer opgestart. Probleem blijft.
KPN kan me niet verder helpen.
Weet hier iemand raad misschien?
Groet, Marion
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 15-12-2017 10:49 AM
Dag Nick,
dat is mooi want het werd wel erg stil van jullie kant...
De Experia 10 geeft de mogelijkheid voor het gebruik van 2 fequenties maar de 5 gHZ was (bij mij in elk geval) niet geactiveerd, alles liep via 2,4.
En wat betreft de update: die heb ik geinstalleerd maar het probleem bleef. Daarna heb ik de 5 gHZ-frequentie geactiveerd en dat lijkt te werken.
op 15-12-2017 10:54 AM
op 15-12-2017 11:02 AM
op 15-12-2017 07:13 PM
Beste allen,
Helaas een oude modem van ziggo. De ubee modem wisselt automatisch tussen 2.4 en 5 ghz. Deze heeft 1 naam en is niet afzonderlijk te wijzigen.
Tevens heb je met alleen het wijzigen van je eigen ssid niet de problemen opgelost met de ziggo hotspots..... 😞 Dus is alleen een optie voor thuis. Mocht je modem het toelaten althans.
Houdt mij aanbevolen voor andere oplossingen.
op 16-12-2017 12:27 PM
Nu sinds een week de SSID aangepast.
En ja ik kan nu zeggen dat alles stabiel is.
De A5 blijft op de WIFI zitten en functioneert als voorheen.
JA het blijft vreemd dat het niet functioneerde na de update, maar ik ben blij dat het nu is opgelost.
Kan ik weer rustig aan doen met mijn MB's.
Mijn provider voor mijn mobiel is KPN en thuis heb ik ook KPN met een router EXperia V10.
Erg makkelijk om de naam te veranderen en KPN wil ook graag helpen om dit aan te passen.
Iedereen succes met het oplossen.
En Samsung, je dient iets beter je updates te testen.
op 16-12-2017 05:05 PM
op 16-12-2017 05:48 PM
Bij ons het SSID veranderd, maar de problemen houden aan
op 17-12-2017 04:45 PM
op 19-12-2017 03:55 PM
Dank je wel Jan voor je tekst en uitleg voor een mogelijke oplossing.
Helaas gaat alles boven mijn pet, ik ben blij met je advies, alleen ik snap er niks van.
Ik ga iemand zoeken die mij (misschien) kan helpen en ik betwijfel of er uberhaupt oplossing voor te vinden is, gezien de vele, vele klachten over dit zelfde onderwerp van vele, vele Samsung gebruikers.
Waarom is dit allemaal zo moeilijk gemaakt voor de mensen die niet zo thuis zijn in deze materie.
Je koopt een dure telefoon en je verwacht dat deze ook goed zou werken. Niet dus.
Nogmaals bedankt, als iemand mij echt kan helpen en het is opgelost laat ik je dat weten.
Fijne feestdagen en leuke jaarwisseling.
Rob
19-12-2017 03:59 PM - bewerkt 19-12-2017 04:03 PM
Rob zoals vaker hier gemeld, bel je provider gewoon op die fixen het voor je! En waarschijnlijk heb je vast wel iemand in je familie/vriendenkring die er wel verstand van heeft dan kan die je helpen..
1e paar resultaten brengen je naar KPN of Ziggo of Telfort.. Als je de handleiding goed volgt dan kan zelf een kind van 10 het..
Als je dit gedaan hebt en het werkt nog niet dan graag je baseband versie noteren en hier melden zodat Samsung dit kan doorgeven aan de ontwikkeling afdeling.
Als je in Eindhoven zou wonen dan was ik je graag komen helpen!