Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy A5 maakt geen wifi verbinding

(Onderwerp aangemaakt op: 12-11-2017 09:20 PM)
33279 Weergaven
Mar63
Journeyman
Opties

Mijn Galaxy A5 viel sinds gisteren steeds uit mijn thuis wifi-netwerk.
Na aan/uit zetten in Instellingen liep hij weer even en dan was hij weer weg.
Melding: Verificatiefout opgetreden

Idem in Veilige Modus.

De wifi verbinding naar mijn laptop werkt wel goed.

Experia Box is gereset.
Mobiel uitgezet en weer opgestart. Probleem blijft.
KPN kan me niet verder helpen.

Weet hier iemand raad misschien?
Groet, Marion

0 Likes
Spring naar oplossing
186 Antwoorden
COR3
First Poster
Opties

Ik wil nog even benadrukken dat dit probleem al maanden bekend is. Wereldwijd, niet alleen in Nederland. En inderdaad, problemen begonnen na updates. De WiFi-problemen kunnen optreden bij alle moderne Galaxy-devices, inclusief tablets (waarschijnlijk alle devices die Android 7.0 ondersteunen). 

0 Likes
Jan29
Explorer
Opties

Mijn Baseband is  A510FXXU4QL1

0 Likes
Sander3
First Poster
Opties

Beste allen medeslachtoffers,

Mij vandaag weer eens door de comments heen geworsteld. Lijkt erop dat er inderdaad maar geen oplossing komt. Mijn telefoon A5 model 2017 heeft vanaf dag 1  de bekende problemen welke een ieder hier ervaart. Vreemd genoeg is het bij mij doorgaans de ziggo wifi die de "verificatie fout" geeft. Op mijn werk met een normale router geen probleem met wifi. Ziggo laat echter niet de mogelijkheid om de ssid te wijzigen afzonderlijk voor de 2.4 en de 5g band. Dus geen oplossing voor ziggo gebruikers. Nu was ik zoals ik bij andere ook eerder las niet van plan dit te gaan doen. Probleem is namelijk de telefoon niet mijn wifi. Telefoon van mijn werk, j5 samsung werkt prima. Telefoon van  mijn vriendin Iphone idem.

Heeft het uberhaubt zin om hier ons verhaal te doen? Krijg niet de indruk dat er medewerkers van samsung actief mee bezig zijn?! Let wel zie totaal geen oplossend vermogen etc of juiste vraagstellingen voorbij komen welke gaan helpen in een eventuele oplossing van dit probleem voor velen.

Om toch maar mee te helpen ...........mijn baseband A520FXXU2BQK1 Overigens heb ik ook mijn telefoon middels de KPN geleverd gekregen en zou het mijn inziens geheel niet moeten uitmaken waar een toestel geproduceerd is. 

Heeft iemand hier wellicht wel ervaringen in de community of er zaken wel opgelost worden? Zo ja dan verneem ik dat graag. Ik heb vandaag KPN gebeld en hun voor mijn karretje gespannen. Zij hebben hem geleverd en derhalve zijn hun ook mijn aanspreek punt. Moet zeggen zeer vriendelijk geholpen door KPN en deze gaan "proberen" contact op te nemen met Samsung. Echter geeft men ook bij KPN aan dat samsung slecht tot niet reageerd op technische vragen of defecten. 

Best jammer want heb altijd enorm veel plezier gehad van mijn samsung producten. Maar of ik na dit verhaal nog een nieuw apparaat van samsung ga bestellen weet ik niet. Eerst dit nog maar eens aankijken. 

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Er staan er genoeg topics waar mensen geholpen worden. Dat jij niet eens weet hoe je SSID kunt wijzigen van je Ziggo router zegt eigenlijk ook al genoeg dat je niet genoeg kennis hebt daarvan en dat geeft ook niks maar ga dan niet andere zomaar verwijten dat ze niks doen.. Ik weet dat Samsung er mee bezig is het probleem is alleen zo divers dat er dus door moderator gevraagd is om jullie basebands zodat ze alles in kaart kunnen brengen. Het probleem is er namelijk ook niet op elk toestel wat het nog vreemder maakt.. Het lijkt ergens niet goed te gaan met sommige routers/toestel, je geeft zelf ook al aan dat het op jou werk gewoon werkt.. Zomaar een update uitbrengen kan niet, en als je 2% verstand van had dan kan je dat zelf ook wel begrijpen, en ja ik weet ook dat het nu al een aantal weken duurt.. Maar zo werkt dat nou eenmaal, want niemand wilt een update uitbrengen die nog meer bugs had dan de vorige....

Heb jij dit allemaal al geprobeerd?

• Wi-Fi netwerk vergeten in de wifi instellingen?
  • Kanaal van Wi-Fi aanpassen op de router?
  • Router opnieuw gestart?
  • Toestel in veilige modus gestart?
  • Toestel terug gezet naar fabrieksinstelling (Noodherstel Smart Switch misschien?)
  • slimme netwerkwissel uitzetten?
  • Netwerk instellingen resetten: Instellingen > Info telefoon > resetten > netwerkinstellingen.

Heeft iedereen met een A5 2016 of 2017 al de nieuwste update geïnstalleerd? Soms kan het handig zijn om na de update even een fabrieks reset te doen, omdat bij een "update" er soms dingen achterblijven van de vorige update.. Dus ik kan zeer zeker aanraden om na de update een backup te maken en even de fabrieksinstellingen terug laten zetten..

Oh en voor degene die het nog niet wisten, veel webwinkels kopen toestellen in uit het buitenland! Degene die er niet 100% zeker van zijn of ze een NL toestel hebben of niet kunnen hun imei nr doorgeven aan de moderators die kunnen dat uitzoeken. Toestellen uit het buitenland zijn namelijk vaak iets goedkoper voor de webwinkels...

Oh en Sander leuk van KPN dat ze dat zeggen, maar veel doen hun dus blijkbaar ook niet om jou tevreden te houden? Want volgens de wet zijn hun aansprakelijk! Dat hadden ze dus moeten doen hebben ze niet gedaan dus wees boos op KPN..

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanti...

hier nog een oplossing van ander forum:

• Ga via Instellingen naar Verbindingen
  • Tik daar bovenin op het woord Wi-Fi (niet op de schakelaar erachter)
  • Kies nu Geavanceerd…
  • … gevolgd door Wi-Fi ingeschakeld laten in slaapstand
  • Selecteer Nooit (verhoogt gegevensgebruik)
  • Herstart het toestel (al bleek dit bij ons niet eens nodig)
  • Ga wederom naar hetzelfde menuutje Wi-Fi ingeschakeld laten in slaapstand
  • En selecteer nu weer Altijd (verhoogt batterijverbruik)

Als het goed is, blijft een gemaakte Wi-Fi verbinding nu wel gewoon actief, en wordt niet meer verstoord door de verificatiefout. Op ons toestel is de fout daarna nog één keer opnieuw opgedoken: nadat we het toestel later opnieuw hadden opgestart. Echter, door Wi-Fi ingeschakeld laten in slaapstand wederom te wisselen tussen Nooit en Altijd verdween de bug – tot nu toe voorgoed.

Dit kun je ook proberen:

Systeemcache wissen

Om de cachepartitie van het Android systeem zelf te wissen, schakel je je Galaxy S7 allereerst volledig uit. Als het toestel helemaal uit staat, schakel je ‘m weer in door tegelijkertijd op HomePower en Volume omhoog te drukken. Houdt deze ingedrukt tot het blauwe scherm in beeld verschijnt, en wacht af tot het zogeheten Android Recovery menu te zien is.

galaxy-s7-edge-recovery-menu-wipe-cache-wissen-1 Galaxy S7 (Edge) tip: (accu) problemen na update verhelpen door cache te wissen

In het Android recovery menu kun je items selecteren met de volume knoppen: omhoog, omlaag. Kies de optie Wipe cache partition door vijf keer op Volume omlaag te drukken. Druk op Power om te selecteren, en nog een keer Volume omlaag om Yes te selecteren – gevolgd door Power om te bevestigen.

galaxy-s7-edge-recovery-menu-wipe-cache-wissen-2 Galaxy S7 (Edge) tip: (accu) problemen na update verhelpen door cache te wissen

Als de cache gewist is – dit duurt slechts een ogenblik – druk je nog een keer op de Power knop om Reboot systeem now te kiezen, en dus je telefoon normaal op te starten.

Werkt dit allemaal toch nog steeds niet dan raad ik toch aan om contact op te gaan nemen met de verkoper en hun te vragen om een oplossing aangezien dat de wet is!

De update is gekomen, werkt het nog niet dan is het weer een kwestie van verzamelen van data en doorsturen naar technische afdeling....

Succes!

Stars-Moderator-signature-800x200-2
Sander3
First Poster
Opties

Beste Rohit,

De vraagstelling of wijze van vraag beviel je kwablijkelijk niet. Spijtig maar laten we de discussie vooral voeren over het probleem, dit in plaats van elkaar af te vallen. Genoeg ellende in de wereld lijkt mij. Gewoon een normale reactie zonder persoonlijk te hoeven worden is meer passend.  

Alle makkelijke oplossingen welke je aandraacht heb ik inderdaad al geprobeerd. Maar nogmaals dank hiervoor. Inloggen op de modem kan ik zeker maar aangezien andere (ook samsung producten) wel gewoon werken zonder het SSID te wijzigen. Dus zie simpelweg hierin niet de oplossing. Tevens zoals eerder vermeld heeft het ziggo modem niet de mogelijkheid het SSID te wijzigen per bandfrequentie. 

Van Samsung heb ik helaas nog niets vernomen. KPN heeft echter vandaag gebeld en 5G extra data ter beschikking gesteld. Dit na mijn vraag van gisteren omtrent het probleem. Lijkt mij wel snellere service in ieder geval :smiling-face: tot nog toe. 

Resumé,

Hoop dat men het gaat oplossen en de consument op zijn minst informeert over waar men mee bezig is, wat de te termijn van de verwachte oplossing gaat zijn ed. 

We wachten af.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Moet jij mij eens uitleggen dan hoe ik thuis Ziggo met 2 zelf verzonnen ssids heb? 1 2.4ghz en 1 5ghz.. zoals ik al zei als je er geen verstand van hebt lukt het je idd niet... Maar het kan gewoon. Wat ik erg jammer vind is dat je de oplossing waarschijnlijk van je probleem niet wilt uitproberen... Erg zonde van je data... En goed van KPN dat ze je data hebben gegeven is voor hun goedkoper namelijk dan een toestel omruilen :winking-face: 

Dus nogmaals de vraag of je belt Ziggo of iemand die kennis heeft van ssids om de namen aan te passen. 

Misschien heb je hier wat aan: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/netwerknaam-wijzigen/

Probeer het uit kan volgens mij niks kwaad toch? 

0 Likes
Mar63
Journeyman
Opties

Ik durf nog niet echt te juichen maar het overzetten van de smartphone-verbinding naar 5gHZ lijkt bij mij ook het probleem te hebben verholpen.
Ik heb het gisterochtend samen met KPN gedaan maar het is eigenlijk heel simpel (als je een Experia 10 hebt tenminste) als je gaat naar:
https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/wijzigen/servicetool-wifikanaal-wijzigen.htm
Via Geavanceerd krijg je dan twee kanelen te zien. Die van 5gHZ heb ik een aparte naam gegeven.
Daarna op smartphone de oude verbinding 'vergeten' en nieuwe bij wifi-verbindingen toegevoegd.

Ik laat nog wel even weten of deze oplossing ook op de langere termijn werkt.

Tablet en laptop heb ik op 2,4 gHZ (de oude verbinding) laten staan. Daar was al geen probleem mee en die lopen ook nu nog goed.

Voor diegenen die ook een Experia 10 hebben, een poging waard dus. Of je met oudere versies of een modem van een andere aanbieder dit ook kunt doen, geen idee.

Rohit schrijft dat je de netwerknaam kunt aanpassen. Wat ik heb gedaan is de frequentieband aangepast. Misschien is het wel het zelfde :-). Hoe dan ook, het staat hier bij Ziggo beschreven: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/checklist/dichtbij-5ghz-gebruiken/

0 Likes
Jan
Helping Hand
Opties

@Mar63

Fijn te lezen dat het bij jouw ook tot een beter resultaat is gekomen.

Feit blijft dat dit probleem is ontstaan na een software update op de Samsung toestellen en vooraf geen probleem was. 

Ik begrijp ook de reactie van mensen dat Samsung het probleem moet oplossen en men niets aan de router wil veranderen. Maar anderzijds vlogen de MB's er met de kinderen thuis doorheen. Dus wanneer de aanpassing in de router een oplossing is dan toch maar daar voor gekozen.

Voor de mensen die zich niet comfortabel voelen met de uitvoering van zo'n wijziging neem even contact op met de kabelaar en de helpdesk loodst je er eenvoudig doorheen (in ieder geval KPN). Hetgeen ook de ervaring was van @Mar63 met KPN.

Succes.

Jan

ps:  het draait nog steeds probleemloos bij mij thuis met de SSID naam aanpassing.

0 Likes
Jan29
Explorer
Opties

Goed nieuws !!!

Sinds zondag heb  ik geen problemen meer met mijn A5  wifi verificatiefout.

Mijn schoonzoon heeft de namen  gewijzigd  2.4 ghz en 5 ghz van mijn Ziggo connectbox .

Hopelijk zijn we verlost van dit vervelende probleem.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Kijk eens aan.. Dus het werkt toch wel om het kanaal of SSID aan te passen.. Ik hoop voor iedereen die het probeert dat het de oplossing was!
0 Likes