Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Ethernet voor Galaxy Note 4

(Onderwerp aangemaakt op: 01-07-2020 02:18 PM)
523 Weergaven
paulvvz
First Poster
Opties

Het schijnt mogelijk te zijn om via een "RJ-45 naar USB adapter" verbinding te maken met Internet via een bedrade netwerkkabel. Maar wat moet er op de Galaxy Note 4 nog geinstalleerd worden? Ik heb geprobeerd met zo'n adapter, maar kan geen verbinding maken.

0 Likes
10 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @paulvvz,

Welkom op de Community.

Ik kan niet garanderen dat dit werkt, maar als het werkt, zou het naar mijn idee plug and play moeten zijn.

rsz-846676
0 Likes
paulvvz
First Poster
Opties

Zoals te zien is op www.youtube.com/watch?v=WxuKe2aiAsY vanaf 14.30, wordt er een aparte app gebruikt, maar die app is niet meer te vinden. Dus wie heeft een oplossing?

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
paulvvz
First Poster
Opties

Helaas, werkt niet. Via adapter om van USB C naar USB micro te gaag (https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=3299233).
Telefoon blijft offline.
Wie heeft nog een suggestie?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dan ben ik bang dat het niet gaat werken, we kunnen de werking hiervan ook niet garanderen.

rsz-846676
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Degene die ik poste was usb c en note 4 heeft nog micro usb daar stond ik niet bij stil.

https://www.onlinekabelshop.nl/usb-micro-naar-rj45-ethernet-adapter-0-10-meter?channable=e17871.MzMx...

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
paulvvz
First Poster
Opties

Beste BruceH, als je het niet weet en niet kunt of wilt uitzoeken, kan je beter helemaal niet reageren, dit soort reacties helpt niet.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Beste @paulvvz 

Onze moderator bruce mag en kan alleen op officiele manieren helpen.

RJ45 adapters naar usb zijn producten die niet van Samsung zijn dus hij kan niet helpen hier.

Je mag al je vragen hier posten.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

@paulvvz  schreef:

Het schijnt mogelijk te zijn om via een "RJ-45 naar USB adapter" verbinding te maken met Internet via een bedrade netwerkkabel. Maar wat moet er op de Galaxy Note 4 nog geinstalleerd worden? Ik heb geprobeerd met zo'n adapter, maar kan geen verbinding maken.

Dan schijn jij dat ooit ergens te hebben gelezen of gehooord neem ik aan. Dat zal dan een micro usb ethernet adapter moeten zijn als ik Google mag geloven.

Ik kom er 1 tegen op bol.com, maar de reviews zijn niet positief. Op een Raspberry schijnt het goed te werken, maar op een smartphone heb je een app nodig (geen idee welke) of moet je het toestel rooten. Vanuit de smartphone zelf zal het dus niet werken (het plug and play waar @BruceH het ook over had).

De enige optie die je dan nog hebt is de fabrikant van zo'n adapter contacteren in de hoop dat je dan een bepaalde app krijgt aanbevolen.