Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Wave (uit de oude doos)

(Onderwerp aangemaakt op: 24-05-2020 10:38 PM)
305 Weergaven
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Vandaag kwam ik mijn oude Samsung Wave weer eens tegen. De Wave was volgens mij het eerste toestel met Samsung's eigen besturingssysteem (Bada) en het toestel start nog steeds super vlot op. Verder zal de Wave niets meer doen omdat de software daarvoor te oud is. Bellen zal ongetwijfeld nog wel gaan mits ik hier een simkaart in zal doen.

Om de Wave te vergelijken met de Note 8 (mijn huidige toestel) heb ik beide op de foto gezet met mijn oude Note 4.

Persoonlijk vind ik de Wave toch 1 van de mooiste telefoons, een klassieker onder de smartphones.

Samsung Wave en Note 8 (achterzijde)Samsung Wave en Note 8 (achterzijde)

Waar de Note 8 uit glas bestaat heeft de Wave met zijn aluminium body toch een degelijkere uitstraling. Hierbij is de Wave meer mijn smaak. De Samsung Wave heb ik 2 jaar in gebruik gehad. Daarna heb ik de Galaxy Ace gehad (die vaker vast liep dan mij lief was), de eerste Galaxy S, de S4 (die mijn moeder nu nog steeds in gebruik heeft, volledig krasvrij) en daarna de Note 4 en Note 8.

Wave en Note 8 (voorkant)Wave en Note 8 (voorkant)

Ook aan de voorkant vind ik de Wave iets meer onverwoestbaarheid uitstralen met zijn aluminium. De Note 8 heeft in vergelijking wel een enorm scherm. De afmeting van het scherm was voor mij ook de voornaamste reden om voor de Note te gaan (iets met bouwvakkershanden).

Wave en Note 8 (schermen aan)Wave en Note 8 (schermen aan)

Met de schermen actief valt het enorme verschil tussen het 3,3 inch scherm en het 6,3 inch scherm pas echt goed op. Leuk detail: de Wave (uitgebracht op 1 juni 2010) heeft ook een Super Amoled scherm.

Note 4 en Note 8 (gemaakt met Samsung Wave)Note 4 en Note 8 (gemaakt met Samsung Wave)

En een foto gemaakt met de Samsung Wave om aan te tonen dat de camera nog steeds werkt. Links staat de Note 4, welke ik ruim 3 jaar heb gebruikt (nog steeds in krasvrije staat) en rechts de Note 8, inmiddels weer ruim 2 jaar in dienst. Ondanks mijn werk (in de afbouw en onderhoud) zijn dit nog steeds de originele schermen. Op dat punt zijn ze dus stevig genoeg.

Wat mij betreft mag er weer een toestel komen met het formaat van de Note serie en met de aluminium behuizing van de Wave.

0 Likes
1 Antwoord
BruceH
Community Manager
Opties

Leuk om te zien! Wie wat bewaard, heeft wat 😉

rsz-846676
0 Likes