Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Apps verplaatsten van intern geheugen naar SD-kaart

(Onderwerp aangemaakt op: 15-01-2017 05:43 PM)
4307 Weergaven
Kattenmeisje
Student
Opties

Ik heb een Galaxy A5. Het interne geheugen is bijna vol maar mijn SD-kaart heeft nog meer dan genoeg ruimte. Ik kan echter nergens vinden hoe ik de apps die 'vast staan' naar de SD-kaart kan overbrengen. Sommige van mijn apps kan ik inderdaad wisselen tussen opslag op de telefoon of opslag op de kaart maar de meeste niet. Vanwege de ruimte wil ik het meeste op de SD-kaart zetten, er is weinig wat ik wil deleten. En hoe kan ik voortaan als ik een app download aangeven waar het opgeslagen moet worden?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Kattenmeisje,

Ontwikkelaars van de app bepalen zelf wat er naar de SD kaart verplaatst kan worden en wat niet. Zo kan het helaas zijn dat niet elke app zich laat verplaatsen naar de SD kaart, en dat als je een app verplaatst hebt er nog een gedeelte van deze app op de interne opslag staat. Hier is helaas niet veel aan te doen. Op de nieuwe versies van Android is dit wel verbeterd, maar het probleem blijf je houden.

Ik heb verder nog wel een aantal tips voor je om meer geheugen vrij te maken:

• Kijk bij de apps naar het cachegeheugen. Heel veel apps bouwen een cachegeheugen op om de apps sneller te openen. Sommige apps bewaren echter onnodig veel in het cachegeheugen. Zo hebben de Google apps bij mij wel eens meer dan 3GB aan cache opgebouwd! Het is dus raadzaam om je cache van tijd tot tijd te legen onder dezelfde instellingen waar je apps hebt verplaatst naar de SD kaart. Hoe groter de app is, hoe groter de kans op een groot cachegeheugen is.
  • Sommige fotoalbums staan niet standaard op de SD kaart. Als er een icoontje van een SD kaart in de gallerij staat, staat hij op de SD kaart, anders niet. Je kunt in een album alle foto's selecteren, vervolgens op verplaatsen drukken en een nieuw album op de SD kaart aanmaken met dezelfde naam. Dat kan een hoop ruimte schelen!
  • Hetzelfde geldt voor downloads en andere bestanden. Kijk in de app Mijn bestanden eens of er downloads of andere bestanden staan waar je klaar mee bent (om te verwijderen) of die op je SD kaart gezet kunnen worden.
  • Onder je systeeminstellingen --> Opslag kun je zien waar de meeste geheugen naartoe gaat.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad! :smiling-face:

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Kattenmeisje,

Ontwikkelaars van de app bepalen zelf wat er naar de SD kaart verplaatst kan worden en wat niet. Zo kan het helaas zijn dat niet elke app zich laat verplaatsen naar de SD kaart, en dat als je een app verplaatst hebt er nog een gedeelte van deze app op de interne opslag staat. Hier is helaas niet veel aan te doen. Op de nieuwe versies van Android is dit wel verbeterd, maar het probleem blijf je houden.

Ik heb verder nog wel een aantal tips voor je om meer geheugen vrij te maken:

• Kijk bij de apps naar het cachegeheugen. Heel veel apps bouwen een cachegeheugen op om de apps sneller te openen. Sommige apps bewaren echter onnodig veel in het cachegeheugen. Zo hebben de Google apps bij mij wel eens meer dan 3GB aan cache opgebouwd! Het is dus raadzaam om je cache van tijd tot tijd te legen onder dezelfde instellingen waar je apps hebt verplaatst naar de SD kaart. Hoe groter de app is, hoe groter de kans op een groot cachegeheugen is.
  • Sommige fotoalbums staan niet standaard op de SD kaart. Als er een icoontje van een SD kaart in de gallerij staat, staat hij op de SD kaart, anders niet. Je kunt in een album alle foto's selecteren, vervolgens op verplaatsen drukken en een nieuw album op de SD kaart aanmaken met dezelfde naam. Dat kan een hoop ruimte schelen!
  • Hetzelfde geldt voor downloads en andere bestanden. Kijk in de app Mijn bestanden eens of er downloads of andere bestanden staan waar je klaar mee bent (om te verwijderen) of die op je SD kaart gezet kunnen worden.
  • Onder je systeeminstellingen --> Opslag kun je zien waar de meeste geheugen naartoe gaat.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad! :smiling-face:

kevin-sig
Kattenmeisje
Student
Opties

Dank Kevin! Hier kan ik zeker iets mee!

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Dat is heel fijn om te horen. Veel succes! :catvery-happy:

kevin-sig
PeterXu
Journeyman
Opties

The problem of Apps not showing proper icons, when moved to
SD card can be solved as follows:

I have a Note 8, running Android 8.0.0, with a Samsung 256
GB SD Card.

Please note that, when moving eligible apps to the SD card
for the first time they all show up OK, with their proper
icons. It is when you restart the Note 8 that the problem of
the greyed out icons shows up for the moved apps.... You can
fix it as described below.

When I move eligible apps to the SD card, the icons show up
as greyed out, with the annotation “SD”.
Eligible Apps are those that, when using the App: “Move
Apps” and selecting “MOVABLE”, do NOT move the ones that
show the warning that the app listens to the “boot
completed” event, in which case it is adviseable to keep it
in the phone memory. All other moveable apps can be moved.

To get the proper icon display again proceed as follows:
1. Go to Settings/Device maintenance/Storage
2. Click on the “3 dots” at the upper right of the screen
3. Select: Storage settings
4. Select “SD card”, then click on “UNMOUNT”
5. Wait a few minutes until the SD card is unmounted. A
message will show it to be finished.
6. When the SD card is unmounted: Select and click on:
“Mount SD card” and wait a small time.
7. When the SD card is mounted again, all the apps should
show up again in the app dra
wer(s), with their proper icons.
8. Copy missing icons on the Home screen from the
corresponding app icons in the app drawer.
9. If it does not work properly, repeat steps: 1 through 8
several times.

Good luck, for me this worked fine every time…..

Peter

0 Likes