Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

A5 2017 na update 7.0 - proximity sensor doet het niet - scherm gaat niet meer automatisch uit/aan bij bellen -

(Onderwerp aangemaakt op: 14-09-2017 01:05 PM)
5714 Weergaven
Hugox007
Journeyman
Opties

Beste mensen, 

Na een update van mijn nieuwe Samsung A5 2017 naar Android 7.0 doet de proximity sensor het niet meer goed. Het scherm gaat niet meer automatisch uit of aan tijdens het bellen. Wanneer ik de telefoon opnieuw opstart dan doet hij het even wel, maar na twee keer bellen doet hij het niet meer. Het is dus echt een software probleem. Ik heb erop zitten Googelen en er hebben veel meer mensen last van. 

- nee ik heb geen hoesje

- nee ik heb geen screenprotector. 

Dus: Samsung gaat u iets aan deze buitengewoon irritante bug doen? 

Of heeft iemand wellicht een oplossing?

Groeten 

Hugo 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Hugox007
Journeyman
Opties

Eerlijk is eerlijk, ik heb vandaag een update van Samsung binnengekregen en het probleem is opgelost. Dus ik neem mijn argwaan en slechte woorden terug. Deze update was er toch redelijk vlot, goed opgelost. 

Een tip voor Samsung. Waarom creëren jullie niet een plek waar je alle bekend zijnde bugs opnoemt en waarbij je aangeeft wanneer je er een oplossing voor denkt te hebben. Dat scheelt een hoop geklaag en slechte reviews op sites als deze. 

Als ik ergens had kunnen lezen. "Het probleem is bekend er wordt aan gewerkt" dan was dat handig geweest. 

Maar ja wellicht zijn dergelijke forums er ook wel om juist bugs boven water te krijgen.

Groeten 

Hugo 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
20 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Hi Hugo, dat is inderdaad erg onhandig .. Zou je voor mij even een test kunnen uitvoeren door te gaan naar Telefoon > *#0*# invoeren > Sensors en dan je hand houden waar je oor normaal zit; krijg je nu een groen scherm en gaat de mobiel licht trillen? 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Hugox007
Journeyman
Opties

Beste Nick, 

Ik kom in het testscherm, dat van dat "trillen" krijg ik niet voor elkaar, maar wanneer ik naar - Sensor - ga, dan kan ik daar de proximity sensor zien en testen. 

Wanneer ik mijn hand er niet voor houd, dan geeft hij een ADC waarde van 5 tot 7, wanneer ik mijn hand voor de sensor houd, dan geeft hij een ADC waarde van 255. Oftewel de sensor lijkt wel gewoon goed te werken. 

Dit is alle tekst die ik krijg te zien bij de Proximity Sensor: 

Proximity: 0.0 ADC: 5 tot 6 (dan houd ik mijn hand er niet voor)

TSP color ID : 1

Offset: 8

1st High/Low THD: 55/40

2nd High/Low THD: 250/130

Device ID: TMD3725

Overigens hier nog een link naar de meerdere  met mij die hetzelfde probleem ervaren. 

https://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-a5/831249-galaxy-a5-2017-a520-proximity-sensor-not-...

En er zijn er nog veel meer te vinden. 

Ik hoop van je te horen, dank voor je antwoord zover. 

Groeten 

Hugo 

0 Likes
Hugox007
Journeyman
Opties

O ja nog even ter aanvulling. Wanneer je de telefoon opnieuw opstart, dan doet de sensor het even voor ongeveer een uur. Daarna weer hetzelfde probleem. 

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Heb je dit wel ná het opnieuw opstarten? Het scherm moet groen zijn, PROXIMITY moet van 0.0 naar 1.0 gaan en de mobiel moet gaan trillen. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Hugox007
Journeyman
Opties

Hoi Nick, 

He dat is grappig. Ja na het opnieuw opstarten, dan krijg ik wel het trillende groene scherm. Na verloop van tijd wanneer hij dus niet meer automatisch uit gaat, dan krijg ik het groene scherm niet.

En het is nu zo dat wanneer ik ga bellen dat het scherm meteen op zwart gaat, als ik dan kijk naar de sensor dan staat hij continu op het groene scherm.

Groeten 

Hugo 

0 Likes
Hugox007
Journeyman
Opties

In Android 7.0 zit meer verbruiksoptimalisatie van apps, wellicht dat die proximity sensor op een of andere manier voor een soort van App wordt aangezien door het besturingssysteem en wanneer hij dan een tijdje niet gebruikt is automatisch wordt uitgezet.

0 Likes
Hugox007
Journeyman
Opties
Ben je er nog?
0 Likes
MoniekB
First Poster
Opties

Ik heb dus hetzelfde probleem na de software update a5 2017. Eveneens als mijn vriend met zelfde telefoon na de update. Scherm gaat niet uit met bellen en er wordt dan van alles geopend in t scherm. Er worden zelfs schermafbeeldingen gemaakt tijdens bellen!!

Zelfde trucjes gedaan: opstart veilige modus - *#0*# , sensor werkt gewoon. Na opnieuw opstarten gaat het even goed. Ook geen hoesje of screenprotector. Instelling back up mijn gegevens ook uit gezet. Kortom, dezelfde tips gekregen en niets werkt.

Nu zet ik met bellen zelf het toestel uit aan de zijkant. Dit voorkomt dan wel dat er van alles wordt geactiveerd in het scherm maar na t gesprek moet ik m weer aan zetten om t gesprek te beëindigen. Waardeloos! 

Op internet steeds meer mensen met zelfde klacht. Heb dit toestel pas 2 maanden, was er erg blij mee maar nu al spijt. 

Is toch duidelijk een probleem na de nieuwste software update? Gaat iemand of samsung hier nog iets aan doen?? 

0 Likes
Hugox007
Journeyman
Opties

Hoi Moniek, 

Ja zo doe ik het dus inmiddels ook (met de hand uit en aanzetten), niet heel gemakkelijk en vrij irritant. Ik ga zeker terug naar de winkel met de telefoon. Ik heb gewoon garantie op de telefoon en dit is zo'n keyfunctie volgens mij moet dit gewoon werken. 

Het aller stomste is dat ik hiervoor een Galaxy Note 3 had die precies hetzelfde probleem had. Samsung kan geen proximity softeware schrijven. Voor mij is dit nu een keer teveel, als ze dit niet binnen afzienbare tijd gaan oplosssen dan koop ik geen Samsung meer. Wat ik opzich jammer vind, want verder ben ik heel tevreden met de telefoon. 

Jammer dat de Samsung moderator niets meer van zich laat horen. 

Zou je als jij nieuws hebt hierover dit willen melden in deze feed. Dat zal ik dan ook doen. 

Groeten Hugo 

0 Likes