op 14-09-2017 01:05 PM
Beste mensen,
Na een update van mijn nieuwe Samsung A5 2017 naar Android 7.0 doet de proximity sensor het niet meer goed. Het scherm gaat niet meer automatisch uit of aan tijdens het bellen. Wanneer ik de telefoon opnieuw opstart dan doet hij het even wel, maar na twee keer bellen doet hij het niet meer. Het is dus echt een software probleem. Ik heb erop zitten Googelen en er hebben veel meer mensen last van.
- nee ik heb geen hoesje
- nee ik heb geen screenprotector.
Dus: Samsung gaat u iets aan deze buitengewoon irritante bug doen?
Of heeft iemand wellicht een oplossing?
Groeten
Hugo
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 22-09-2017 04:18 PM
Hoi Hugo,
Ik had contact via Samsung Messenger en ook niets meer van gehoord.
Ik heb met samsung gebeld en moest via computer backup maken en telefoon herstellen naar fabrieksinstellingen. Dit zag ik niet zitten en heb gebeld met de winkel waar ik mijn telefoon heb gekocht. Zij raadden dit ook af te doen omdat t echt in de nieuwe software zit. Zij zelf waren nog niet bekend met dit probleem en verwachten dat na meer meldingen samsung wel weer met een nieuwe update komt en deze dan ook uit te voeren. Ik vraag me af of het probleem dan is verholpen. Tot die tijd toch maar met bellen handmatig telefoon uitzetten.
Gr moniek
op 25-09-2017 01:12 PM
kunnen jullie in de veilige modus testen of je nog steeds last hebt van dit probleem?
Zo niet, komt het waarschijnlijk door 1 van je apps. Als het wel terugkomt, kun je tot slot nog een back-up maken en het toestel resetten.
op 25-09-2017 07:06 PM
Hoi Bruce,
Dit heb ik meerdere keren gedaan. Zelfs bij gewoon opnieuw opstarten gaat het dus, zoals al eerder vermeldt, het even goed. Contact gehad met samsung en die geven toe dat het aan de software ligt. Kan dus backup maken maar dat zou niet niet veel oplossen. Zou niet weten welke app dit moet veroorzaken.
Krijg inmiddels het gevoel met een kluitje in het riet gestuurd te worden. Begrijp niet waarom jullie/samsung iedere keer met dezelfde tips komen die gewoon niet werken. Er zijn inmiddels meerdere personen die hier problemen mee hebben. Ik wacht op volgende verbeterde update.
Gr moniek
25-09-2017 09:22 PM - bewerkt 25-09-2017 09:24 PM
Net zoals Moniek, het maakt niets uit, ook in veilige modus exact hetzelfde gedrag, hij doet het even normaal, maar na ongeveer een uur, komt het probleem weer terug.
Overigens is dit ook te lezen in de links die ik eerder gestuurd heb, er zijn meerdere mensen die dit al uitgeprobeerd hebben.
Ik heb besloten om terug te gaan naar de winkel, ik wil gewoon een andere telefoon, dit moet gewoon werken. Het staat ongeveer gelijk aan dat je aan en uit knop het niet doet. Het is mijn tweede Samsung die dit probleem heeft, ik ben er klaar mee. Samsung reageert er niet op of heel erg lauwtjes.
Groeten
Hugo
op 27-09-2017 11:55 AM
op 29-09-2017 09:45 PM
Eerlijk is eerlijk, ik heb vandaag een update van Samsung binnengekregen en het probleem is opgelost. Dus ik neem mijn argwaan en slechte woorden terug. Deze update was er toch redelijk vlot, goed opgelost.
Een tip voor Samsung. Waarom creëren jullie niet een plek waar je alle bekend zijnde bugs opnoemt en waarbij je aangeeft wanneer je er een oplossing voor denkt te hebben. Dat scheelt een hoop geklaag en slechte reviews op sites als deze.
Als ik ergens had kunnen lezen. "Het probleem is bekend er wordt aan gewerkt" dan was dat handig geweest.
Maar ja wellicht zijn dergelijke forums er ook wel om juist bugs boven water te krijgen.
Groeten
Hugo
op 02-10-2017 09:17 AM
Het issue met bugs is dat het niet altijd in bijvoorbeeld een software-update zit. Soms hebben 10 (random getal) mensen het alleen omdat zo een app hebben die andere niet hebben. Hoe gaan we dat achterhalen als zij 100 apps hebben? Daarbij komt dat software voor elk land weer anders is, Samsung Nederland kan dus iets anders constateren dan bijvoorbeeld Samsung Italië. Ik snap je punt, maar om dit daadwerkelijk voor elkaar te krijgen is soms lastig. Het is tenminste een idee om door te geven, dus dat doe ik natuurlijk ook gewoon
op 03-10-2017 09:20 PM
Mijn vriend (met dezelfde telefoon én hetzelfde probleem) heeft nieuwe software update gehad en uitgevoerd. Het probleem is bij hem nu ook verholpen. Alleen ik heb nog geen nieuwe update gekregen. Krijgt iedere samsung gebruiker dit tegelijk of kan ik deze later krijgen? Vermoed ook dat mijn telefoon uit buitenland komt. Ik kwam nl dus ook niet in aanmerking voor de actie met gratis samsung music box. Krijg ik dan misschien geen update? Wordt de nieuwe update vanuit samsung Nederland geregeld of is dit wereld wijd?
Groet moniek
op 04-10-2017 09:45 AM
Hoi Moniek,
Sorry maar ik moet het toch even vragen, Ik neem aan dat je bij - instellingen - software update al even hebt gekeken of hij op automatisch staat? Anders kan je hem daar ook handmatig laten zoeken of op automatisch zetten.
Wanneer je toestel op een of andere manier op een buitenlands account staat zou het kunnen dat je de update later krijgt, maar de update naar 7.0 had je toch ook gewoon gekregen?
Groeten
Hugo
op 04-10-2017 10:32 AM