27-08-2017 10:17 AM - bewerkt 27-08-2017 10:17 AM
Beste allemaal,
Ik zit sinds vanochtend met een Samsung A5-2016 die niet meer wil opstarten.
De telefoon heeft de nacht aan de lader gehangen, is uitgevallen en kan niet meer worden opgestart.
De lader en laadsnoer zijn in orde. Andere telefoon laadt gewoon op.
Ik heb de "Home" en "aan/uit" al gelijktijdig ingedrukt.
Iemand nog een idee om deze op te starten?
Of anders maar aanmelden voor reparatie.
Groeten,
Jan
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 27-08-2017 10:45 AM
Kevin,
Je bent een held volgens mijn dochter. 🙂
Ik had de combinatie met de volumeknop omhoog en het moest omlaag zijn.
Hij start nu weer op.
Dank je wel voor je snelle respons.
Jan
op 27-08-2017 10:33 AM
op 27-08-2017 10:45 AM
Kevin,
Je bent een held volgens mijn dochter. 🙂
Ik had de combinatie met de volumeknop omhoog en het moest omlaag zijn.
Hij start nu weer op.
Dank je wel voor je snelle respons.
Jan
op 27-08-2017 11:27 AM
op 18-04-2020 07:58 PM
Wauw!
Hoe verbazingwekkend snel werd mijn vraag vandaag beantwoord op dit forum.
Ik kocht het toestel in juli 2016.
Begin november 2017, dus anderhalf jaar na aanschaf, werd ik de eerste keer met dit probleem geconfronteerd.
Bij de klantenservice van MM hebben ze binnen twee of drie dagen de batterij kosteloos vervangen (met twee jaar garantie).
Vanochtend, plotsklaps, bij het vastpakken van het toestel was er geen beeld, geen geluid, kreeg ik het toestel niet meer aangezet. Ik ben naar de GSM winkel hier in de buurt gelopen en daar vertelde de eigenaar dat er net, tien minuten voordat ik binnenkwam, er nóg een klant was geweest met hetzelfde probleem. De accu kón binnen een uur vervangen worden a 50 euro, maar hij kon zien dat er wel nog activiteit in het moederbord was. Hij gaf dus geen garantie op een goede werking. Snel haalde hij een Samsung doos boven de toonbank uit (opvolger vergelijkbaar met mijn A5) en informeerde hij over de mogelijkheden om IP7 32GB (350euro) of IP8 64GB (450euro) aan te schaffen. Dit, nav mijn verhaal, dat ik interesse had om tegelijk met mijn vriendin, over te stappen op de IP SE 2020 (489euro). Dat toestel konden wij bij hem overigens niet bestellen. Ik liep terug naar huis om e.e.a. te overwegen. Toen kwam ik op het idee om met de laptop eens te googlen op "Samsung A5 2016 plotseling uitgevallen'' en kwam direct bij dit forum.
Hulde voor vraag en antwoord, ik ben u zeer dankbaar!
Ik had mij ingesteld op een lang smartphoneloos weekend, een paar dagen en wellicht (vanwege vertraging ivm coronavirus) weken wachten op de SE 2020, maar de simpele handeling om uitgerekend DIE combinatie van toetsen te proberen en daarbij dan ook tot 10 te tellen, dat was de oplossing die mij weer heeeel tevreden het beginscherm van mijn smartphone deed bewonderen.
Nogmaals heel veel dank voor uw bijdrage.
Ook voor het milieu trouwens, want mijn smartphone is heel vaak gebruikt, goed geoptimaliseerd, zelden gevallen, zit in een hoesje en was voor mij nog niet afgeschreven. Ik kan er nog wel even mee vooruit. Helaas wordt het toestel niet meer van software updates voorzien, dat is dan jammer.
Volgens mij werkt het toestel nu, na het uit- en weer aanzetten ook net iets sneller dan bv tot gisteravond???
Maar was dat ook de oorzaak van het probleem?
Het zal toch niet zo zijn dat Samsung bewust toestellen kan laten uitvallen op een bepaald moment.
op 19-04-2020 01:31 PM
hallo,
Misschien hier niet helemaal juist met m'n vraag maar ( ben net hier beland) mijn A5 2016 kan ik wel sim ontgrendelen maar geeft keer op keer 'onjuist tekenpatroon'om verder in te loggen.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?
Alvast dank
Daan
op 20-04-2020 09:51 AM
@Dar-2020, probeer eens de volume - en de powerknop ingedrukt te houden tot het toestel opnieuw opstart. Dan nog eens je patroon invoeren. Lukt het dan wel?