Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

WPS functie is er niet op S9+

(Onderwerp aangemaakt op: 23-02-2019 04:33 PM)
12180 Weergaven
Kremdelakrem87
Explorer
Opties

Waarom is er geen wps functie meer op de S9+ terwijl op de S7 Edge wél heeft ?? Ik kan niet meer op een router verbinden via WPS knop alleen maar wachtwoord invoeren. 

0 Likes
3 Antwoorden
Oplossing
SjorsK
Maestro
Opties

Het zal er vast en zeker mee te maken dat WPS onveilig is en makkelijk is om te hacken :smiling-face: Persoonlijk zal ik WPS actief afraden en aanraden om het uit zetten.

Tenzij iedereen toegang mag hebben tot je netwerk :winking-face: 

Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Wat @SjorsK zegt klopt helemaal. Ter aanvulling, het is niet eens Samsung die deze optie heeft weggehaald, maar Google heeft sinds Android Pie WPS ondersteuning stopgezet.

Ondanks dat WPS voor Wi-Fi Protected Setup staat, is WPS helemaal niet zo protected als het klinkt. Ik sluit me aan bij Sjors dat je deze optie beter op je router helemaal uit kunt hebben staan.

kevin-sig
Kremdelakrem87
Explorer
Opties

Aha ! Okej dan ! Nou , als iedereen toegang heeft tot mijn netwerk dan ben ik open en bloot 😄😄 en dat is zeker niet de bedoeling!
Maar ik heb WPS push en die gaat na paar seconden na indrukken uit. Ik gebruik dat alleen aan als ik bijvoorbeeld een repeater wil verbinden met de router. Maar ik zet m zelf ook voor de zekerheid uit.
Hoe ik dus met mijn telefoon op kwam met WPS functie is dat ik mijn zus wilde helpen om een repeater in te stellen bij haar thuis en wilde het wifi sterkte testen of alles werkt. Kon ik dus niet verbinden met de router met WPS knop. De PSK wachtwoord werdt al veranderd van de standaard PSK die op de router staat. Dus ik moest toch maar vragen voor de wifi wachtwoord.

Maar weer wat geleerd iig ! Dacht ook dat WPS veilig zo (moeten) zijn omdat wifi protected setup is wat de afkorting eigenlijk was maar het is idd wel te makkelijk gemaakt. 

0 Likes