Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Wifi traag op de samsung s20 5g

(Onderwerp aangemaakt op: 10-09-2020 09:42 AM)
7196 Weergaven
Fipoow
Explorer
Opties

Sinds een maand heb ik de samsung s20 5g variant. Echter merk ik dat zowel het wifi signaal als het mobiele signaal erg slecht is met dit toestel. De eerste 2 dagen was het perfect, echter nu niet meer.

Op wifi haal ik slechts 30mbps terwijl ik met mijn oude samsung s8 en alle andere apparaten in huis 200+ mbps haal.

Het signaal op de s20 voor mobiel netwerk is ook maar 1 of geen streepjes, terwijl dit op de samsung s8 4 streepjes is.

Als ik nu kijk op internet lijken meer mensen hier last van te hebben, reddit forum staat vol ermee. Is er enig idee of dit opgelost kan en gaat worden met een software update? 

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Fipoow
Explorer
Opties

Met en zonder hoesje, same issue.
Maar na heel wat zoeken in alle klachten hierover online heb ik bij reddit de oplossing gevonden, het is toch echt een software dingetje.  Instellingen -> verbindingen -> wifi -> 3 puntjes -> geavanceerd -> Verdachte netwerken detecteren uitschakelen.

Daarmee is het opgelost zit nu weer op 180mbps of hoger

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
bjorn-boxstart
First Poster
Opties

Ik heb dezelfde problemen op de S20 FE 4G gehad. De instelling voor verdachte netwerken is bij mij niet beschikbaar, maar in Reddit stond een tip over wijziging van het type MAC adres dat gebruikt moet worden. Na deze te hebben aangepast naar 'Van toestel' is mijn snelheid van 20Mbps naar 180Mbps gegaan. Dat is ook wel het maximale wat ik met mijn verbinding kan halen op andere apparaten.

https://www.reddit.com/r/Galaxy_S20/comments/g8f0iq/s20_ultra_wifi_issues/fpc2swx?utm_source=share&u...

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

27 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Heb je er een hoesje omheen? Probeer het eens zonder hoes. Anders aanmelden voor reparatie.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Oplossing
Fipoow
Explorer
Opties

Met en zonder hoesje, same issue.
Maar na heel wat zoeken in alle klachten hierover online heb ik bij reddit de oplossing gevonden, het is toch echt een software dingetje.  Instellingen -> verbindingen -> wifi -> 3 puntjes -> geavanceerd -> Verdachte netwerken detecteren uitschakelen.

Daarmee is het opgelost zit nu weer op 180mbps of hoger

Jimboo84
Black Belt 
Opties

@Fipoow 

Dit heeft het probleem bij mij ook opgelost. Ik zit op een 780 Mbps plots 

S20 Ultra hier.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Thanks voor de tip! 👍

rsz-846676
0 Likes
B10Maestro
First Poster
Opties
bij mij stond dat al uitgeschakeld. maar wifi is nog steeds traag. loopt telkens vast als ik even op YouTube videos kijk of als ik aan het bellen ben via WhatsApp verbreekt de verbinding steeds. dat terwijl verbinding uitstekend is en ik dit voorheen nooit had. iemand help???
0 Likes
EsmaO
Samsung Benelux
Opties

Hi B10Maestro,

Ervaar je dit alleen met jouw Wi-Fi verbinding thuis of ook met andere Wi-Fi netwerken? 

0 Likes
B10Maestro
First Poster
Opties
alleen met mijn wifi thuis ook alleen op mijn telefoon,
0 Likes
EsmaO
Samsung Benelux
Opties

Bedankt voor de informatie, @B10Maestro. Heb je al geprobeerd om de netwerkinstellingen van je toestel te resetten? Je doet dit via: Instellingen > Algemeen beheer > Resetten > Netwerkinstellingen resetten.

0 Likes
B10Maestro
First Poster
Opties
dit heb ik geprobeerd, maar lukt nog steeds niet
0 Likes