Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Weinig kleuren videos bij versturen via Whatsapp

(Onderwerp aangemaakt op: 28-02-2021 09:20 PM)
1937 Weergaven
Alkmaar123
First Poster
Opties
Heeft er iemand ook gemerkt dat de kleuren van de video's die je zelf gefilmd hebt vervagen wanneer je het verstuurd via WhatsApp? Met andere Samsung S9 en s20 heb ik dit niet
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Kipke
Journeyman
Opties
Hoi Martijn, bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels het probleem gevonden. Het zit hem in de HDR10+ functie onder geavanceerde opname opties bij video. Whatsapp ondersteund deze functie (nog) niet. Video's opgenomen met de HDR10+ functie aan worden na het uploaden in whatsapp zonder veel kleur weergegeven. Zet je deze functie uit is er niets aan de hand.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
8 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond, WhatsApp verkleint foto's en video's dat is ook waarschijnlijk de oorzaak dat de kleuren een beetje vervagen.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Alkmaar123
First Poster
Opties
Het is niet een klein verschil. Maar echt bijzonder groot. Ook verklaart dat niet dat dit bij een ouder en een nieuwer model niet gebeurt.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Alkmaar123,

Welkom op de Community.

Deel eens wat voorbeelden, anders blijft het voor ons ook gissen 😉

Maak je de video trouwens via Whatsapp of via de Camera app? En is het toestel up-to-date?

rsz-846676
Alkmaar123
First Poster
Opties
Ik kan hier geen video's delen dan maar screenshots. Het blijkt aan de whatsapp van de S10 te liggen. Als je de video vanaf die whatsapp deelt krijg je foto 1 als ik dezelfde originele video deel via mijn s20 whatsapp dan krijg je foto 2. Heel raar

Screenshot_20210305-200734_Gallery.jpg

Screenshot_20210305-200750_Video Player.jpg

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hopelijk zal dit met een update van de WhatsApp-app worden opgelost. Omdat zowel de S10 als S20 beide een andere scherm gebruiken kan dat de kleurweergave ook beïnvloeden.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Kipke
Journeyman
Opties
Ik heb dit probleem ook met mijn S20 Plus. Nadat ik een video heb geupload naar whatsapp is het bijna een video in grijstinten. Weet iemand toevallig al wat dit probleem is?Screenshot_20220816-193752_WhatsApp.jpgScreenshot_20220816-193738_Gallery.jpg
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wanneer je video's en foto's doorstuurt via WhatsApp worden deze aangepast en gecomprimeerd. Wij hebben hier verder geen invloed op, je kan dit dan het beste voorleggen bij de app ontwikkelaar. Een andere mogelijkheid is misschien om te kijken naar een andere manier van het doorsturen of delen van je media bestanden.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Oplossing
Kipke
Journeyman
Opties
Hoi Martijn, bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels het probleem gevonden. Het zit hem in de HDR10+ functie onder geavanceerde opname opties bij video. Whatsapp ondersteund deze functie (nog) niet. Video's opgenomen met de HDR10+ functie aan worden na het uploaden in whatsapp zonder veel kleur weergegeven. Zet je deze functie uit is er niets aan de hand.
0 Likes