op 03-06-2021 03:55 PM
Op 18 april een S21 via Belsimpel aangeschaft mede door de aantrekkelijke promo van Galaxy Buds Pro. In de bevestigingsmail van Belsimpel stond niets vermeld over de voorwaarde dat er naast de factuur ook een foto van de doos bijgeleverd moest worden; dit werd pas duidelijk bij het promo-registratieformulier van Samsung zelf. Deze doos is inmiddels weggegooid.
De niet-professioneel ogende klantenservice van Samsung verschuilt zich rigide achter de regels (letterlijk gehoord 'regels zijn regels') en zegt de aanvraag van de buds hierdoor af te keuren. Het bewijs van de factuur waarin de IMEI en EAN-codes nota bene in vermeld staan zou toch voldoende moeten zijn? Als klap op de vuurpijl werd mij medegedeeld dat het niet mogelijk was om via de klantenservice een klacht in te dienen. Deze community komt volgens mij het dichtst in de buurt van een klachtencentra.
Het in bezit moeten hebben van een doos anno 2021 om te bewijzen dat jij de eigenaar van de telefoon bent klinkt mij onredelijk. Ook de klantenservice van Belsimpel kon deze logica niet volgen.
Is er een manier om alsnog de buds te krijgen waar ik voor betaald heb en recht op heb?
op 04-06-2021 08:20 AM
op 04-06-2021 04:05 PM
Gewoon PHN.
Daarnaast lijkt mij de vraag niet relevant. De probleemstelling gaat er niet om dat Samsung mij earbuds weigert te geven doordat ik een telefoon heb die niet bedoeld is voor de Nederlandse markt. Samsung weigert de earbuds te leveren, omdat zij menen dat enkel een factuur (inclusief IMEI en EAN-code), een foto van de sticker achterop de telefoon (met IMEI) en een bevestigingsmail van Belsimpel dat ik inderdaad deze telefoon met promo-actie bij hen heb aangeschaft niet voldoende is om fraude tegen te gaan. De klantenservice verschuilt zich achter deze regels en denkt nul mee met het individu. Met twee klikken op de knop zou Samsung moeten kunnen achterhalen dat er nog geen earbuds zijn aangevraagd op dit factuurnummer.
op 04-06-2021 04:13 PM
op 04-06-2021 04:20 PM
Dan zouden mijn pijlen inderdaad op Belsimpel gericht moeten zijn. Mijn onbegrip zit 'm in het feit dat de regel van het meesturen van een foto van de EAN-sticker anno 2021 niet nodig hoort te zijn. Het riekt naar een sluw trucje om minder promotie te hoeven uit te keren. De logica van de regel die ik steevast de afgelopen dag heb teruggekregen van de klantenservice is George Orwelliaans: 'want het staat in de regels'.
op 07-06-2021 11:25 AM
Hi @koelkast2,
Welkom op de Community.
Naast het feit dat je de doos niet meer hebt, is de uiterste registratiedatum voor deze promotie ook verstreken.
Om die reden kan ik je helaas niet verder helpen. Wel mag ik je tegemoet komen bij de aanschaf van een nieuw paar Buds. Mocht je daar interesse in hebben, dan kun je mij een privebericht sturen 👍
op 07-06-2021 12:01 PM
De actie is dit weekend inderdaad verlopen. Exact de reden waarom ik voor het weekend hele dagen met de klantenservice in gesprek ben geweest en uiteindelijk op deze community ben gestuit.
Ik ging niet akkoord met de uiteindelijke conclusie van de klantenservice: 'wacht u maar eerst het oordeel van de promotie-afdeling over twee weken af, misschien zijn ze coulant', omdat je er ***** kan zeggen dat dan het excuus zal zijn: 'de actie is verlopen'. En zo geschiedde...
Belsimpel heeft vrijdag zelf getracht contact op te nemen met de klantenservice van Samsung, zonder succes.
Het voorstel op met korting alsnog earbuds te ontvangen, terwijl ik deze gratis zou horen te krijgen, is nog steeds een oplossing waar Samsung de winnaar is en extra centen verdient. Zonder juiste compensatie is het na 12 jaar Samsung voor mij wel klaar met dit bedrijf.