op 20-12-2021 10:23 PM - laatst bewerkt op 10-05-2022 07:39 AM door MartijnK
op 24-01-2023 10:44 AM
op 24-01-2023 10:49 AM
op 24-02-2023 01:38 PM - laatst bewerkt op 24-02-2023 01:56 PM door MartijnK
Hallo,
Ik heb sinds gisterenavond precies hetzelfde probleem. Update gedaan en geen 4g meer dus kan buitenshuis niet bellen of gebeld of gebeld worden en vliegtuigmodus blijft inderdaad lichtblauw staan.
Ik heb de netwerkinstellingen gereset, veranderd niks. APN instellingen gecheckt, ook niks. Op allerlei manieren opgestart, sim erin, sim eruit etc...geen succes. Opgestart in veilige modus en als ik wifi aan heb, kan ik de vleigtuigmodus aan en uitzetten maar zodra ik de wifi uitzet, wordt het vluigtuigje weer lichtblauw en kan ik er niks mee.
Updates zouden moeten helpen en niet dit gezeik moeten opleveren. In december na een update was mijn telefoon ook al gecrasht (ging niet meer aan) dus weg moeten brengen voor een hard reset waarbij al mijn fotos etc van de afgelopen 1.5jaar verloren ben (eigen schuld natuurlijk omdat ik geen back up had, maar toch zwaar *****). Nu wel een back up gemaakt voor deze update en krijg je weer ander gedoe.
Wat kan ik nog doen om dit te verhelpen? Bij het zoeken in instellingen zag ik nog wel dit bij info telefoon->statusgegevens->status SIM-kaart:
Status mobiel netwerk staat op verbroken. Kan dat het probleem zijn of komt dat doordat de vleigtuigmodus aanstaat? volgens mij staat het er ook als ik op wifi zit en dan de vliegtuigmodus wel uit kan zetten.
HELP!!!
op 24-02-2023 02:02 PM
Staat er misschien een nieuwe update klaar? Zonder Wi-Fii zal dat wat lastig zijn op het toestel zelf maar dit kan ook via Smart Switch en een PC nagekeken en geïnstalleerd worden.
Om wat voor telefoon gaat het? Omdat je zelf al een hoop heb gedaan en dit geen verschil heeft gemaakt is het ook belangrijk om hier een foutrapport over in te dienen via de Members-app. Mijn collega's van het R&D team krijgen hier dan een beter beeld van en kunnen dit verder onderzoeken. Wanneer dit met een update vanuit ons kan worden opgelost wordt deze ook zo snel mogelijk uitgerold.
op 24-02-2023 02:28 PM
Hoi Martijn,
Ik had inderdaad een foutrapport ingediend een half uurtje terug en na het zien van jou bericht ben ik gaan kijken voor een nieuwe update en die stond er inderdaad. Geen idee of die er al stond of dat het naar aanleiding was van mijn foutrapport, maar heb de update gedaan en heeft niks veranderd.
Ik heb een galaxy A52
op 24-02-2023 02:40 PM
Wanneer je dit ook na de update nog steeds ervaart kan je hier ook wederoom het beste een foutrapport over indienen. Je hebt al een hoop geprobeerd om dit op te lossen 👍 Helaas nog niet met het gewenste resultaat.
Misschien wat rigoureus maar wellicht dat het terugzetten naar de fabrieksinstelling met een schone installatie uitkomst kan bieden. Maak wel eerst een goede back-up van je telefoon en vergeet WhatsApp daarbij niet 😇 Stel je telefoon vervolgens als nieuw in en zet alleen een back-up terug van je contacten en media bestanden, stel je apps één voor één in vanuit de Google Play Store en Galaxy Store.
Groeten,
Martijn
op 24-02-2023 03:38 PM
bedankt voor je snelle reactie.
ik heb inderdaad weer een foutrapport ingediend en hoop dat ik daar snel reactie op krijg. Misschien dat ik morgen even langs de samsung winkel ga om te kijken of ze iets kunnen doen.
die fabrieksinstellingen reset ben ik altijd een beetje bang voor dus die doe ik liever echt pas als ik alles heb geprobeerd en probeer ik nog even uit te stellen
op 24-02-2023 09:08 PM
Ik heb zojuist mijn simkaart in een andere telefoon gedaan en daar werkte alles gewoon dus simkaart is goed en het ligt echt aan die update doe iets heeft gedaan in de telefoon zelf
op 27-02-2023 08:06 AM
op 05-03-2023 12:35 PM