Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Vingerafdruk werkt niet meer na update. OPGELOST!!! OF TOCH NIET :(

(Onderwerp aangemaakt op: 07-09-2022 05:35 PM)
1392 Weergaven
MilkProdigy
Journeyman
Opties
Dag allemaal,

Sinds een week heb ik een Galaxy s21 Ultra (nieuw gekocht) in bezit. Ik heb hierop een Whitedome beschermglas gedaan. Daarna alles over gezet ed, maar ook mijn vingerafdruk toegevoegd. Zoals op veel filmpjes op YouTube te zien, werkte mijn vingerafdruk perfect. Ontgrendelde bijzonder snel voor een vingerafdrukscanner in het scherm. ( ik had altijd een s9 plus met vingerafdrukscanner aan de achterzijde die razendsnel is)

Nu heb ik gisteren avond mijn s21 ultra geüpdate naar One UI, android 12, baseband versie G998BXXU5CVH7 van 12 augustus en nu doet mijn vingerafdrukscanner precies niets. 

Hij geeft bij het ontgrendelen diverse meldingen, maar vooral "bedek het volledige scanvlak" (of woorden van gelijke strekking) en "druk harder".
Ik krijg hem met geen mogelijkheid ontgrendeld.

Nu dacht ik dat dit niet heel erg zou zijn, omdat ik ook gewoon met een ww of pincode kan ontgrendelen, maar nu ik de telefoon een dagje gebruik zonder vingerafdruk scannen kom ik er achter dat ik wel heel veel apps (bank, telecomprovider etc) gebruikte waarbij ik die vingeafdrukscanner wil gebruiken.

Zijn er mensen die hetzelfde ervaren? Mijn aanraakgevoeligheid is omhoog gezet, oude vingerafdrukken verwijderd en opnieuw toegevoegd. Wat op zich ook wel weer gek is, omdat ik dus wel vingerafdrukken kan toevoegen, maar vervolgens niet kan gebruiken.
Iemand nog andere tips?

Ik hoop dat het snel opgelost kan worden, want dit is toch echt wel een gemis voor zo'n toestel.

Dank jullie wel alvast!
0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MilkProdigy
Journeyman
Opties
Onwijs bedankt voor de snelle reactie. Helaas kan ik de term biometrics niet vinden in de lijst van systeemapps. Ik heb de lijst bekeken en zie ook niet iets wat het wel kan zijn.
Kan het onder een andere naam staan?

Update: Ik zag dat de update die ik gisteren had geïnstalleerd wederom beschikbaar was. Heel bijzonder omdat ik het versienummer gecheckt had en deze was hetzelfde.
Desondanks geïnstalleerd en het werkt weer!!! Lijkt dus een bug te zijn geweest. Ik ben weer helemaal blij.

Nog bedankt voor het meedenken en de snelle reactie.

Greetz.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties
Goedenavond,

Ga eens naar instellingen > apps > systeemapps weergeven > zoek biometrics op dit kun je in het zoekveld intypen en dan krijg je 1 resultaat.

Opslag > gegevens wissen > toestel herstarten.

Werkt het hierna weer?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Oplossing
MilkProdigy
Journeyman
Opties
Onwijs bedankt voor de snelle reactie. Helaas kan ik de term biometrics niet vinden in de lijst van systeemapps. Ik heb de lijst bekeken en zie ook niet iets wat het wel kan zijn.
Kan het onder een andere naam staan?

Update: Ik zag dat de update die ik gisteren had geïnstalleerd wederom beschikbaar was. Heel bijzonder omdat ik het versienummer gecheckt had en deze was hetzelfde.
Desondanks geïnstalleerd en het werkt weer!!! Lijkt dus een bug te zijn geweest. Ik ben weer helemaal blij.

Nog bedankt voor het meedenken en de snelle reactie.

Greetz.
MilkProdigy
Journeyman
Opties
Op de een of andere manier was ik iets te snel enthousiast. Helaas blijft mijn telefoon aangeven: "bedek de hele vingerafdruksensor", "druk harder" en "vingerafdruk komt niet overeen".

Ik snap niet waar het vandaan komt. Mijn vingers is niets mee, in de zin dat mijn vingerafdruk er goed uit zien, mijn vorige galaxy s9 plus (weliswaar ander soort sensor) geeft nooit problemen. Het toevoegen van een nieuwe vingerafdruk gaat moeiteloos, maar daarna lijkt hij het niet te doen.

Dit kwam na de laatste update, want net nieuw uit doos heb ik pas de volgende dag de update uitgevoerd en op de oude software had ik nergens problemen mee.

Ik hoop dat Samsung hier naar kan kijken en kan fixen indien er meer mensen last van hebben. Het is wel erg vervelend.

Als iemand nog andere tips heeft, dan hoor ik het graag.

Ik heb alle vingerafdrukken al meerdere keren verwijderd en opnieuw toegevoegd. Dus daar los ik het niet mee op.

Bedankt alvast
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dit is inderdaad erg onhandig. Zelf heb ik zowel mijn linker als rechter duim ingesteld en tijdens het scannen van mijn afdruk heb ik ook constant gewisseld tussen mijn linker en rechter duim 😉 En draai je telefoon ook een stukje na elke scan.

Heb je een screenprotector geplaatst? Ook kan je via de Samsung Members-app het één en ander testen. Open de Members-app en ga naar Ondersteuning, kies hier voor Diagnoses en selecteer de vingerafdruksensor-test. Hoe is het resultaat hier?

 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
MilkProdigy
Journeyman
Opties
Bij diagnose lijkt het hetzelfde euvel. De ene keer zegt hij "actie vereist" de andere keer zegt hij dat de werking normaal is.

Ik heb ook maar even dat aanraakscherm getest door alle blokjes te kleuren door er overheen te gaan. Hier geen problemen.

Ik heb natuurlijk een glasscherm over mijn scherm, maar zoals in de eerste post werkte alles goed voor ik de update uitvoerde. Alsof de vingerafdruk wat strenger is geworden😂.
Ik lach wel omdat ik er nu niets aan kan veranderen, maar ik baal er wel enorm van. Heb bij contactloos betalen al de nodige moeilijkheden mogen ervaren en dat is gewoon balen!

Ik heb idd ook zowel links als rechts toegevoegd en noodgedwongen wissel ik ook af, maar doorgaans gebruik ik alleen rechts. Die ik overigens twee keer heb toegevoegd om de kans te vergroten dat de sensor hem wel pakt.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Er bestaat ook een goede kans dat je screenprotector hiervan de oorzaak is. Verwijder deze en stel je vingerafdrukken opnieuw in, heb je droge handen vet ze dan een beetje in met een dag creme 😉

 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
MilkProdigy
Journeyman
Opties
Mwah, dat is niet echt een optie. Ik ben erg zuinig op mijn spullen, dus er zit een goede (maar kostbare) screenprotector op die ik er niet zomaar afhaal. Tenslotte werkte het perfect tot de update. Hoop gewoon (voor hun natuurlijk niet) dat er meer mensen last van hebben en dat met een volgende update er iets aan gedaan kan worden. Tot die tijd maar even schipperen.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Houd het in de gaten en mochten we je nog ergens anders mee kunnen helpen dan horen we het ook graag van je!

 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Members_oMBa7xt
First Poster
Opties

Beste Martijn,

Opgelost.

 

0 Likes