Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Telefoon doet raar na update

(Onderwerp aangemaakt op: 16-01-2024 05:36 PM)
7094 Weergaven
marjoleintje
Apprentice
Opties
Sinds de update van gisteren doet heel mijn telefoon raar 
Apps werken slecht , en telefoon doet doet raar.

Heb al opnieuw opgestart maar dat werkt niet. 

Ik wil graag de update ongedaan maken, hoe doe ik dat?
11 Antwoorden
Neo001
Legend
Opties

Het is helaas niet mogelijk om de update terug te draaien. Probeer een zachte reset uit te voeren door de volume omlaag + aan/uit-toetsen ingedrukt te houden totdat de telefoon opnieuw opstart. Gebruik de Good Guardians > Galaxy App Booster om de apps te repareren.

Als dit niet werkt, probeer dan de systeemcachepartitie te wissen. De stappen staan ​​vermeld in de onderstaande link.

https://www.sammobile.com/samsung/galaxy-s21/wipe-cache-partition/

Als niets werkt, is de laatste optie het resetten van de telefoon.

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond @marjoleintje,
Wat vervelend om te horen dat het na de update niet zo fijn gaat allemaal. Helaas kun je op de officiële manieren een update niet terugdraaien maar ik denk niet dat het per se aan de update ligt. Waarschijnlijk is er iets niet goed gegaan tijdens het updaten.
Zou je het toestel eens kunnen opstarten in veilige stand? https://bit.ly/2JQrwvP
Werkt het daar wel goed? Dat is een hele belangrijke vraag want als het daar wel goed werkt is de oplossing simpel, een fabrieksherstel. Mocht het daar nou ook slecht werken dan kun je een afspraak maken bij een servicepunt zodat ze Android opnieuw kunnen installeren.
In dat geval is een backup maken wel wijs.
Ik doe dat altijd zo:
Sluit de telefoon aan op een computer / usb opslag / externe hardeschijf.

Open de mijn bestanden app of via deze computer > telefoon > interne opslag. Je kunt alle mappen die jouw data hebben kopieren en er zo een backup van maken, vooral de map DCIM deze bevat al je foto's en video's van je camera.

In de Contacten app kun je via instellingen de Contacten exporteren. Dan krijg je een .vcf bestandje, deze kun je ook naar de pc kopieren en later op het nieuwe toestel zetten en dan importeren in de Contacten app.

- Whatsapp backuppen via de Cloud > dit kun je terug vinden in de instellingen van Whatsapp.

Ik hoop dat het zo goedkomt😋
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @marjoleintje ,

Is je probleem inmiddels opgelost met de tips van @Patrick ?

signatureee
Groet, Dick

Kim_00_
First Poster
Opties

Helaas heb ik dit nu ook voor de 2de keer.. Eerste update was halverwege januari en was totaal onbereikbaar. Kon alleen bellen via wifi... Na de de volgende update (2 weken later) deed deze het gelukkig weer. Nu eind februari weer een update gehad, die ging goed. Nu vorige week een update melding binnen gekregen, zojuist geïnstalleerd en het is weer raak.... Het ligt echt aan de update/telefoon, want als je de sim kaart eruit doet en in een andere telefoon doet, doet deze het wel. Dus hopen dat de volgende update snel komt/volgt... Hoop dat samsung hier wel aan gaat werken, want dit is natuurlijk niet de bedoeling...

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Kim_00_ ,

Bedankt voor jouw bericht. Wat voor soort klachten ervaar je? Via onze Samsung Members-app kun je ook een foutrapport indienen. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan een log van jouw telefoon en krijgen hier een beter beeld van. Hiermee kunnen zij dit verder onderzoeken en nagaan of dit met een update kan worden opgelost, Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Met groet,

Ajay

Community Manager
Members_E17Q2fI
Apprentice
Opties

Gisterennacht werd er een update gedaan... vanochtend telefoon (S9) uit.... en sindsdien gaat ie nat opstarten na max 1 minuut vanzelf uit... gebruik de S9 omdat mijn S22 ook problemen had na een update ( die gaat aan en uit en duurt soms 10 minuten voor hij aan blijft..) Dat men mij niet komt zeggen dat het NIET aan een update ligt. De S22 is nu in " reparatie", gelukkig nog in garantie... DIt was mijn laatste Samsung...

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor de informatie Members_E17Q2fI,

Lukt het om het toestel op te starten via de Recovery menu? Zet hiervoor het toestel eerst uit. Houd vervolgens de knoppen Volume Up, Power, en Home/Bixby ingedrukt tot dat je het Android logo ziet. Wanneer je in de Recovery menu zit selecteer Wipe cache partition. Wanneer dat gebeurt is selecteer dan Reboot system na. Laat weten of het gelukt is.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
daaag
First Poster
Opties
Vandaag de nieuwe update op de S21 gedaan naar 6.1 en Spijt van . Niks werkt meer normaal. Toestel laad niet meer . Word mega warm. Opent internet traag tot niet.. bedenk je goed voor je deze update er op gaat zetten. !
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @daaag,

Bedankt voor jouw bericht en feedback. Heb je geprobeerd het cachegeheugen te verwijderen via het Recoverymenu? Als dit niet het geval is, schakelt jouw toestel uit en houd je de knoppen Volume omhoog, Aan/uit en Home/Bixby ingedrukt totdat je het Android-logo ziet. Na een paar seconden wordt de Recoverymenu opgestart. Selecteer  'Wipe cache partition'' en daarna 'Reboot systeem now'.

Je kan ook via onze Samsung Members-app een foutrapport indienen, open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning. Scroll je dan iets naar beneden, dan zie je de optie staan om een Foutrapport in te dienen. Mijn collega's kunnen dit dan verder onderzoeken en nagaan of dit met een update vanuit ons kan worden verholpen.

Met groet,

Ajay 

Community Manager