Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

standen en android 13

(Onderwerp aangemaakt op: 25-09-2023 05:12 PM)
1302 Weergaven
Members_rr1JDdZ
Journeyman
Opties

Sinds een week heb ik de upgrade naar Android 13 op mijn telefoon, met o.a. de mogelijkheden van standen en routines. Ik heb een slaapstand ingesteld, tussen 23:00 en 8:00 uur waarin ik niet gestoord word. Handig dat alle geluiden dan gedempt worden.

Ik heb een uitzondering gemaakt voor twee apps: de klok en WhatsApp.

Ik vind de telefoon vreemd reageren op deze uitzonderingen. Ik krijg wel een melding als er een WhatsApp bericht binnenkomt, maar als ik een voice bericht wil afluisteren is dat onhoorbaar. Dan moet ik eerst niet storen uitschakelen om geluid te hebben. Waarom? Ik maak toch een uitzondering voor WhatsApp?

Nog gekker is het als ik een alarm instel met de klok. Het alarm gaat wel af, maar zonder geluid. Wat is het nut van een alarm zonder geluid? Ook hier geldt: ik geef een uitzondering op, dan moet de app toch volledig functioneren.

Hoe kan ik in de slaapstand een uitzondering opnemen voor bepaalde apps, zodat zij ook hoorbaar zijn?

0 Likes
9 Antwoorden
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Wat de slaap stand doet is ook al het geluid uit zetten, daarom krijg je ook in eerste instantie geen geluid als je dingen opent. 

Wat kan je doen:
- Ga naar de klok op je telefoon -> tabblad alarmen -> 3 puntjes rechtsboven-> instellingen -> zet het vinkje alarmen dempen bij systeem geluid uit. 
- veeg je notificatiebalk naar beneden -> zoek niet storen in de lijst en houd ingedrukt-> zet bij "app-meldingen" Whatsapp aan en zet bij "alarmen en geluiden" alarmen en media aan

Members_rr1JDdZ
Journeyman
Opties

Bedankt voor je reactie en het meedenken. Ik heb naar je suggesties gekeken.

- De instelling "alarmen dempen bij systeemgeluid uit" heb ik gewijzigd, maar dit had geen effect. Ik denk dat dit alleen werkt als de telefoon op 'stil' of 'trillen' staat. 'Niet storen' heeft meer prioriteit, daar komt het alarm niet doorheen.

- Ik kan de instellingen bij 'niet storen' inderdaad minder streng maken, zodat alarmen en mediageluiden wel doorkomen. Maar ik wil 'niet storen' ook gebruiken tijdens bv. een concert als echt niets hoorbaar moet zijn. Daarom laat ik die instelling liever op alles dempen staan.

Ik had gehoopt met de slaapstand een uitzondering voor 'niet storen' te kunnen maken, maar dat lijkt niet mogelijk te zijn. Ik heb geprobeerd een nieuwe stand te maken, met 'niet storen' en als uitzondering mediageluiden aan, maar dat werkte niet.

Wellicht werkt een stand met geluid op 'stil' zetten en dan mediageluiden aanzetten wel, maar ik wil ook een uitzondering hebben om gebeld te kunnen worden door bepaalde personen. Die instelling lijkt alleen mogelijk bij 'niet storen'.

Kortom: ik denk dat wat ik wil niet mogelijk is met standen en routines, helaas.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_rr1JDdZ, goedemorgen.

Om welke stand gaat het precies? Je hebt het over niet storen en de slaapstand. 

Het klopt inderdaad dat er geen media wordt weergegeven in de Niet storen stand, wel kan je een uitzondering instellen voor een notificatie. Hoe heb je de slaapstand precies ingesteld staan? Maak hier anders een schermafdruk van en deel deze met ons, dan kijken we met je mee.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Members_rr1JDdZ
Journeyman
Opties

Instellingen van de slaapstandInstellingen van de slaapstand

Beste Martijn,

In de slaapstand wordt 'niet storen' ingeschakeld, met een uitzondering voor één persoon en WhatsApp. Ik krijg inderdaad wel een notificatie als er een bericht komt, maar om een voice bericht te beluisteren moet ik mediageluiden handmatig aanzetten. Ik had gehoopt dat ik dat kon automatiseren, maar dat lijkt niet mogelijk te zijn. Of er moet een mogelijkheid zijn die ik niet ken.

Groeten van Thijs

Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Je kunt het ook eens proberen via bixby routines, zet je bij slaap stand niet storen uit en vervolgens alle voorwaarden aan bij gebruik van bixby routines wanneer slaapstand aan staat.

Ben je hier bekend mee? anders typ ik een uitleg voor je.

Members_rr1JDdZ
Journeyman
Opties

Ik heb inmiddels een andere manier gevonden om mijn probleem op te lossen: ik heb in mijn 'niet storen' profiel mediageluiden aan gezet (dat is geen bezwaar tijdens een concert, omdat je mediageluiden altijd zelf activeert). Nu blijven mediageluiden altijd hoorbaar, ook als de slaapstand is ingeschakeld. Ik zal de komende tijd kijken of het blijft werken zoals de bedoeling is.

Bedankt voor het aanbod om te helpen met Bixby! Op dit moment hoef ik er dus geen gebruik van te maken.

Tinkerbell1
Pathfinder
Opties
Ik heb met de standen routines functie ook proberen, het watch3 of watch4 horloge zijn volgens de voorwaarde leiend, maar dat is het niet als gevolg dat hij eerder in slaap stand gaat dan nodig is zet ik hem uit en daarna handmatig weer aan werken de wekkers niet.
0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Tinkerbell1
Pathfinder
Opties
Het probleem met standen routines werkt zowiezo niet lekker, dus laat ik deze uit als ik ga slapen of alleen op mijn horloge weet nog niet of dat werk. Maar het vervelendste vind ik dat ik geen WhatsApp meldingen meer door krijg op mijn watch4 wel op de watch3 en de galay fit2 deze hebben geen update gehad mijn flip4 en de watch4 wel. Ik heb WhatsApp ook al opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat wie kan mijn helpen?
0 Likes