op 07-07-2020 11:09 AM
Beste samsung.
Sinds de laatste update is spraakinvoer in het Nederlands niet meer beschikbaar. Voorheen was dat wel zo..... Nederlandse staat niet meer tussen de voorkeurstalen.
Hoe kan ik deze functie weer terug zetten ? Ik heb een samsungg s9
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 13-08-2020 10:02 PM
Hoi, sinds vandaag staat hij bij mij ineens weer op Engels. Ik heb opnieuw de door jou genoemde oplossing geprobeerd (die instellingen staan nog goed volgens mij) maar om een of andere reden lukt het me nu niet meer Nederlands terug te krijgen. Ik heb de laatste update niet geïnstalleerd. Juist omdat ik bang was dat de spraak naar taal Nederlands zou verdwijnen. Heb je enig idee wat het kan zijn?
Groetjes Angelique.
op 14-08-2020 01:02 PM
op 05-10-2020 02:33 PM
Ja hij doet het weer. Op Google gezet.
op 05-10-2020 04:38 PM
op 19-10-2020 08:01 PM
hoi Martijn,
deze stappen gebruik ik nu sinds begin van het jaar. Helaas moet ik dat echter elke 3-4dagen opnieuw doen..
Heb jij een oplossing waarbij het schuifje structureel blijft staan?
groet MdB
op 20-10-2020 10:25 AM
Hoi @mmdb, goedemorgen.
Is de software van jouw telefoon verder up-2-date? Deze optie zou wel ingeschakeld moeten blijven staan.
Echter kan het wel zijn dat je dit na een herstart van je telefoon opnieuw moet instellen.
Groeten,
Martijn
op 22-10-2020 08:28 AM
op 22-10-2020 09:59 AM
Hoi Louise, goedemorgen.
Als je gaat naar Instellingen > Algemeen beheer > Taal en invoer > Schermtoetsenbord, welke toetsenborden zijn er hier ingeschakeld en zijn ook de juiste talen geselecteerd?
Groeten,
Martijn
op 24-10-2020 11:23 AM
Hallo Martijn,
Ik heb de updates steeds uitgevoerd, maar het probleem blijft zich hardnekkig voordoen
(vanochtend zag ik aan het microfoon-symbooltje van WhatsApp, dat het weer zover is...ik moet het weer aanpassen)
dus mocht je nog andere suggesties hebben?; graag!!
alvast dank
groet MmdB
op 26-10-2020 11:41 AM
Dat is natuurlijk erg onhandig.
Maak even een back-up van je telefoon en zet de vervolgens terug naar de fabrieksinstellingen. Stel je telefoon in als nieuw toestel en installeer de apps zelf één voor één, je kunt natuurlijk wel de contacten, berichten en foto's terugplaatsen. Via de Google PlayStore kun je terugzien welke apps je voorheen geïnstalleerd had.
Laat je me weten of dit heeft geholpen?
Groeten,
Martijn