Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Notes sync to Microsoft OneNote

(Onderwerp aangemaakt op: 21-01-2021 02:06 PM)
702 Weergaven
sawul62
Voyager
Opties

Betreft: Samsung Notes en synchronisatie met Microsoft OneNote.

Samsung Notes > Settings:

Wanneer ik "Sync to Microsoft OneNote" selecteer vraagt Samsung Notes toegang to contacten.

Dat is okay, allowed.

Volgende vraag, toestaan dat Samsung Notes telefoontjes mag plegen (?)
(make phone calls)

Ik heb daar voorlopig maar even op 'Deny' geklikt. 

Maar je -moet- 'Allow' selecteren, anders kan je niet verder.

Vraag 1: Ik zou graag willen weten: heeft iemand hier Samsung Notes aan Microsoft OneNote gekoppeld?

Hoe werkt dat? Wordt alles daadwerkelijk gesynchroniseert, automatisch?

Vraag 2:  wat staat er in OneNote > File > Options > Save and Backup ?

Vraag 3:  er staat nog zoiets als een Note unlock method. Ik moet mijn Outlook account invoeren + password.

Voorlopig niet gedaan, geen idee wat er dan gebeurt.

Dank bij voorbaat!

SnagIt-21012021 134020.png

-

SnagIt-21012021 132807.png

-

SnagIt-21012021 140128.png

0 Likes
2 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Dag @sawul62,

In omgekeerde volgorde:

Vraag 3 - je moet niet het wachtwoord van je Microsoft/Outlook account, maar van je Samsung account invoeren. Dit is alleen lokaal op je apparaat, omdat je een beveiligde instelling opent. 

Die instelling verandert hoe je beveiligde notities opent. Bijvoorbeeld alleen met een wachtwoord welke je daar ook kan veranderen, of ook met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Vanwege de gevoeligheid van deze instelling dus eerst de verificatie met je Samsung account. 

Vraag 2 - Dat is iets vanuit OneNote zelf. Als je daar iets in wilt veranderen en je krijgt het niet voor elkaar, dan raad ik je aan contact op te nemen met Microsoft.

Vraag 1 - Je kunt zelf kiezen welke mappen je wel en niet wilt synchroniseren. Zo synchroniseer je alleen dat wat je nodig hebt! Dat gebeurt daarna inderdaad automatisch; je hoeft in principe dus niets handmatig te synchroniseren. Wanneer je geen WiFi tot je beschikking hebt, synchronisatie met mobiele gegevens uit staat, en je snel je bijgewerkte notities wilt hebben, dan kun je natuurlijk wel vanuit de instellingen handmatig synchroniseren.

Vraag 0 (?) - De toestemming voor oproepen is helaas een vereiste vanuit Android voor apparaatverificatie. Samsung wilt dit ook graag los hebben, maar kan dit niet op zichzelf veranderen, dat moet vanuit Google. Anders gaan er een hoop apps stuk. Samsung Notes gaat en kan natuurlijk geen oproepen plaatsen, de code daarvoor is niet in de app aanwezig.

kevin-sig
sawul62
Voyager
Opties

Heel hartelijk dank voor de uitgebreide reactie! 
Ik waardeer dit zeer.

Ga e.e.a. vandaag of morgen uitproberen.

Nogmaals dank!

0 Likes