op 19-07-2022 10:17 AM
Ik werk met outlook (op een PC) en deze synchroniseert beide kanten met de Samsung S20, voor wat betreft contacten en agenda (middels 'Microsoft Exchange ActiveSync' = emailadres@outlook.com)
In mijn outlook agenda heb ik verschillende groepen die ik ook in mijn S20 terugvind (en kan selecteren / deselecteren). Synchronisatie beide kanten uit werkt goed.
In mijn outlook contacten heb ik ook verschillende groepen, maar deze zie ik niet in mijn S20. Hierdoor worden alle contacten van de groepen van de PC in de S20 bij elkaar geplaatst.
1) hoe kan ik de verschillende groepen van mijn contacten ook in mijn S20 zichtbaar maken? (dit is mij nog nooit gelukt in het verleden).
2) synchronisatie van contacten werkt niet meer (geen enkele kant op). Hoe kan ik dit oplossen (synchronisatie agenda werkt nog steeds wel goed beide kanten via hetzelfde email adres).
Ik heb dit een keer eerder gehad, maar toen na een update opgelost (vanzelf); maar nu na een aantal updates nog steeds niet opgelost. Wellicht is het een instelling die ik zelf ergens moet maken / wijzigen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 20-07-2022 03:27 PM
Beste MartijnK,
ik heb de oplossing gevonden (zolang hij werkt en blijft werken):
1) nieuwe update van Samsung geïnstalleerd (die elke week verschijnt)
2) de outlook account verwijderd en opnieuw aangemaakt. Zowel de contacten als de agenda synchroniseren nu beide kanten op.
Hopelijk blijft dit zo (ook na toekomstige updates van Samsung).
Bedankt voor het meedenken. Max
op 20-07-2022 10:51 AM
Hi @Max-Utrecht, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!
Open de standaard telefoon app en tik op de 3 puntjes rechtsboven. Selecteer Contacten beheren en kies hier voor contacten synchroniseren, je kan hier ook het Outlook account inschakelen.
In ditzelfde menu heb je ook de optie om contacten te im- of exporteren 😇
Groeten,
Martijn
op 20-07-2022 11:40 AM
Beste MartijnK,
hartelijk dank voor je antwoord.
1) Ik ben bekend met synchroniseren (ook zoals jij het uitlegt); maar als ik dit doe, synchroniseert hij niet met outlook (geen enkele kant op).
Mijn agenda synchroniseert daarentegen wel met dezelfde outlook adres (normaliter synchroniseren agenda en contacten simultaan beide kanten op).
2) ik wil geen contacten im- exporteren naar SIM-kaart of vCard-bestanden.
In mijn contacten (onder 1 outlook account) heb ik verschillende groepen (prive contacten / werk contacten). Deze wil ik graag ook terug kunnen zien in mijn contacten op de telefoon en bepalen wie ik zie (c.q. synchroniseer).
Vergelijk het met de agenda groepen prive agenda / verjaardagen / feestdagen / werk agenda / agenda partner / etc. Met de agenda werkt het wel goed.
Hopelijk heb je voor beide uitdagingen een oplossing.
Met vriendelijke groet, Max
op 20-07-2022 11:47 AM
op 20-07-2022 02:29 PM
Beste MartijnK,
ik heb ondertussen contact gehad met Microsoft en we hebben verschillende dingen getest en bekeken (o.a. dezelfde instellingen die jij ook al aangaf, maar die hebben altijd goed gestaan).
Hieronder de conclusie van Microsoft:
Max, we tried to add new contacts from Outlook application and was able to synchronize it with Outlook webmail. Which means there are no problems with your Outlook application. I have checked some of the articles and many of the Samsung users are also experiencing the same problem. I believe that this issue should be handled by Samsung support, as we have found out that the new contacts we have created from the Outlook application will successfully sync with the webmail.
I highly recommend that you contact samsung support and let them know that you have already contacted us. Let them know that we tried to create a new contacts from the Outlook app and sync them with webmail.
Ik blijf maar hopen dat het na een van de volgende 'updates' dit probleem is opgelost.
Met een andere, oudere Samsung telefoon die niet meer wordt geüpdatet, heb ik het probleem met synchroniseren niet.
Het lijkt dus specifiek voor de Samsung S20 (of alle andere nieuwere Samsungs) te zijn.
Met vriendelijke groet, Max
p.s.: of heb je nog andere suggesties / mogelijke oplossingen?
op 20-07-2022 03:14 PM
Bedankt voor je berichtje. Wat je nog zou kunnen proberen is om gebruik maken van de optie Link to Windows, hiermee maak j een speciale link tussen je Samsung account en Windows account. Maakt dit ook geen verschil dan kan je het beste een foutrapport indienen via Samsung Members-app, dan kunnen mijn collega's van de R&D afdeling dit verder uitpluizen.
Groeten,
Martijn
op 20-07-2022 03:27 PM
Beste MartijnK,
ik heb de oplossing gevonden (zolang hij werkt en blijft werken):
1) nieuwe update van Samsung geïnstalleerd (die elke week verschijnt)
2) de outlook account verwijderd en opnieuw aangemaakt. Zowel de contacten als de agenda synchroniseren nu beide kanten op.
Hopelijk blijft dit zo (ook na toekomstige updates van Samsung).
Bedankt voor het meedenken. Max