Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy verliest verbinding met netwerk.

(Onderwerp aangemaakt op: 17-07-2021 05:18 PM)
12724 Weergaven
tploumen
Voyager
Opties

Na de firmware update van juli verlies ik continu verbinding met internet wanneer ik op een mobiel netwerk zit (heb een T-mobile abonnement). Soms gaat het een tijd lang goed, en dan heb ik weer om de haverklap disconnects.

Wie van jullie ervaart dit ook en wat is de oplossing...?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
tploumen
Voyager
Opties

Ja.

Tip: er gaan geruchten op de Engelse Samsung community dat de update naar One 4.1 het probleem verholpen heeft. Probeer dus eerst de laatste firmware update uit te voeren.

Rapporteer hier even terug of dat je probleem verholpen heeft.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

84 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Heb je de netwerkinstellingen al gereset?

Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties
Misschien is je 3/4/5 g op
0 Likes
tploumen
Voyager
Opties

Goede tip. Ga ik proberen al begreep ik van een Amerikaanse gebruiker dat dit niet gewerkt heeft.

0 Likes
tploumen
Voyager
Opties

Heb een onbeperkt zakelijk abonnement.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Er is een groot verschil tussen Amerika en hier. Ik hoor graag van je hoe het gaat nadat je de netwerkinstellingen instellingen hebt gereset. Mocht het nou terugkomen dan gaan we gewoon andere dingen proberen.
tploumen
Voyager
Opties

Helaas Patrick, probleem duurt voort. Ook in de Safe Modus doet het probleem zich voor.

Aangezien ik ook al de cache gewist heb vanuit de boot loader en het probleem zich voortdoet sinds de juli update ben ik er  100% zeker van dat het probleem daar in zit.

Een reset naar fabrieksinstellingen is voor mij helaas geen optie.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Als je ervan overtuigd bent dat dit door een update gebeurd is moet je even een foutrapport indienen via Samsung Members.

Doe maar even een test, haal je simkaart eruit en stop er een andere in. Komt het probleem dan ook voor?
tploumen
Voyager
Opties

Jij hebt goede ideeën Patrick. Ook dat geprobeerd met de SIM kaart van mijn vrouw (zij heeft Simpel, ik T-Mobile), maar ook dat mocht niet baten. Probleem blijft bestaan. 

Het is niet zo dat ik helemaal geen mobiel internet heb, maar het valt gewoon at random weg op verschillende momenten en verschillende locaties (binnen, buiten, in verschillende steden) om vervolgens een paar seconden laten weer te verbinden.

Ik heb nooit problemen gehad. Dit is echt pas sinds de update van juli. Als jullie ook de update van juli geïnstalleerd hebben kunnen jullie dan de volgende test uitvoeren (om te kijken of het probleem bij jullie zich ook voor doet)...? 

Schakel WIFI uit en typ een willekeurige zoekterm in de zoekmachine (bijvoorbeeld die van Google) en refresh deze zoekterm meerdere keren in 1 minuut tijd. Zal me niks verbazen als bij jullie ook de verbinding een aantal keren wegvalt en dat het jullie gewoon nog niet is opgevallen.

De reden dat ik dit denk is dat mijn probleem elders gerapporteerd is na de juli update en zich zelfs in de SAFE modus voordoet.

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ik heb een S20 Ultra met de laatste update en hier geen problemen. Ik denk dus niet dat het aan de update ligt. Ik denk eerder dan er tijdens de update wat fout is gegaan. Helaas is de enige optie in dat geval een fabrieksherstel.