Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung galaxy s8 zwarte thema slecht voor oled scherm?

(Onderwerp aangemaakt op: 19-08-2018 04:03 AM)
561 Weergaven
Imr
Student
Opties

Ik plaats het bij deze topic, omdat er niks van Galaxy s8 te vinden is. Ik wil een zwarte thema voor mijn Samsung Galaxy s8 downloaden om energie te besparen. Is het slecht om een zwarte thema te hebben voor je telefoon. Heb je dan meer kans op burn-in?

Ik hoop op een snelle reactie.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @Imr,

Goede vraag! Het antwoord is nee; het hebben van een zwart thema verhoogt de kans op inbranding in het scherm niet. Voor inbranding moet een deel van het scherm voor gedurende lange tijd hetzelfde weergeven, ongeacht of de pixels erachter aan of uit staan.

Verder zal in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt een zwart thema ook niet erg helpen voor de batterij. Het thema past alleen de UI aan van de telefoon zelf en van enkele Samsung apps, maar omdat je toch vaak de grootste tijd doorbrengt buiten deze apps, is het effect minimaal. Ik raad je dus vooral aan om een thema te kiezen dat je mooi vindt :winking-face: Voor batterijbesparingstips kun je dit topic nalezen.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
1 Antwoord
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @Imr,

Goede vraag! Het antwoord is nee; het hebben van een zwart thema verhoogt de kans op inbranding in het scherm niet. Voor inbranding moet een deel van het scherm voor gedurende lange tijd hetzelfde weergeven, ongeacht of de pixels erachter aan of uit staan.

Verder zal in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt een zwart thema ook niet erg helpen voor de batterij. Het thema past alleen de UI aan van de telefoon zelf en van enkele Samsung apps, maar omdat je toch vaak de grootste tijd doorbrengt buiten deze apps, is het effect minimaal. Ik raad je dus vooral aan om een thema te kiezen dat je mooi vindt :winking-face: Voor batterijbesparingstips kun je dit topic nalezen.

kevin-sig
0 Likes