op 11-06-2021 01:08 PM
Hallo, ik heb een week geleden een nieuwe Samsung Galaxy S20 FE aangeschaft. In eerste instantie heb ik met SmartSwitch alles uit mijn oude toestel overgezet naar mijn nieuwe toestel. Wel heb ik gemerkt dat mijn batterij sneller op ging dan mijn oude toestel (Galaxy S8).
Op internet heb ik gelezen dat dit kon komen door apps en instellingen die meegaan met SmartSwitch. Dus ik heb mijn toestel op fabrieksintellingen gezet en opnieuw ingesteld. Dit keer heb ik de apps en instellingen met SmartSwitch niet meegenomen. Nu merk ik nog steeds dat de batterij snel leeg gaat.
Ik heb ook geprobeerd om alle media via laptop over te zetten maar helaas werkte die niet (ik zou niet weten waarom).
Ook wil ik hierbij vermelden dat ik nog maar enkele apps heb gedownload op het nieuwe toestel. Dus door te veel apps kan het niet komen.
Wie kan mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!
op 11-06-2021 01:34 PM
op 11-06-2021 01:51 PM
Snel leeglopen is 2 keer per dag moeten opladen terwijl het evenveel gebruikt wordt als mijn andere toestel. Mijn oude toestel heb ik vervangen mede door de batterij. Ik heb reviews gelezen over s20 fe dat deze lange batterijduur heeft. Nu krijg ik een toestel die maar een halve dag mee gaat.
op 11-06-2021 01:55 PM
op 11-06-2021 01:58 PM
Dus er is wel degelijk iets mis met de batterij..
op 11-06-2021 02:00 PM
op 11-06-2021 02:02 PM
Bedankt! Ik zal de verkoper even benaderen
op 12-06-2021 07:13 PM
Hoi,
Toevallig heb ik ook het zelfde probleem, ook deze week nieuwe Samsung s20 fe gekocht. Mijn telefoon was bij het aanzetten maar op 1 % batterij percentage. Dat vond ik al raar. Ook eerst via smart switch alles overgezet, toen weer terug op fabriek instellingen en handmatig de apps erop gezet maar niet zoveel. En nog steeds loopt batterij snel leeg met een uurtje al 20 % kwijt. Zou er een slechte serie tussen zitten? Ga ook terug naar de winkel ermee. Heb juist een nieuwe telefoon gekocht omdat de oude aan vervanging toe was. Benieuwd wat ermee gedaan wordt?
op 14-06-2021 05:21 PM
Goedemiddag @Horozino,
Ben je eruit gekomen met jouw verkoper?
Zo niet, of als je (nog) vragen hebt, dan hoor ik dat graag. Ook als het wel gelukt is, hoor ik dat graag 🙂
op 14-06-2021 05:22 PM
Goedemiddag @Miranda7278,
Omdat je aangeeft dat je het toestel net een week hebt, is dit eigenlijk te kort dag om te zeggen dat er echt iets mis is. Voor de optimale werking van de batterij dient het toestel eerst nog te leren aan de hand van jouw gebruik.
Neem zeker ook de volgende pagina door betreffende de optimalisatie van de levensduur en prestaties van de batterij; https://bit.ly/2TxZTi6
Het kan natuurlijk geen kwaad om (alvast) navraag te doen bij jouw verkoper.
Houd ons op de hoogte en deel ook zeker het een overzicht van jouw batterijverbruik als dit aanhoudt, dan kijk ik graag mee!