Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Peugeot 5008 koppelt niet met mijn Samsung S21 Ultra

(Onderwerp aangemaakt op: 14-02-2022 05:13 PM)
1728 Weergaven
KimR
Journeyman
Opties
Is er iemand die mij kan helpen?
We hebben sinds een week een peugeot 5008 uit 2018. Je zou verwachten dat deze direct kan koppelen met mijn telefoon, maar hij herkent hem niet eens. De auto heeft de nieuwste software update gehad en we kunnen niks aan de telefoon instellingen vinden.
Een andere telefoon die op Android draait pakt hij wel.
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KimR
Journeyman
Opties
Het is uiteindelijk toch gelukt! DEX instelling moest handmatig aangezet worden en ondanks het feit dat we tig kabels hebben geprobeerd, toch nog een nieuwe gekocht en nu werkt het eindelijk!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

14 Antwoorden
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
Dat is heel vervelend. Wat je kunt proberen is om de koppeling geheel te verwijderen vanuit je telefoon en de carkit. Vervolgens reset je via Instellingen, Algemeen Beheer, Resetten, Netwerkinstellingen Resetten alle verbindingen. Let op, al je verbindingen worden gewist, dus ook je wifi verbindingen! Daarna opnieuw proberen te koppelen.Screenshot_20220215-235334_Settings_47209_1644965614.jpg
KimR
Journeyman
Opties
Bedankt voor de reactie, maar dat hebben we al geprobeerd en werkt jammer genoeg niet.
0 Likes
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
En de autoradio ook al eens gereset naar de fabrieksinstellingen?
KimR
Journeyman
Opties
Hebben we ook al gedaan en werkt ook niet.
Niks lijkt te werken en heb al heel wat uurtjes op internet gezocht.
0 Likes
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
Dan is helaas mijn trukendoos om op afstand te helpen, leeg. 😔 Ik hoop dat je nog iets kunt vinden wat wel helpt.
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @KimR, goedemiddag.

Goed dat je ons een berichtje stuurt. Is de update van het autosysteem ook geschikt voor Android 12? Wordt het systeem wel gevonden als je op je telefoon scant naar Bluetooth-apparaten?

Welke Android uitvoering heeft de andere telefoon?

Heb je de netwerkinstellingen ook al eens gereset? Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.

Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.

Kan je de telefoon wel verbinden met een UB kabel in de auto?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
KimR
Journeyman
Opties
Hoi Martijn,

Volgens de dealer is de auto geschikt voor Android 12.
Ik heb net opnieuw alles gereset en promt gaf hij Android Auto aan en direct begin het beeld te flikkeren en verdween de pop up op mijn telefoon en komt het niet meer terug. Wat er in het beeld gezegd werd kon ik niet lezen zo snel als het ging en stopte na een minuutje. Ik krijg het ook niet meer opnieuw in beeld.

Groet,
Kim
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @KimR,

De pop-up kan te maken hebben met de ondersteuning van Android 12 en Android Auto. Maar wordt de auto nu wel of niet gevonden als je op de telefoon scant naar Bluetooth apparaten?

Als ik op de Peugeot site ga kijken zie ik enkel iets staan over een aparte app vanuit de autofabrikant, My Peugeot

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
KimR
Journeyman
Opties
De auto wordt gevonden en ik kan gewoon muziek luisteren.
De app is ook voor de navigatie?

Groet,
Kim
0 Likes