Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Oude onderdelen

(Onderwerp aangemaakt op: 21-09-2023 04:33 PM)
478 Weergaven
Michal34
Apprentice
Opties

Goededag. Ik heb Samsung BENELUX gebeld met vraag over oude onderdelen. Ik wil mijn telefoon repareeren zonder garantie dus offerte van 859€, maar ze hebben gezegd dat ik kan mijn onderdelen mee nemen (oude). Dat is officiele standpunt van Samsung. Service medewerker heeft dat ook iemand gevraagd en antwoord is JA, IK KAN MIJN ONDERDELEN MEE NEMEN (alleen reparatie zonder garantie).
Mijn vraag is, waar kan ik deze informatie in het reglement vinden, wat is officiele standpunt in het bedrijf reglement?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MeanD
Pathfinder
Opties
Helemaal top man, ben blij voor je. Wanneer jij ter plekke aangeeft dat je je spullen weer terug wil kunnen ze daar inderdaad niet omheen. Opsturen wordt een moeilijker verhaal denk ik maar zo is het netjes opgelost. Dus mijn complimenten, dat heb je goed aangepakt! Jij ook een goed weekend!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Ik snap er eerlijk gezegd niks van. Kan je het wat duidelijker proberen uit te leggen?
Stars-Moderator-signature-800x200-2
Michal34
Apprentice
Opties

Ik spreek niet zo goed Nederlands.
Dus. Ik heb probleem met mijn telefoon wat 3 jaar oud is. Offerte voor reparatie door Samsung is 859€. Probleem zit in camera maar ze moeten scherm, batterij, cameras, usb port etc vervangen. 
Dus voor alleen camera ze moeten onderdelen voor 860€ vervangen.
Ik gebeld Samsung BENELUX met vraag "kan ik oude onderdelen (oude scherm, batterij, usb port etc mee nemen omdat reparatie is zonder garantie". En antwoord was JA.
Service medewerker zei dat niet waar is, en dan naar iemand van Samsung gebeld en later zei dat waar is, zonder garantie oude onderdelen zijn mijn eigendom.

0 Likes
SnufDuck
Apprentice
Opties
Je krijgt inderdaad de onderdelen die uit het toestel worden gehaald, bij reparatie niet meer terug retour.

Dit omdat ze vaak refurbished worden.

Dit is bij ieder reparatie centrum het geval of u moet het zelf repareren ( maar daar moet u wel kennis voor hebben ) begin er niet aan als je er niet handig in bent.

MeanD
Pathfinder
Opties
Hij wil zijn oude onderdelen terug na reparatie. Hij zegt dat iemand van de klantenservice hem heeft verteld dat dit kon maar het kan niet volgens de service medewerker die hij daarna sprak.

In een notedop.

Volgens mij kan dat ook niet. Snufduck heeft gelijk denk ik, geen enkel reparatie centrum stuurt je een tweede pakketje met de oude onderdelen retour na reparatie. Je krijgt je telefoon gerepareerd terug en that's it. De oude onderdelen worden niet geretourneerd aan de afzender.
Michal34
Apprentice
Opties

Goedemiddag.
Klein update.
1. Reparatie was in Samsung Experience Store Breda gemaakt.
2. Ik had geen garantie, dus ik ben eigenaar van alle onderdelen (als hebt jij garantie, dan alle onderdelen zijn eigendom van Samsung).
3. In reparatievoorwaarden staat: "Waneer er defecte of niet goed werkende onderdelen zijn vervangen, gaan dit niet terug naar de klant". Betekent dat, goede onderdelen mag ik mee nemen (oude zonder defect).
4. Ik kreeg mijn gerepareerde telefoon en oude onderdelen (scherm, batterij, aparaten, achterklap en alles).
5. Samsung BENELUX en servicelocatie zeggen dat zonder garantie ik kan altijd mijn oude onderdelen hebben.
Bedankt voor reactie van jullie en goed weekend!
Michal

Oplossing
MeanD
Pathfinder
Opties
Helemaal top man, ben blij voor je. Wanneer jij ter plekke aangeeft dat je je spullen weer terug wil kunnen ze daar inderdaad niet omheen. Opsturen wordt een moeilijker verhaal denk ik maar zo is het netjes opgelost. Dus mijn complimenten, dat heb je goed aangepakt! Jij ook een goed weekend!