Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Opladen S21 FE lukt niet via USB auto

(Onderwerp aangemaakt op: 07-06-2023 03:09 AM)
497 Weergaven
EdgeofRaw
Journeyman
Opties
Mijn S21 FE laadt niet op middels USB-C kabel in mijn Opel Mokka van 2022. Kabel is in orde. Met deze kabel icm adapter laadt de telefoon wel op. Een andere telefoon laadt ook gewoon met deze kabel in dezelfde auto op.

Enig idee wat ik moet instellen om dit te verhelpen?
0 Likes
19 Antwoorden
EdgeofRaw
Journeyman
Opties
Ik krijg inderdaad een melding te zien van hoe ik de USB aansluiting wil gebruiken. Dus bijvoorbeeld alleen voor het opladen of dataoverdracht. In de doos was helaas geen originele kabel inbegrepen. Ik zal deze 1 dezer dagen bestellen
MartijnK
MegaStar
Opties

Dat is vreemd, in de doos behoort ook standaard een oplaadkabel te zitten(USB-C naar USB-C) een adapter wordt niet meegeleverd. Laadt je telefoon wel op als je kiest voor de optie opladen? 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
EdgeofRaw
Journeyman
Opties
USB-C naar USB-C zat er inderdaad wel bij. Ik krijg met de andere kabel wel de melding om opladen te kiezen maar dat maakt het opladen niet mogelijk
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wellicht dat de adapter niet krachtig genoeg is. 

Groeten,

Martijn

EdgeofRaw
Journeyman
Opties
Het betreft geen adapter maar een af fabriek USB aansluiting dus dat zou moeten voldoen. Vandaar dat ik mij afvraag of het niet aan de telefoon ligt
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Ook dan kan het zijn dat het vermogen van de poort niet toereikend is. Hiervoor kan je vaak ook het meegeleverde kabeltje niet gebruiken om dat de aansluiting verschilt. 

Groeten,

Martijn

0 Likes
elmo17
Journeyman
Opties
Op zich zou dat natuurlijk wel erg apart zijn eigenlijk als dat verschil uitmaakt welk merk usb-c adapter je gebruikt.
De usb-c poort is volgens mij in het leven geroepen omdat telefoon merken zo veel geld verdiende aan al die net iets andere mini usb poortjes zodat je telkens weer helemaal nieuwe opladers, kabels en asesoirres bij elk nieuw type wat sommigen merken uitbrachten en dat merken onderling ook niet compatibel waren qua aansluitingen.
Volgens mij hebben rechters in bepaalde landen dat er voor alle merken iets universeels moest komen en is dat dus juist waarom bijna overal op alle usb-c zit.
Zelfs Apple iPhone als ik me niet vergis.
Dus volgens mij is het een software instelling van Samsung galaxy die er voor zorgt dat aux jackplug verbindingen niet meer werken.
Maar ik zou niet weten hoe het op te lossen.
Baal er zelf ook ongelofelijk erg van.
0 Likes
elmo17
Journeyman
Opties
Heb jij al uitgevonden hoe je je telefoon ouderwets met een 3,5mm aux jackplug op je autoradio aangesloten moet krijgen of ook nog steeds geen oplossing.
Of werkte het ineens na aanschaf van een originele adapter wel?😳
Ik kan niemand vinden die echte oplossing heeft.
0 Likes
EdgeofRaw
Journeyman
Opties
Helemaal mee eens. Het zou hetzelfde zijn als je eigenlijk euro 95 moet tanken, wat overal hetzelfde zou moeten zijn.
0 Likes
EdgeofRaw
Journeyman
Opties
Ik heb geen 3,5mm aux aansluiting. Enkel een USB aansluiting die niet universeel werkt. Met mijn nieuwe Samsung kabel werkt het opladen trouwens wel
0 Likes