Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Mirrorlink werkt niet meer (op S9 en S10) na Samsung Android 10 update

(Onderwerp aangemaakt op: 17-02-2020 09:29 AM)
13724 Weergaven
Frover
Explorer
Opties

Zoals de titel al zegt.
De Samsung Android 10 update is uitgerold en de (mijn) Mirrorlink functie werkt niet meer.
Dit geldt voor de S9 en de S10.
Ik kan mijn Samsung dus niet meer mirroren met het infortainmentsysteem van mijn auto.
Persoonlijk vind ik dit toch wel een gemis.

Op een ander Samsung Bulletin Board wordt met de vinger naar de ontwikkelaars van Mirrorlink gewezen.
Deze zijn IMO al naar een andere hobby overgestapt en ik denk dat Samsung deze functie niet meer belangrijk vind.
Verdere informatie (over het exacte hoe, wat & waarom) is nog nergens op het www terug te vinden

Voordat ik mijn vertrouwen opzeg en de overstap naar dat fruitmerk ga maken, wil ik toch nog eens 1 (of 2) poging wagen.

- Zijn er nog meer Samsung Smartphone bezitters die geen gebruik meer kunnen maken van Samsung's MirrorLink?
- Zijn er oplossingen/workarounds/smerige truukjes om deze applicatie alsnog te kunnen gebruiken?
- Ontbreekt deze ondersteuning ook op de S20?
Het laatste zou mijn keuze namelijk héél eenvoudig maken :smiling-face:

Alvast mijn dank

32 Antwoorden
Frover
Explorer
Opties

Goed.
Ik zal mezelf maar enige aanvulling geven.

Na enig speurwerk (en navraag) blijkt dat MirrorLink dood is en Samsung vindt dit ergens wel oké.
Bij telefonisch navraag (Samsung) heb ik vernomen dat de Samsung S20 het niet (meer) gaat ondersteunen.
Ergens best wel jammer en ik ik hoop echt dat ik mij ernstig vergis, maar ik denk dat straks een heleboel mirrorlink gebruikers haren uit het hoofd gaan trekken en/of een potje gaan vloeken.

Gebruikte je -tot aan de Android 10 update-  MirrorLink en heb je een (redelijk) uitgebreid infotainmentsysteem

in jouw auto, dan zou je misschien nog eens Full Mirror Link kunnen proberen.
Kost een paar Eurie, een half uurtje pielen en je krijgt enige ondersteuning (net zo ver als ik kan spuwen).

Beschik je over een minder uitgebreid infotaimentsysteem Citroën C1, Aygo, Peugeot 108 (en ik geloof een enkel VW model) en je gebruikte  -tot aan de Android 10 update-  MirrorLink, dan zal het niet meer gaan werken.

Het verdient geen schoonheidsprijs, maar om toch mijn MirrorLink (lees: Sygic) te kunnen blijven gebruiken,
heb ik maar een oude S6 aan de USB geprikt en nu in mijn dashboard kastje liggen.
Deze draait op Android 7 en dat werkt probleemloos.

Peenbuiker
Apprentice
Opties

OOk ik heb dit probleem met mijn Galaxy A7 2018. Mirrorlink werd gebruikt bij het navigeren met App Sygic. Voor deze functie heb ik € 39,99 moeten aftikken voor. (Licensie)  Berichten sturen via internet werd teruggekoppeld via E mail met de melding: I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

Dit terwijl Samsung eerst reageerde dat het bericht ontvangen was.

Dan maar via de chatbox. Weer het probleem via de chatbox aangekaart. Maar, na 3 uur wachten op antwoord maar gestopt. Ik weet niet wat Samsung bezielt, maar dit op zijn zwaks gezegd niet klantvriendelijk.  Ik gebruik nu maar de gsm van mijn vrouw met een oudere Android versie erop. Ik weet ook niet of de volgende een Samsung gaat worden.

Frover
Explorer
Opties

De verkering van Sygic en Samsung is uit.
Samsung is niet meer zo verliefd op deze App ontwikkelaar en bij Sygic zal het ze ook een worst zijn.
Dat baseer ik op de vele negatieve recenties die zij de laatste tijd ontvangen.
Hun pretapp heeft mij bijna 65 euro gekost voor die ene maand dat ik het kon gebruiken.

Ook de mensen achter MirrorLink zijn andere dingen gaan doen.
Samsung heeft de stekker er uit getrokken en dan heeft het geen zin om verder te ontwikkelen.
Blijkbaar is dat een houding die Samsung zich kan permiteren.

Je hoeft IMO niet oneindig ondersteuning te geven op de producten die jij produceert, maar ...
zij produceren consumenten elektronica en geen melk, vleeswaren of ander willekeurig product

met een beperkte houdbaarheid.
Klanten kunnen zich ook tegen jou keren omdat jij -na verloop van tijd- nul ondersteuning meer biedt.
Er rijden nu nog tienduizenden (wellicht nog veel meer) citybugs rond met een "aftermarket" infotainmentsysteem

die zijn ding doet op dat stukje prutsoftware (of systeemappje) waar jij geen ondersteuning meer aan geeft.

Ik heb héél even getwijfeld om de S20 aan te schaffen.
Ongeveer 20 seconden! Daarna heb ik besloten om de 1200,- aan meneer Apple te betalen.
Ik stoot mij geen tweede keer aan deze steen.
En ik moet eerlijk zeggen... Na jaren Samsung is zo'n appeltje 11 toch wel een heel fijn telefoontje, hoor!

Maar los daarvan.
Gelukkig heb ik ooit voor de luxere versie infotainment gekozen en ben ik niet afhankelijk van Samsung

voor de navigatie enzo.
Maar! Los van het feit dat mijn keuze in mijn voordeel heeft uitgepakt.
Ik verdom het om met twee telefoons rond te rijden.
Een nieuwe in mijn broekzak en een oud %$#@& Samsung toestel met Android < 10 en werkende Mirrorlink.
Want dat is de enigste oplossing.

robvdv
Apprentice
Opties
Heb het zelfde probleem met mijn s10plus klote van samsung, volgende telefoon maar kijken voor een ander merk. Ook teleurgesteld in Sygic dat ze geen oplossing kunnen maken, krijg elke maand wel info over extra mogelijkheden voor extra geld .... ik heb betaald voor een mirrow link die voor mij 3 maanden heeft gewerkt ...
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @robvdv,

Krijg je een foutmelding te zien? Graag wat meer informatie en eventueel screenshots, zodat ik er verder in kan duiken.

rsz-846676
0 Likes
Frover
Explorer
Opties

De vraag is niet aan mij gericht (ik begrijp jouw reden ook wel), maar ik zal toch even een antwoord geven.
Uit beleefdheid.

- Geen meldingen.
Niet in de telefoondisplay en niet op het infotainment systeem.

- Zwart beeld.
Dit, omdat MirrorLink domweg niet meer kan connecten.

- Ik zie wel wat rook en een rode gloed.
Maar dit is de stoom uit mijn oren en de rode waas die voor mijn ogen komt, uit woede en frustratie.

Ps.
ik weet niet of jij (Bruce) werkzaam bent voor meer Samsung, of dat je dit uit liefhebberij doet.
Dat nu pas een reactie volgt en jij mij (als topicstarter) negeert, versterkt mijn denkbeeld over Samsung en

de wijze hoe zij met haar klanten omgaat (die toch maar even € 1K  voor een ballenwarmer uit hun zak trekken).

0 Likes
robvdv
Apprentice
Opties

Klopt heb ik ook.

- geen meldingen.

niet in de telefoondisplay en niet op het infotainment systeem.

- Zwart beeld.
Dit, omdat MirrorLink domweg niet meer kan connecten. 

Om hier een screen shot van te maken van een zwart scherm?

0 Likes
Frover
Explorer
Opties

Het is mij wel gelukt om de gevraagde screen te maken.
Nou ja, soort van zeg maar!

*klik*

zwart.jpg

robvdv
Apprentice
Opties

Screenshot_20200615-202621_Car Mode.jpg

Dit is het enige wat ik sturen

0 Likes